Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkaa n. 1km. Millä kuljet? Kävellen, autolla, pyörällä?

Vierailija
30.05.2017 |

Töihin, kauppaan, harrastuksiin, kerhoon...?...

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen tai hölkäten työmatkat. Pyörällä kauppamatkat, niin ostokset saa pyörän koriin ja tarakalle eikä itse tarvitse niitä kantaa. Näin kuljin ennen lapsia.

Lasten kanssa kauppamatkatkin kävellen tuplarattaita työntäen, ostokset kulkevat kivasti tavarakorissa. Työmatkaa en nyt äitiyslomalla kulje ollenkaan.

Vierailija
22/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kävellen! Kauppa on tuossa korttelin päässä, mutta sinne menon otan kuntoilun kannalta ja kierrän kolmen kilometrin puistolenkin ennen ostoksille menoa. Kotiin sitten sitä lyhyempää tietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen. Kävelen päivittäin muutenkin noin 10 km.

Vierailija
24/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten pyörällä, talvella kävellen. Jos on huono keli niin bussilla jos mahdollista. Autolla jos paljon tavaraa tai tosi kiire.

Vierailija
25/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla.Pysty kävelemään noin 30 m.

Vierailija
26/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla tietysti. Kun olen kerran auton hankkinut ja maksan siitä kalliisti koko ajan kaikkia juoksevia kuluja, niin tottakai sitä myös käytän. Jos pihasta poistun yhtään pidemmälle niin yleensä aina menen autolla. Kilometri on pitkä matka kävellä.

Tietysti jos olen juonut niin sitten ei voi autolla lähteä.

Pitkä matka kävellä :D Oliko tuo vitsi?

Vierailija
27/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan 1km päähän autolla, harrastukseen kävellen tai fillarilla, jos duuni olisi 1km päässä menisin autolla niinä päivinä kun pitää liikkua muuallekin tai on huono sää, muuten menisin kävellen.

Ellei ole sähköauto, niin akkukaan ei kestä talvella "1km per suunta"-ajoa.

Vierailija
28/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla tietysti. Kun olen kerran auton hankkinut ja maksan siitä kalliisti koko ajan kaikkia juoksevia kuluja, niin tottakai sitä myös käytän. Jos pihasta poistun yhtään pidemmälle niin yleensä aina menen autolla. Kilometri on pitkä matka kävellä.

Aika kalliiksi tulee lyhyet ajot, oli auto jo tai ei.

Vierailija
29/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käyn aina autolla, mutta esim. työmatkan varrella, kotoa harvemmin erikseen lähden, olishan se näppärä joskus koiria lenkittäessä käydä, mutta minusta koiria ei saa jättää kaupan eteen valvomatta.

Muista mainitsemistasi matkoista ei ole kokemusta, että olisi noin lyhyt matka, veikkaan että jos töihin olisi kilometri, niin menisin kävelemällä tai pyörällä.

Vierailija
30/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Yleensä kävellen, joskus bussilla.

Vierailija
31/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemällä tietenkin. Eihän 1km ole matkana yhtään mitään.

Vierailija
32/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan 1km päähän autolla, harrastukseen kävellen tai fillarilla, jos duuni olisi 1km päässä menisin autolla niinä päivinä kun pitää liikkua muuallekin tai on huono sää, muuten menisin kävellen.

Ellei ole sähköauto, niin akkukaan ei kestä talvella "1km per suunta"-ajoa.

Sähköautossa se saattaisi juuri tuon ehkä talvella kestääkin, 2km suuntaansa on riski että pääseekö takaisin töpselin ääreen.

Polttomoottoriauton käynnistysakku kestää, kun moottoria käyttää tyhjäkäynnillä ennen liikkeelle lähtöä kovemmilla pakkasilla esim. 15min. Lauhemmalla kelillä kestää ilmankin tuota, kun akut ottavat virtaa vastaan paremmin ja käynnistys ei tarvitse niin paljoa. Normaali käynnistyksen aiheuttama akun latausvaje on ladattu takaisin alle minuutissa lämpimämmällä kelillä.

Vierailija
33/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pyörää tai autoa, joten kävellen tai bussilla metrolla ym.

Kilsa menee iisisti kävellen, mutta kylmällä tai huonolla säällä ei huvita. Suomessa asuessa talvella esim. bussi vie voiton.

Vierailija
34/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän päivästä, tilanteesta, fiiliksestä jne.

Yleensä menen 1-2km:n matkat kesällä pyöräillen ja talvella kävellen. Pidemmät matkat useimmiten autolla.

Vierailija
35/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kalliiksi tulee lyhyet ajot, oli auto jo tai ei.

Niin, auto on kallis pitää ja haluan saada siitä mahdollisimman paljon hyötyä, vaikka tietysti polttoainekulut kilometriä kohden on melko suuret noilla lyhyillä ajoilla. Mutta kiinteät kulut pyörii vaikka autolla ei ajettaisi yhtään, auto menettää koko ajan arvoaan jne. haluan käyttää sitä niin paljon hyödykseni kuin mahdollista.

Vierailija
36/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla. Aina. 

Ja kunto kohoaa.

Vierailija
37/59 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kävellen, koska pyörä vieläkin korjaamatta. Noin 3km matkan vielä kävelen, sitten alan katsoa bussiaikatauluja (tosin edelliseen työpaikkaan kävelin aina 4.5km, kun busseja meni niin huonosti)

Vierailija
38/59 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä useinkin käyn jossain kioskilla tai kaupassa jonkun pikkuostoksen kävellen koiran kanssa, voidaan samalla kiertää pitemmältäkin, eikä tarvitse erikseen autolla lähteä. Isommat ostokset tai työmatkat autolla vaikka olis työpaikka 1km päässä. Kun tulee sitä kävelyä koiran kans kuitenkin.

39/59 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain rajaa nyt pullamössöilyyn, mun 90v. mummokin kävelee monta kilsaa päivittäin, kilometri ei voi olla pitkä matka jos olet perusterve aikuinen.

40/59 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen paitsi jos matka on kauppaan niin autolla sillä ostan aina paljon kerralla eikä niitä voi kantaa.

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan