Jos pitää ilmoittaa luku kahden desimaalin
Kommentit (12)
Tuliko sulla käytyä ala-aste kokonaan?
Minua pelottaisi ottaa vastaan yhtään mitään lukuja sellaiselta joka ei tuota tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tiesin vaikka olen tyhmä..
No kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Tunnetko jotain ylemmyyttä siitä, että tiedät asian, jota joku muu ei muista enää? Kerrohan tähän mitä kaikkea sinä et tiedä, niin minä voin ilkkua kuinka olisin ne tiennyt ja olen sinua fiksumpi vaikka en mikään ydinfyysikko olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Tunnetko jotain ylemmyyttä siitä, että tiedät asian, jota joku muu ei muista enää? Kerrohan tähän mitä kaikkea sinä et tiedä, niin minä voin ilkkua kuinka olisin ne tiennyt ja olen sinua fiksumpi vaikka en mikään ydinfyysikko olekaan.
Laskukaavan voi unohtaa helpostikin, mutta tuollainen perusasia? Tuo on kuin unohtaisi miten kertotaulu toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tiedät varmaan monta asiaa mitä minä en tiedä.
Eikä tuo ole muistamisasia, vaan kun miettii hetken niin luulisi välähtävän.
Hassua muuten, että desimaalihan tarkoittaa kymmenystä, joten kahden kymmenyksen tarkkuudella se pitäisi pyöristää 55,8:aan (sama myös yhden kymmenyksen tarkkuudella) ja jos haluttaisiin kysymyksen tarkoittama vastaus, pitäisi pyytää ilmoittamaan centimaalin tarkkuudella. Jostain syystä matematiikka ei kuitenkaan päättänyt toimia tässä kielellisesti loogisesti ja desimaaleja voi olla peräkkäin miten monta tahansa.
Siis deka=10
cento=100
mille=1000
Pituusmitoissahan tuo toimii loogisesti.
Kun katkaisun takana on viisi tai viittä suurempi, edellistä numeroa korotetaan yhdellä. Sen opin ala-asteella :)
No mietipä :D