Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmaista hääkutsussa etteivät lapset ole tervetulleita?

Vierailija
30.05.2017 |

Päätimme mieheni kanssa, ettemme halua pieniä lapsia häihimme, ja päätimme ikärajaksi 16. Miten ilmaista tämä kauniisti hääkutsussa? En halua loukata miehen sukua, ja ovat todella perhekeskeisiä. Minun suvussa ei alle 16-vuotiaita ole tällä hetkellä.

Kommentit (401)

Vierailija
81/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta nyt kantaa siihen pitääkö kaksi 4-vuotiasta kauhukakaraa kutsua niin tämä vanha "ne on hääparin juhlat!" -totuus on kyllä ihan perseestä. Tehdään vieraille oli epämukavaksi ja ajatellaan vain itseä, koska onhan ne omat juhlat. Eikö juhlien idea ole nimenomaan että vieraskin viihtyy? Puhun nyt esimerkiksi sellaisista häistä joissa tarjotaan pelkästään vegaanista raakaruokaa tai joissa hääpari rakastaa teatteria joten koko hääjuhla on yhtä esitystä johon pitää vieraidenkin osallistua. En todella jaksa maksaa useita satoja euroja lahjoista, majoittumisesta, matkoista ym. Että pääsen miettimään että ei olis pitänyt tulla. Eli hyvät hääparit, miettikää myös vieraidenkin viihtyvyyttä vaikka häät ovatkin teidän omanne!!

Vierailija
82/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simppelisti vaan "juhlimme aikuisten kesken". Tuo 16v ikäraja on kyllä hiukan outo, onko teillä nimenomaan joku 16-18 vuotias jonka haluatte paikalle? Silloin hänelle kannattaa lähettää erillinen oma kutsu/mainita hänet selkeästi perheen kutsussa ja muuten ottaa linjaksi k-18. Outoa olisi että jonkun perheen kotona asuvista lapsista 15v ei saa tulla mutta 16v on tervetullut.

Aina joku on siinä rajalla. Yhtä hyvin voi olla jollain 17-vuotias ja 18-vuotias, jolloin toinen pääsee ja toinen ei.

Selkeä linja olisi se, että esim. kaveripiiristä tai suvusta kutsutaan tietty ikäpolvi, siis tyyliin kutsutaan sedät ja tädit, mutta ei serkkuja riippumatta siitä, ovatko täysi-ikäisiä tai ei. Tai kutsutaan kaverit puolisoineen, mutta ei kenenkään lapsia, olivat sitten minkä ikäisiä tahansa.

Niin no. Nykyään vaan alkaa sukupolvetkin sekoittua. Mulla esimerkiksi on itseäni vuoden vanhempi täti ja omat + miehen serkut iältään 1v -45v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittonne ei tule kestämään. Vuosi tai pari. Muista, kun allekirjoitat eropapereita.

Tulkaa juhlistamaan alkoholin ja nailauksen juhlaa. Hei meidän häissä ryypätään ja bailataan. T. Tulevaa alkkis

Vierailija
84/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teitä! Kehotankin laittamaan kutsuun suorasanaisesti: Toivomme, etteivät Ville ja Kalle Peppunen osallistu hääjuhlaamme. Mielestäni tuollaiset rajoitukset ovat loukkaavia ja kertovat juhlien pitäjien pikkumaisuudesta ja sovinistisuudesta.

Sovinistisuudesta???

Ja eikai se ap:n vika ole, että lapsettomat häät sattuu nyt koskemaan vain tätä yhtä perhettä joilla pieniä lapsia on. Lapsettomat ne olisi siitä huolimatta, vaikka jokaisella sukulaisperheellä olisi lapsia.

Eikö NE ILKEÄT POJAT VILLE JA KALLE  ole juuri sovinismia?

Vierailija
85/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua pilata kesäpäiväänsä vanhanaikaisillä hääjuhlilla.

Vierailija
86/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hääinfon lopussa lause "kutsu koskee vain kutsussa mainittuja henkilöitä" ja kirjekuoressa oli kutsuttujen nimet.

Ei pystytty kutsumaan kaikkia lapsiperheitä joten kutsuttiin vain aikuiset. Kukaan ei jättänyt saapumatta paikalle eikä kukaan nurissut. Kyseiset häät alkoivat vasta klo 17 ja olivat iltapukutyyppiset juhlavat illalliskutsut. En usko että lapset olisivat edes viihtyneet paikalla...

Aikuiset = lahjat

Lapset tekevät juhlasta ihan erilaisen. Pitää miettiä heille syötävää ja istumapaikat ja viihdykettä. Vierasluku kasvaa ehkä todellakin suureksi jos monilla on lapsia.

Mikä siinä on niin kauheaa ettei lapsia kutsuta? Ei ne lapsetkaan aina juhlista nauti. Varsinkaan mistään iltajuhlista.

Eikä kaikki halua hääjuhlassa kuunnella itkua, huutoa, kieltoja yms. Ei se tarkoita sitä ettei lapsista pitäisi.

Totta. Onhan se nyt IHAN ERILAISTA miettiä mitä lapsi syö tai missä lapsi istuu ku joku muu.... not. Miksei ne voi syödä samoja asioita ja istua samassa paikassa?

Vierailija
87/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Lässyn lässyn liibalaabaa. Leikataanpa kakku ja polkastaan lasi rikki, kuka määrää kaapin paikan. Kaikki samanlaisia. Ja ne iänikiset morsiamen ryöstöt. Lapset ovat vain iloisia, kun ei tuonne tarvi mennä tylsistymään.

Vierailija
88/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

digidigi kirjoitti:

Paras tapa on kirjoittaa hääkutsuun:ei lapsia! Et voi selvitä urakasta ja olla suosittu saman aikaan. Voit joko saada lapselliset juhlat tai lapsettomat ja olla joko suosittu tai ilman suosiota. Itse lapsellisena jäisin pois mutta en kantaisi kaunaa. Lapset kulkevat sinne minne minäkin, mutta se ei tarkoita että kaikki pitäisivät lapsista,ymmmärrän sen ja hyväksyn.

Todellako? Firman pikkujouluihin, lapsilta kiellettyihin elokuviin, terassille...? Ehkä lapsillekin tekisi ihan hyvää olla joskus kavereilla tai mummolassa yökylässä. Harva lapsi odottaa sukujuhlia kovin innolla.

Ap:lle. Voit laittaa kutsuun, että "nämä juhlat juhlitaan aikuisten kesken", tai "tällä kertaa juhlimme vain aikuisten kesken".

"Tällä kertaa vain aikuisten kesken"

"Seuraavat wt-häät sitten omien mukuloiden pyöriessä jaloissa!"

Onpa katketaa kommenttia, taitaa olla wt-sana jokapäiväisessä käytössäsi. :D Tiedoksesi, että omissa häissä voi olla omat lapset, vaikka kutsussa lukee lapsettomat häät. Ole hyvä vaan etikettineuvosta.

Vierailija
89/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on loukkaavaa, etteivät suvun lapset ole tervetulleita juhlistamaan häitä. Miten olisi kompromissina, että juhlat jatkuisivat tietyn kellonajan jälkeen aikuisten juhlina? Vaikka 21:00.

Miksi suvun edes pitää juhlistaa kenenkään naimisiin menoa?

Vierailija
90/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittonne ei tule kestämään. Vuosi tai pari. Muista, kun allekirjoitat eropapereita.

Tulkaa juhlistamaan alkoholin ja nailauksen juhlaa. Hei meidän häissä ryypätään ja bailataan. T. Tulevaa alkkis

Onko sulla jo noin katkeran paha olla, kun muut järjestävät häitään?

Vierailija
91/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän hyvin, ettei lapsia haluta. Ei se ole mikään henkilökohtainen loukkaus lapsia kohtaan, vaan että koko juhlien luonne muuttuu aikuisten bileistä sellaisiksi nyhvääviksi kahvikesteiksi, joissa sitten istutetaan vuoron perään sylissä sitä Pirkko-Petteriä ja kysellään, mitä se teki eilen päiväkodissa tai juostaan sen perässä katsomassa, ettei se revi pöytäliinoja ja tarjoiluita alas tai vahditaan aikuisia, etteivät ne pääse vahingossa humaltumaan liikaa liian nopeasti ja että vitsit eivät ole liian ronskeja. Niin se vaan on, että jos haluaa järjestää hyvät juhlat niin lasten läsnäolo tuo siihen yhden ison muuttujan lisää ja vastuullinen järjestäjä sitten huolehtii niistä lasten mukanaan tuomista asioista.

Kaikilla ei myöskään ole varaa järjestää jotain jättihäitä ja tuo on vain yksi tavoista karsia osallistujalistaa.

Jokainen päättää, millaiset juhlat itse haluaa pitää ja vieraat sitten itse voivat päättää, haluavatko osallistua niihin vai ei. Jos kuitenkin osallistuvat, niin sitten pitää kunnioittaa sitä järjestäjän toivetta siitä, ettei sitä Jani-Eerikaa tuoda "vahingossa" paikalle.

