Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä läjä perintäkirjeitä tupsahti postilaatikkoon.

Vierailija
30.05.2017 |

Työttömyys ja perusteeton irtisanominen kun kohtasi myös minut, ei ollut enää mistä maksaa laskuja. Kait tässä on vaan pakko luovuttaa ja menettää luottotietonsa ainakin kymmeneksi vuodeksi. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ja varmaan tämän ilon lisäksi alkaa kohta satelemaan kutsuja niihin 9€/päivä "työpaikkoihinkin".

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin perusteeton irtisanominen

Vierailija
2/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli että maksat edes vuokrasi, niin et joudu asunnottomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo tupsahti.

Voisko joku sosku tms. auttaa sinua?

Oletko priorisoinut menot?

On varmasti tiukkaa elää työttömyyskorvauksella.

Ei sinun kannata luottotietojasi menettää. Ongelmat vaan lisääntyy. Yritä selvitä muuten rehellisin keinoin.

Tsemppiä kovasti ja iloa kesään :)

Vierailija
4/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ei osannut antaa perusteluja siihen miksi irtisanottiin. Sanoi vielä että työnlaadussani ei ollut mitään vikaa ja että olin hyvä työntekijä, mutta pakko vaan sanoa irti, ja minulla on oikeus valittaa asiasta. Empä taida jaksaa valittaa, on matto niin vedetty jalkojen alta että en kykene tekemään mitään järkevää.

Vierailija
5/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys sosiaalitoimistoon. Jos et saa kelan perustoimeentulotukea, niim voit hakea sosiaalitoimen ehköisevää ja täydentävää toimeentulotukea. Varaa vaikka aika sosiaalityöntekijälle ja kerro tilanteesi.

Vierailija
6/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ei osannut antaa perusteluja siihen miksi irtisanottiin. Sanoi vielä että työnlaadussani ei ollut mitään vikaa ja että olin hyvä työntekijä, mutta pakko vaan sanoa irti, ja minulla on oikeus valittaa asiasta. Empä taida jaksaa valittaa, on matto niin vedetty jalkojen alta että en kykene tekemään mitään järkevää.

Kannattaisi nyt vaan valittaa. Työnantaja on korvausvelvollinen laittomasta irtisanomisesta.

Vierailija
7/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toisille sitä sattuu ja tapahtuu, ihan perusteetta ja ilman omaa syytä.

Vierailija
8/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä läjä euroja tupsahti pankkitilille.

Vierailija
9/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä läjä sontaa tupsahti pyttyyn.

Vierailija
10/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai valitat laittomasta irtisanomisesta. Korvauksia joudut kyllä odottelemaan.

Mutta omaan liittoon nyt yhteys, ne auttaa kyllä näissä tapauksissa, vaikka et ole jäsen.

Pelkkä yhteydenotto liitosta yleensä saa työnantajan ryhdistäytymään.

Vierailija
11/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä läjä irakilaisia tupsahti Suomeen.

Vierailija
12/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä hakea Takuusäätiön takausta (joo, siellä pitkät jonot) ja sitten täytät velkajärjestelyhakemuksen, voit varata ajan kuntasi velkaneuvojalle niin pääset käyntiin ennen kuin oikeasti menetät luottotietosi. Sen jälkeen olisi elämä enemmän kuin hankalaa, et saa mistään luottoa jne. Luottotiedoton = yhteiskunnan pohjasakkaa. Tiedän kun jouduin näkemään vanhempieni laman seurauksena (siis sen 90-luvun pankkikriisin) menettävän kaiken. Jouduttiin avaamaan myöhemmin liittymät nimelläni.

Vierailija
13/13 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sit tietenkään ole liiton jäsen, kun ne ovat vain kommareita varten... et ikinä saa kenkää töistä, joten et kaipaa luottamusmiehen tai liiton apua. Kunnes sitten kuitenkin napsahti omalle kohdalle.

1) Jos kuitenkin olet ammattiliiton jäsen, ota sinne yhteyttä heti huomenna.

2) Varaa aika velkaneuvontaan.

3) Pistät laskut tärkeysjärjestykseen. Vuokran hoidat.

4) Hankit ihan itse itsellesi sellaisen yhdeksän euron työkokeilun. Pääset itse valitsemaan paikan ja päivän pituuden. 4 tuntia päivässä jotakin mielekästä työtä ei ole paha rasti. Tutustut uusiin ihmisiin, joista voi olla apua tulevaisuussa. Itse olen ollut työkokeilussa museossa ja sen jälkeen saanut työpaikan sieltä. Lisäksi olen eräässä myöhemmässä työssä hyötynyt siitä, että minulla on kyseiseen museoon hyvät välit. Lisäksi muistuttaisin, että siitä saa noin 200 euroa lisätuloja kuukaudessa, mikä suunnilleen kattaa ruokamenot.

5) Alat tehdä suunnitelmia työllistymiseksi. Onko alallasi paikkoja saatavissa vai pitäisikö kouluttautua uudelle alalle, ja millä konstein sellainen onnistuu? Keitä työelämässä olevia oikeastaan tunnet ja voisiko heistä olla jotakin hyötyä? Oletko valmis muuttamaan työn vuoksi? 

6) Jos pännii ja masentaa, niin annat itsellesi luvan tuntea näitä tunteita, mutta muistat myös, että vain sinä voit kantaa päävastuun näiden tunteiden selättämisestä aikanaan.

7) Onnea uuden tulevaisuuden tavoitteluun! Olet kokenut menetyksen, mutta niin ovat monet muutkin, ja he ovat selvinneet elämänmuutoksesta elävinä ja terveinä.