Vierailija

Nytkin taas löytyy paljon vanhuksia halvemmassa hintaluokassa. Mikä idea tässä on. Eutanasiakulujen välttäminen? En ymmärrä.

• ylös 28
  • alas 0

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

En minäkään ymmärrä. Miten joku voi luopua vanhasta ystävästä noin vain? Vissiin tälle porukalle koira on aina ollut vain esine ja omaisuutta. Omiin koiriini olen aina ollut niin kiintynyt ja olen pitänyt perheenjäsenenä että yhdessä on oltu loppuun saakka.

• ylös 54
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Säälittävää, etenkin jos koira on jo vanha ja sen lisäksi asunut siinä samassa kodissa pennusta asti :( Sitten vielä eläkeiässä koira reppana myydään pois jonkun v*tun perheenlisäyksen vuoksi "nyyyh ku ei oo enään aikaa ku meille tulee vauva <333" tai joku muu yhtä vammanen syy.

• ylös 51
  • alas 4
Vierailija

Aika usein tuntuu olevan syynä nuo elämäntilanteen muutokset. Nytkin myydään yksitoista vuotiasta suomen lapinkoiraa tällä syyllä. Nyyh.

• ylös 33
  • alas 1
Vierailija

Ihmisten kannattais pikkasen alkaa miettimään niillä pikkusilla aivoillaan, jos niitä aivoja nyt sattuu siellä pääkopassa tollasilla edes olemaankaan, että kannattaako minun hankkia lemmikkiä, jos tulevaisuudessa saatan tehdä lapsia.. 

Koska aivan liian yleinen syy lemmikistä luopumiseen tuntuu olevan tuo perheenlisäys, jonka vuoksi aika ei riitä enään lemmikille. Tuo on oikeasti niin paskamainen syy, ettei mitään rajaa. 

Ei koira tai muukaan lemmikki ole mikään esine, jonka voi nakata pois kun ei enään jaksa eikä kiinnosta, tulikin mielekkäämpää tekemistä elämään. 

• ylös 32
  • alas 3
Vierailija

Kyllä muukin käy sääliksi nuo koiravanhukset, oon kans miettiny, että onko nyt ihan pakko myydä/antaa tuntemattomille.

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Parempi koiralle uudessa kodissa, jossa sille on aikaa, jos ei nyt mikään sokea jalkapuoli ole. Joskus on rohkeaa myöntää vajavaisuudet ja korjata virheet. Jokainen tuntee oman jaksamisensa rajat ja silloin on rakkautta antaa koira parempaan paikkaan, vaikka itselle tulisi pahaolo ja huono omatunto.

Torin kautta en kyllä uutta kotia välttämättä lähtisi etsimään.

• ylös 14
  • alas 6
Vierailija

Vanha koira voi saada erinomaisen loppuelämän kodin, vaikka omistaja vaihtuukin. Joskus on koiralle parempi päästä rauhallisempaan ympäristöön, jos nykyisessä perheessä on pikkulapsia  eikä koira vanhuutensa vuoksi enää oikein jaksaisi lapsia. Koiralla voi siis olla vielä useita hyviä elinvuosia, kunhan vain ympäristö vaihtuu rauhallisemmaksi. Tällainen koira voi olla erinomainen kaveri ihmiselle, jonka omat lapset ovat jo aikuisia ja joka asuu yksin. 

Lähes kaikki omat lemmikkini ovat olleet kodinvaihtajia. Myös seuraava tulee olemaan kodinvaihtaja. Mielellään juuri tuollainen iäkkäämpi, joka on jo koulutettu (en enää kaipaa pentuaikoja), sisäsiisti ja rauhallinen. 

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Perheenlisäys ei mielestäni ole syy luopua koirasta (tai muistakaan lemmikeistä), ellei jollain lapsella puhkea allergia, eikä siedäty lemmikille. Sillon tottakai lemmikki ulos ennen lasta. Kaikista koirista ei ole ulkokoiriksikaan, saati kissoista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kannattais pikkasen alkaa miettimään niillä pikkusilla aivoillaan, jos niitä aivoja nyt sattuu siellä pääkopassa tollasilla edes olemaankaan, että kannattaako minun hankkia lemmikkiä, jos tulevaisuudessa saatan tehdä lapsia.. 

Koska aivan liian yleinen syy lemmikistä luopumiseen tuntuu olevan tuo perheenlisäys, jonka vuoksi aika ei riitä enään lemmikille. Tuo on oikeasti niin paskamainen syy, ettei mitään rajaa. 

Ei koira tai muukaan lemmikki ole mikään esine, jonka voi nakata pois kun ei enään jaksa eikä kiinnosta, tulikin mielekkäämpää tekemistä elämään. 

Sukulaiseni joutui luopumaan koirasta lapsen tultua perheeseen, koska koira käyttäytyi agressiivisesti vauvaa kohtaan. Eivät vain kerta kaikkiaan uskaltaneet koiraa pitää. Kaikkeen ei vaan osaa ennalta varautua. Koira voi kuitenkin elää sen 15 vuotta. Harva voisi koiraa ottaa, jos pentua ottaessa pitäisi olla 100% varma, ettei elämäntilanne tule seuraavan 15 vuoden aikana muuttumaan sellaiseksi että koiraa ei pysty pitämään.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Eniten suututtaa ne ilmoitukset, joissa myydään koiravanhusta sen takia, kun se ei tule toimeen perheen uuden pentukoiran kanssa. Stressataan sitten sitä vanhusta kodinvaihdolla, kun ei voida odottaa sen vertaa uuden pennun kanssa, että koira kuolisi pois joko vanhuuttaan tai lopetuksen kautta.

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka/millainen ihminen ostaa agressiivisen koiran?

Jos viittaat kommenttiin nro 12, niin koira ei välttämättä ole millään tavalla aggressiivinen, mutta koira on ollut omistajalla, jonka luona ongelmatilanteita on vauvan syntymän jälkeen ilmennyt. Syytä noihin ongelmiin on vaikea tietää. Kodissa, jossa ei ole pieniä lapsia, koira voi olla aivan tavallinen koira. Nykyinen koirani pelkää lapsia, mutta viihtyy luonani erinomaisesti, koska mulla ei ole lapsia. Olen saanut koiran opetettua niin, että kyläileviä pikkulapsia se ei enää juokse karkuun. Huolehdin kuitenkin myös siitä, että kyläilevät pikkulapset eivät ahdistele koiraani. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka/millainen ihminen ostaa agressiivisen koiran?

Olen kommentin 12 kirjoittaja ja ilmeisesti kysymyksesi on osoitettu minulle. Ei sukulaiseni koira ollut aiemmin osoittanut mitään agressiivisuutta ketään kohtaan. Ongelmat alkoivat vasta vauvan tulosta. 

Tällainenkin koira voi elää hyvän loppuelämän perheessä, jossa omia lapsia ei ole eikä tule. 

Vierailija

Agressiiviset yksilöt kuuluvat ehdottomasti piikille, ei toisten ihmisten riesaksi. Ovat vaarallisia.

Vierailija

En ole koskaan katsonut yhtään koirailmoitusta torista, mutta keksin muutaman syyn miksi itse voisin luopua vanhasta koirasta (vastentahtoisesti, mutta pakon edessä), esim. jos oma terveys huononisi niin etten kykene koirasta huolehtimaan, työ jonka takia ei koiraa voisi enää pitää (olen aiemmin tehnyt kukausien mittaisia työjaksoja ulkomailla, siihen kuvioon eivät lemmikit oikein sovi) tai jo aiemmin mainittu yllättävä aggressiivisuus vauvaa kohtaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.