Itse laittaisin, että juhlimme tällä kertaa aikuisten kesken. Ei sitä sen kummemmin tarvitse selitellä.

Vierailija
92/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten häät joihin lapset ovat tervetulleita tai eivät. Itse olen lapsen kotiin "jättänyt".

Olen järkännyt kotiin lapselle hoitajan ja herkuttelu illan jne.

Tiedän ettei tuo 6 vuotias ole kiinnostunut häistä ja ohjelmakin yleensä ottaen on lapsille tylsä. Ja kiva se on itsekkin hengähtää, ja nauttia hääparin hetkestä.

No, me olemme muuutenkin oikea musta lammas perheenä, arvostelua olen saanut kuulla jos jonninmoista kaikesta.. olen huono äiti, kun olen lentoemäntä.. vaarannan lapsen kun omatoimi matkailemme paljon (ihan vauvasta asti poitsu on ympäri maailmaa kanssamme lentänyt)

Oli niin tai näin, aina on joku valittamassa.

Ap. Rohkeesti vaan lapsettomat häät. Et koskaan pysty miellyttämään kaikkia ( jotkut vannoutuneet lapsettomat ärsyyntyy lapsista ja jotkut lapselliset ihmiset loukkaantuvat kun eivät saa tuoda lapsiaan häihin, koskaan ei ole hyvin) joten järkkäät sellaiset häät kun itse haluatte ja parempi teidänkin kannalta jos mielensäpahoittajat jäävät juhlastanne pois.

Vierailija
93/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Morsiamen suku on kokonaisuudessaan tervetullut mutta miehen puolelta emme halua juhlaamme sitä yhtä lapsiperhettä, jossa on kusipäiset pikkukakarat."

Vierailija
94/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Lässyn lässyn liibalaabaa. Leikataanpa kakku ja polkastaan lasi rikki, kuka määrää kaapin paikan. Kaikki samanlaisia. Ja ne iänikiset morsiamen ryöstöt. Lapset ovat vain iloisia, kun ei tuonne tarvi mennä tylsistymään.

Veikkaanpa että tämäkin morsian ryöstetään ja sitten kerätään rahaa. Lisäksi sulhanen järsii hameen alta sukkanauhan.

Vierailija
95/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta nyt kantaa siihen pitääkö kaksi 4-vuotiasta kauhukakaraa kutsua niin tämä vanha "ne on hääparin juhlat!" -totuus on kyllä ihan perseestä. Tehdään vieraille oli epämukavaksi ja ajatellaan vain itseä, koska onhan ne omat juhlat. Eikö juhlien idea ole nimenomaan että vieraskin viihtyy? Puhun nyt esimerkiksi sellaisista häistä joissa tarjotaan pelkästään vegaanista raakaruokaa tai joissa hääpari rakastaa teatteria joten koko hääjuhla on yhtä esitystä johon pitää vieraidenkin osallistua. En todella jaksa maksaa useita satoja euroja lahjoista, majoittumisesta, matkoista ym. Että pääsen miettimään että ei olis pitänyt tulla. Eli hyvät hääparit, miettikää myös vieraidenkin viihtyvyyttä vaikka häät ovatkin teidän omanne!!

Tämän takia kutsusta onkin hyvä käydä ilmi, millaiset juhlat on kyseessä, jotta jokainen voi itse päättää, meneekö vai ei. Juhlat saavat silti olla juuri sellaiset kuin hääpari haluaa. Niihin ei ole pakko osallistua.

Vierailija
96/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pienen lapsen äitinä kunnioittaisin mielelläni hääparin toivetta lapsettomista häistä ja yrittäisin saada hoitajan. Jos hoitajaa ei löydy, toivoisin ettei hääpari loukkaannu poisjäämisestäni. Mielestäni jo pelkästään lapsien kieltäminen osoittaa, ettei lapsilla välttämättä olisi kivaa. Että esim. tarjoilut, ohjelma, tila yms on suunniteltu aikuisten juhliin.

olen ollut sylivauvan kanssa häissä (vauva oli siis kutsuttu myös). toki ei vaatinut virikkeitä eikä juossut, mutta oma rentoutumiseni oli kyllä olematonta. Jos alkoi kitinä huolehdin siitä, ettei häirinnyt ketään muuta. Toisin sanoen hengailin vauvan kanssa muualla. Yhtä hyvin olisin voinut itse jättää menemättä, vaikka ihanat häät olivatkin.

