mies ei tee kotona mitään
kuinka saa miehen tekemään kotitoitä??? meillä 3 lasta 8,6 ja2kk. Hoidan koko huushollin ja lapset pääasiassa yksin, joten olisi mukavaa jos joku edes joskus keräisi lelut lattialta tai vaikka imuroisi. Tekee tosin pitkää päivää töissä. saan viikossa edes noin 2 tuntia omaa aikaa harrastuksiin jos hyvin käy. onko kohtalotovereita???
Kommentit (8)
ei tee vaikka pyydän/VIHJAAN ASIASTA, ei kyllä moitikkaan jos paikat sekaisin, onneksi..
Mulla on vähän sama ongelma. Kannattaa käydä tuolla parisuhde- palstalla katsomassa, siellä on paljon sinulle kohtalotovereita. Itse olen kirjoitellut ketussa " ero-ainoa vaihtoehtoko" , tai jotain sinne päin :).
Meillä se tehosi. Miehen " silmät avautui" . Jossain vaiheessa varmaan sanoo sulle, että tule kotiin. Sano, kuinka pahoillasi olet, kun hän ei auta kotitöissä, sanoi, että parisuhde ei toimi näin. Jos mies ei halua keskustella asiasta, niin sitten sun on itse tehtävä valinta, millaisessa suhteessa haluat elää. Ei kannata alistua, yritä selittää miehelle " minä - muodossa" asiat. Se on vähemän syyllistävän tuntuista miehestä. kantsii kattoa myös MLL:n sivut. Sieltä mä sain paljon vinkkejä.
joukkoomme , ja meitä on monta! Mies raapii vieressä hanuriaan, kun mä pistän hihat heilumaan. No, viikon päästä saattaa olla että ukko lentää muitten pölyjen mukana pihalle,perkele!
oon ollu joviikonlopunkin pois kotoa lasten kans, mutta käy kotonaan syömässä (naapurissa), ja paikat on samassa kunnossa missä oli kun lähdin tosin astioita on enemmän pöydällä. muuten meillä menee ihan ok, nähdään vuorokaudessa ehkä noin 1-4 tuntia , 4 tuntia on jo tosi paljon. Viikonloppusin ehkä vähän enemmän. Oon niin tottunut olemaan yksin lasten kans jos mies tulee esim viideltä kotia mun pasmat menee ihan sekaisin ja iltarytmit kans. mutta näin meillä. onneks vanhemmat lapset on jo aika omatoimisia että helpottaa vähäsen.
ukko ei tee mitään jos ei käy käskemäsä noin 10 kertaa ja vaikeeta on sittenkin.itse hoidan kodin ruuanlaiton,pyykit ja lapset(joita 4kpl,kaikki alle kouluikäisiä).olen huomannut että itse saa asiat nopeemmin tehtyä kun että oottaa et toinen tekee joskus.meillä ukko tekee normaalisti 8-16.30 töitä ja illat onkin sitten tietokoneella tai veljensä kansssa jossain.olen asiasta maininnu että tajuutko et kämppä on kuin myrskyn jäljiltä esim .iltaisin ja lapsetkin pitäis laittaa nukkumaan et voitko siivota niin hoidan lapset niin ei kyllä siivoo.muuten kyllä ihan kelpo mies.ei kyllä oo paljon lastenkaan kanssa.en tiedä miks mutta vaikeeta tuntuu olevan kun käyn 2 kertaa viikossa jumpassa kestää 2 tuntia/kerta.niin kerkee soittaa ainakin 3 kertaa et joko tuut vähänkö ärsyttää.välillä tuntuu et ukko ulos ja helpommalla selviis mutta joteskin on vaikee erota kun ollaan samaa huushollia pyöritetty jo 10 vuotta.
Meillä on vaan niin että mun mies on tosi paljon kotona. Opiskelee, mutta päivät on lyhyitä 2 arkiaamuna menee vasta puoli yhteen. Eikä käy kavereiden kanssa juurikaan koskaan missään (toisinaan kyllä kaljottelemassa). Kaljottelu ei minua häiritse, koska sitä mies tekee sen verran harvoin. Minua ärsyttää että mies saa nukkua neljänä aamuna viikossa pitkään, ja minä en yhtenäkään! Kotona olo ajan mies istuu koneella ja pelaa tai katsoo televisiota. Tosi harvoin viikinloppuna lähtee meidän kanssa mihinkään. Minä en myöskään saa tuoda ystäviäni kotiimme, koska miehen mielestä he viipyvät liian kauan, he saisivat kuulemma olla max. puoli tuntia. Meillä mies tekee aika usein ruokaa, mutta jättää siitä aiheutuneet sotkut minulle, eli pääsisin melkein helpommalla kun laittaisin itse ruoan. Siivoaminen ja lapsi on täysin minun vastuullani, myös miehen sotkut, tunnenkin olevani kahden lapsen yh-äiti, lapseni ja mieheni.
mutta kun pyydän suoraan häntä auttamaan, ei hän tietenkään koskaan kieltäydy. Minunkin mieheni tekee pitkää päivää töissä, mutta niin teen minäkin lapsen kanssa, joten esim.illalla ennen nukkumaan menoa raivataan paikat yhdessä. Siis miehet on usein miehiä eli eivät huomaa, vaikka ois miten sotkuista, no ehkä hieman kärjistäen. Mieheni usein pyytääkin, että sanon suoraan mitä haluaisin hänen tekevän niin hän tekee. Joten minä olen tottunut antamaan tarkat ohjeet ; ) Kun esim menen laittamaan lapsen unille pyydän, että mies sillä välin vaikka tyhjentää pesukoneen. Tämä nyt oli aika yksinkertainen neuvo, mutta meillä siis toimii. Oisko sitten myös yksinkertainen mies ; ) No ei ole, ihana mies on!