Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseksi vauvasi on viihtynyt kapalossa?

28.03.2006 |

Jos olet kapaloinut vauvaasi, kuinka vanhaksi hän siinä vielä viihtyi? Tyttäreni on nyt juuri 2 kk ja muutamana päivänä olen käärinyt hänen kapaloon, ja on tuntunut rauhoittavan pientä.

Tekisi mieli ostaa muuan ihana kapalovaate, mutta kannattaako enää tässä vaiheessa? Tosin tätä bambukapalovaatetta voisi käyttää myöhemmin pyyhkeenäkin..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meidän neitosen olen alusta asti iltaisin kääräissyt trikoisen pussilakanan ympärille ja hyvin käärössä nukuttavan ja viihtyvän. En tosiaan ole ostanut mitään ns. valmista kapalovaatetta vaan mielestäni tuo pussilakana on ajanut saman asian ihan mainiosti. Vielä meinasin jatkossakin kääriä vauvaa nyyttiin vaikka meillä ikää jo vajaat 5 kk. ..yöllähän vauva monesti on jo purkautunut nyytistänsä kun pikku nukkuja riuhtoo itsensä irti, mutta puristaa sitten kankaan reunan kainaloonsa unirievuksi.

Vierailija
2/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksummat peitot ovat liian paksuja tai sitten nämä meidän neidit ovat vain kuumaverisiä muutoin. Kuopus (ikää 5kk) viihtyy edelleen kapalossa ja esikoinenkin käärittiin kapaloon vielä joskus 9-10kk ikäisenä jos nukkumaan meno oli levoton. Kyllähän vauva itsensä kapalostaan yön aikana vapauttaa mutta tuossa unen tulossa sillä näyttää olevan hyvä ja rauhoittava vaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kapalointi ihan ehdoton rauhoituskeino, jos menee nukahtaminen hankalaksi. Hyvin rentoutuu ja rauhoittuu. Käytän kapalointiin pyyhettä.

Vierailija
4/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilen kun oli nukkumaanmeno vaikeaa, rauhoitin hänet " kapaloimalla" kädet, eli pitämällä peittoa melko tiukalla ylävartalon ympärillä. Pystyi pikkuraukka rentoutumaan, kun käsien levoton hapuilu loppui.

Vierailija
5/5 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heppu nukkui joka yö kapalossa vähän yli puoli vuotiaaksi. Sitten alkoi itse kaivautua sieltä ulos. Päiväunet nukkuu edelleen vaunuissa kapaloituna (3 - 4h) ja ikää on 10 kk. Kapalo oli aivan loistava keksintö rauhoittamaan unia käsien hallitsemattomalta heilunnalta.

Itse käytin/käytän kapalona lasten lakanaa, yökapaloinnin loppuvaiheessa myös aikuisten kokoa.

Nyt käytössä on unipussi yöaikaan, suosittelen lämpimästi myös sitä, kun kapalointi alkaa olla mennyttä aikaa.