Vierailija
97/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

digidigi kirjoitti:

Paras tapa on kirjoittaa hääkutsuun:ei lapsia! Et voi selvitä urakasta ja olla suosittu saman aikaan. Voit joko saada lapselliset juhlat tai lapsettomat ja olla joko suosittu tai ilman suosiota. Itse lapsellisena jäisin pois mutta en kantaisi kaunaa. Lapset kulkevat sinne minne minäkin, mutta se ei tarkoita että kaikki pitäisivät lapsista,ymmmärrän sen ja hyväksyn.

Todellako? Firman pikkujouluihin, lapsilta kiellettyihin elokuviin, terassille...? Ehkä lapsillekin tekisi ihan hyvää olla joskus kavereilla tai mummolassa yökylässä. Harva lapsi odottaa sukujuhlia kovin innolla.

Ap:lle. Voit laittaa kutsuun, että "nämä juhlat juhlitaan aikuisten kesken", tai "tällä kertaa juhlimme vain aikuisten kesken".

"Tällä kertaa vain aikuisten kesken"

"Seuraavat wt-häät sitten omien mukuloiden pyöriessä jaloissa!"

Onpa katketaa kommenttia, taitaa olla wt-sana jokapäiväisessä käytössäsi. :D Tiedoksesi, että omissa häissä voi olla omat lapset, vaikka kutsussa lukee lapsettomat häät. Ole hyvä vaan etikettineuvosta.

:D no tuo olis kaiken huippu! Ei haluta lapsia häiriköimään mut omat juoksis sinne tänne!

Vierailija
98/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä suvun tapoihin kuuluu siirtää perhejuhlien tavat seuraaville sukupolville kutsumalla aina kaikki paikalle. Parempi olisi olla kutsumatta ketään, säästyy rahaa aika summa, suvulle voi sitten jakaa videon netissä katseltavaksi.

Mutta kukin tavallaan.

Idiootti. Häät ovat hääparin juhla, miksi sinne pitäisi kohteliaisuudesta kutsua lapsiakin? Häät ovat kerran elämässä ja niihin kuluu yleensä paljon rahaa. Eli todellakin kukin tavallaan. 

Vierailija
99/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hääinfon lopussa lause "kutsu koskee vain kutsussa mainittuja henkilöitä" ja kirjekuoressa oli kutsuttujen nimet.

Ei pystytty kutsumaan kaikkia lapsiperheitä joten kutsuttiin vain aikuiset. Kukaan ei jättänyt saapumatta paikalle eikä kukaan nurissut. Kyseiset häät alkoivat vasta klo 17 ja olivat iltapukutyyppiset juhlavat illalliskutsut. En usko että lapset olisivat edes viihtyneet paikalla...

Aikuiset = lahjat

Lapset tekevät juhlasta ihan erilaisen. Pitää miettiä heille syötävää ja istumapaikat ja viihdykettä. Vierasluku kasvaa ehkä todellakin suureksi jos monilla on lapsia.

Mikä siinä on niin kauheaa ettei lapsia kutsuta? Ei ne lapsetkaan aina juhlista nauti. Varsinkaan mistään iltajuhlista.

Eikä kaikki halua hääjuhlassa kuunnella itkua, huutoa, kieltoja yms. Ei se tarkoita sitä ettei lapsista pitäisi.

Totta. Onhan se nyt IHAN ERILAISTA miettiä mitä lapsi syö tai missä lapsi istuu ku joku muu.... not. Miksei ne voi syödä samoja asioita ja istua samassa paikassa?

No jotkut pitää juhlia ravintoloissa yms jossa kuuluu valmis menu. Joka saattaa olla hyvinkin aikuisille suunnattu.

Ei kaikille ole jotain pitopöytää jossa on lohta, lihapullia ja vihreää salaattia.

Vierailija
100/401 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätimme kerran menemättä häihin, joissa tiesimme olevan yhden perheen kauhukakarat. Mukelot eivät olleet kuulemma pettäneet, juoksivat häätoimituksen aikana kirkossa ja tappelivat keskenään huutaen hääpaikalla. Kävimme myöhemmin tervehtimässä hääparia, annoimme häälahjan ja kahvittelimme. Hääparia harmitti häirikkökakaraiden käytös häissä, kenenkään komentoja kakarat eivät olleet kuulemma uskoneet. Eivät itse olleet miettineet kutsulistaa lopppuun asti, olisi kannattanut, toisia omia häitä ei tule.