Vierailija

Olen aina ollut ujo ja sisäänpäin kääntynyt. Olen ystävällinen kaikille, hymyilen ja osoitan kuuntelevani, mutta minulla menee jonkin aikaa ennen kuin pystyn olemaan ns. normaalisti puhelias ja rohkea uusien ihmisten seurassa.

Mukavassa ryhmässä pystyn avautumaan heti, koska tunnen oloni turvalliseksi eikä minua painosteta, vähemmän ymmärtäväisessä sitten taas... Noh, en välttämättä ehdi avautua ollenkaan vaan menen vielä enemmän lukkoon.

Kyse on kansainvälisestä ryhmästä jossa olen ainoa suomalainen. Alanikin on ihan eri alaa mitä muiden ryhmäläisten (olen IT-opiskelija AMK:ssa, muut ovat arkkitehtehjä, fyysikoita, psykologeja arvostetuista yliopistoista)

Olen fiksu, mutta tässä porukassa tunnen oloni niin juntiksi ja typeräksi ettei mitään järkeä. :( Muut puhuvat psykologiasta, fysiikasta, arkkitehtuurista (todella monimutkaisella tasolla), politiikasta ja alan uusimmista julkaisuista.

Olen niin tyhmä! En osaa sanoa oikein mitään kun keskustelemme. Omasta alastani osaisin puhua, mutta näkisitte ne ilmeet jos yritän puhua IT-juttuja... Ei kovin arvostettu ala heidän keskuudessaan, ei todellakaan.

Minulta kysellään KOKO AJAN, miksi olen niin hiljaa. Olen yrittänyt selittää, että olen pahoillani, olen vain vähän introvertti ja ujo, mutta yritän parhaani mukaan olla mahdollisimman sosiaalinen (niin kuin yritänkin, yritän todella kovaa). Minua pidetään epäkohteliaana, sivistymättömänä (mikä on totta) ja ylimielisenä.

Koska pakotan itseni olemaan sosiaalinen, päivät menevät yleensä näin:

Aamusta olen energinen ja iloinen, osallistun keskusteluun mahdollisimman aktiivisesti ja koitan itsekin olla se aktiivinen keskustelija. Iltapäivästä väsyn ja olen hieman passiivisempi.
Jos päivät kestäisivät vaikka klo 8-16, minulla ei olisi mitään ongelmaa, mutta nämä ihmiset haluavat työskennellä koululla jopa iltayhdeksään saakka. :(