9€ päivä V*tun orjatyötä
Ei jaksais tehä ilmasta työtä MAKSAKAA PALKKAAAA!!!!
Kommentit (47)
Niin ja se pitää ottaa huomioon että se 9/€/läsnäolopäivä on verotonta tuloa työttömyyskorvauksen ja mahdollisen asumistuen päälle. Jos tulot on normaalisti sen 600€/kk miinus verot, on 180€ puhtaana näppiin ihan hyvä raha jos tekee neljä tuntia päivässä jotain suht mielekästä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se pitää ottaa huomioon että se 9/€/läsnäolopäivä on verotonta tuloa työttömyyskorvauksen ja mahdollisen asumistuen päälle. Jos tulot on normaalisti sen 600€/kk miinus verot, on 180€ puhtaana näppiin ihan hyvä raha jos tekee neljä tuntia päivässä jotain suht mielekästä työtä.
Onko jossain vain 4h päivässä ? Täällä on 6h päivässä neljänä päivänä viikossa ( satakunta)
Jokainen saa sen mitä ansaitsee , kaikki eivät ansaitsisi edes sitä "orjan korvausta" :D
Onko kyseessä vitsi vai joku piilokamera show ?
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoissa paikoissa on vain 4h päivät. Suuressa osassa 6-8h eli normaali työajan pituus, mitä palkkatyöläisetki tekevät.
Yrittäjyys ei ainakaan sovi ap:lle.
Kiittäkää tästäkin riemusta demareita, ja erityisesti ex-työministeri Tarja Filatovia.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi kuulostaa epäkohteliaalta tai viddumaiselta mutta luultavasti juuri tuo 9e/päivä orjatyö tulee vaan lisääntymään ja yleistymään, ja mahdollisesti kaikki jotka joutuvat siihen orjatyöhön eivät saa edes sitä yhdeksää euro päivässä lisää vaan sen perus työmarkkinatuen.
Miksi maksaa enää kenellekään kunnon palkkaa kun mistään työstä kun kerran saa jo hyväksytysti käyttää työttömiä käytännössä ilmaiseksi ja vielä hallituksen siunauksella :D
Muista KIKY ja piilaakson tehokkuus :)
Kiky ei liity orjatöihin mitenkään, sotket asioita.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua, kun saat päivässä sen mitä mä saan alle vartissa
Tietyllä tavalla, mutta tulee tuohon päälle vielä sosiaalietuudet
Mulle on opetettu ettei tässä maailmassa mikään ole ilmaista tai mikään tipu eteen ilman omaa työntekoa ja kaikki pitää ansaita.
Eli työttömillekään ei tuon opin perusteella kuuluisi mitään. 9€/päivä on ihan hyvä raha siitä mitä tukia saa yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain vain 4h päivässä ? Täällä on 6h päivässä neljänä päivänä viikossa ( satakunta)
Eli 24h viikossa, noin reilu 100h/kk. Käteen tuosta tulee ainakin sellainen 630 euroa, eli 6.3e NETTO per tunti. Se taas vastaa noin 8-9 euron normaalia bruttotuntipalkkaa. Jos henkilö saa asumistukea, on palkka vielä paljon isompi. Miten vähintään 8e/h palkka on orjatyötä? Ihan normaali palkka esim. kaupan tai puhtaanapidon alalla.
Sääliks käy kaikkia niitä uhreja jotka ovat joutuneet 6-8/h päivässä tekemään sitä orjatyötä 9 eurolla päivä huhhuh mitä touhua!
Saispa opiskelijanakin tuon 9€/päivä työharjoittelusta! Pienikin korvaus (20d x 9€ = 180€) riittäisi kattamaan matkakulut, ruoan ja vaikka mitä muuta. Opiskelen sairaanhoitajaksi (loppuvaiheen opiskelija) ja olen kyllä harjoitteluiden alusta asti päässyt (joutunut) tekemään oikeasti töitä. Läpi pääsee perustasolla kuulemma katselemalla sivusta, mutta itse olen jo ihan oman oppimiseni kannalta halunnut lähteä tekemiseen mukaan ja siitä olen kehuja saanut. Monesti sekoitetaan siellä oikeasti töissä olevaan ja monet hommat ovat sellaisia, jotka osaan tehdä, mutta koska olen harjoittelija niin ohjaaja ottaa toimistani vastuun.
Opiskelija saa nyt maksimissaan 504€/kk käteen josta maksaa kaiken. Tähän päälle jos tekee omia töitä niin Kela hyökkää päälle ja jos et tee, niin kituutat tai velkaannut. Mites työttömät (perheelliset asia erikseen)? Kokeilkaa samaa :)
Orjatöissä kuuluu saikkua hakea vähintään kerran viikossa. Tein siinä virheen etten hakenut kertaakaan. No sitä virhettä ei tapahdu toista kertaa.
En vain voi lakata ihmettelemästä tätä orjatöistä vouhottamista. Jos jokainen orjaksi pakoitettu ihminen olisi jatkuvasti sairauslomalla, tämä systeemi loppuisi samantien. Itse en aio edes näyttäytyä "työpaikalla", jos moiseen pelleilyyn joutuisin. Pelkkä mielenterveys järkkyisi jo orjatyön ehdotuksestakin, saati muista elimistöön kohdistuvista vaurioista.
ETTEKÖ TE TAJUA, ETTÄ TYÖSTÄ MAKSETAAN TYÖNANTAJALTA PALKKA> EI VERONMAKSAJIEN KUKKAROLLA LOISIMINEN OLE PALKKA! Siivoaja tms. pienipalkkainen saa palkkaa mutta hallitus haluaa, että yritykset saavat ilmaista työvoimaa veronmaksajien kustantamina! Sehän on sairasta ja kaiken markkinavoiman ja kapitalismin vastaista! Vääristää kilpailua ja markkinoita ja tätä ajaa kaikkien aikojen oikeistolaisin hallitus!
Vierailija kirjoitti:
Mulle on opetettu ettei tässä maailmassa mikään ole ilmaista tai mikään tipu eteen ilman omaa työntekoa ja kaikki pitää ansaita.
Eli työttömillekään ei tuon opin perusteella kuuluisi mitään. 9€/päivä on ihan hyvä raha siitä mitä tukia saa yhteiskunnalta.
Logiikkasi mukaan varmasti kieltäydyt perinnöstäkin jos sellaisen joskus saat.
Vaikka epäilen vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli 24h viikossa, noin reilu 100h/kk. Käteen tuosta tulee ainakin sellainen 630 euroa, eli 6.3e NETTO per tunti. Se taas vastaa noin 8-9 euron normaalia bruttotuntipalkkaa. Jos henkilö saa asumistukea, on palkka vielä paljon isompi. Miten vähintään 8e/h palkka on orjatyötä? Ihan normaali palkka esim. kaupan tai puhtaanapidon alalla.
Entäs ne lomapäivät?
Eläkekertymä?
Työterveyshuolto?
Jännä kun kademielesi jatkuvasri unohtaa nämä aivan oleelliset työsuhteeseen kuuluvat asiat.
AKT:n Piirainen väläyttää suurmarsseja työllisyyspolitiikkaa vastaan – "Kyseessä puhdas orjatyön malli 2.0"
No älä tee, yksinkertaista. Jos et tarvitse sitä orjarahaa, jää kotiin.