Paljon te muut 173cm painatte?
Itellä vaaka näyttää 69kg, neljäs lapsi 5kk eli olen kyllä ihan tyytyväinen. Vaatekoko M/40. Silti hirveän iso olo koko ajan :/
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
32N kirjoitti:
88kg.
Vaatekoko 42/46 tai M/XL.Minulla oli myös iso olo todella kauan ennen kuin sisäistin että olen myös pitkä nainen, ja kokoni on samassa suhteessa kuin vaikkapa n.160cm/75kg/M-L tai 150/63kg/S-M
Vaatekokoja ei voi sinällään pitää minään mittarina, koska kehon mittasuhteetkin ovat erilaisia eri pituisilla, mallisilla ja painoisilla naisilla rasvaprosentista riippumatta.
Itse en esim ole tämän pituisena koskaan mahtunut kokoon alle 38 vaikka painoin vain 45kg sairastaessani anoreksiaa.
Toki olen nykyään pyöreä, mutta en edelleenkään näytä kovin lihavalta.
Älä syötä itsellesi valheita. Terveellinen paino on laajahaarukkainen normaalipaino, ei ylipaino eikä alipaino.
Mitä valheita?
Minulla on hyvä olo tämän kokoisena, ja olen terve kaikin puolin. Olen opetellut pitkän ja raskaan tien kautta olemaan itselleni armollinen ulkonäköpaineista.
Vihasin itseäni kaikkein eniten ollessani hoikka, koska minulle on iskostettu kasvuiässä että ihmisarvo laskee rasvaprosentin noustessa ja sairaalloisessa lihavuuden pelossa eläminen ajoi minut lähes itsetuhoiseen elimistöni rääkkäämiseen.
Aika harva minun painoiseni edes uskaltaisi kertoa kiloistaan ääneen, arvannet kertomattakin miksi.
Normaali bmi minulla ei ole, vaan lievä ylipaino. Sitä vastoin en kai ole väittänytkään..?
Painoa olisi toki hyvä saada alas terveydellisistä syistä loppuelämää ajatellen. Minulla on n. 13kg liikapainoa. Mutta syömishäiriötaustaisena laihdutusyritykset voivat aktivoida sairaalloisen käytöksen uudelleen (lukuisiakokemuksia on).
Lisäksi olen onnistunut vahingoittamaan aineenvaihduntaani ja ruuansulatuselimistöäni pysyvästi kasvuiässä nälkiinnyttämällä itseäni.
Edellä mainittujen syiden vuoksi laihduttaminen on minulle hyvin haastava prosessi.
Siispä vaakakupissa on taakkaa molemmissa päissä, ja valitsen mielenterveyteni ja onnellisuuteni sen 13kg kantamisenkin uhalla.
Minun on hyvä olla, juuri näin, tällaisena terveenä naisena.
Toivottavasti sinullakin on hyvä olo kehossasi :)
N. 66 kg (olen 172,4-senttinen, mutta eipä tuo niin paljon heitä).
Paino kelpaa, mutta sen sijoittumiseen en ole tyytyväinen.
Ei ole juurikaan tissejä eikä lantiota. Paino on sijoittunut enemmän vyötäröön, mahaan ja pohkeisiin. Sivusta katsottuna näyttää hassulta, kun yläosa on ihan pikkuinen ja maha ja roikkupeppu muodostavat kaksi suunnilleen samankokoista "kupua".
Sivusta siis päärynä, edestä suorahko tukki. Leveät hartiat.
Minkäpä sille voi...
70-75kg
Vielä 10 vuotta sitten painoin50kg samalla pituudella. Yritän päästä noin 65 kiloon, silloin kroppa oli sopusuhtainen.
32N kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
32N kirjoitti:
88kg.
Vaatekoko 42/46 tai M/XL.Minulla oli myös iso olo todella kauan ennen kuin sisäistin että olen myös pitkä nainen, ja kokoni on samassa suhteessa kuin vaikkapa n.160cm/75kg/M-L tai 150/63kg/S-M
Vaatekokoja ei voi sinällään pitää minään mittarina, koska kehon mittasuhteetkin ovat erilaisia eri pituisilla, mallisilla ja painoisilla naisilla rasvaprosentista riippumatta.
Itse en esim ole tämän pituisena koskaan mahtunut kokoon alle 38 vaikka painoin vain 45kg sairastaessani anoreksiaa.
Älä syötä itsellesi valheita. Terveellinen paino on laajahaarukkainen normaalipaino, ei ylipaino eikä alipaino.
Mitä valheita?
Minulla on hyvä olo tämän kokoisena, ja olen terve kaikin puolin. Olen opetellut pitkän ja raskaan tien kautta olemaan itselleni armollinen ulkonäköpaineista.
Vihasin itseäni kaikkein eniten ollessani hoikka, koska minulle on iskostettu kasvuiässä että ihmisarvo laskee rasvaprosentin noustessa ja sairaalloisessa lihavuuden pelossa eläminen ajoi minut lähes itsetuhoiseen elimistöni rääkkäämiseen.Aika harva minun painoiseni edes uskaltaisi kertoa kiloistaan ääneen, arvannet kertomattakin miksi.
Normaali bmi minulla ei ole, vaan lievä ylipaino. Sitä vastoin en kai ole väittänytkään..?
Painoa olisi toki hyvä saada alas terveydellisistä syistä loppuelämää ajatellen. Minulla on n. 13kg liikapainoa. Mutta syömishäiriötaustaisena laihdutusyritykset voivat aktivoida sairaalloisen käytöksen uudelleen (lukuisiakokemuksia on).
Lisäksi olen onnistunut vahingoittamaan aineenvaihduntaani ja ruuansulatuselimistöäni pysyvästi kasvuiässä nälkiinnyttämällä itseäni.
Edellä mainittujen syiden vuoksi laihduttaminen on minulle hyvin haastava prosessi.
Siispä vaakakupissa on taakkaa molemmissa päissä, ja valitsen mielenterveyteni ja onnellisuuteni sen 13kg kantamisenkin uhalla.Minun on hyvä olla, juuri näin, tällaisena terveenä naisena.
Sitä että iso ei olisi iso. Kyse ei ole ulkonäöstä vaan nimenomaan terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
32N kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
32N kirjoitti:
88kg.
Mitä valheita?
Vihasin itseäni kaikkein eniten ollessani hoikka, koska minulle on iskostettu kasvuiässä että ihmisarvo laskee rasvaprosentin noustessa ja sairaalloisessa lihavuuden pelossa eläminen ajoi minut lähes itsetuhoiseen elimistöni rääkkäämiseen.Aika harva minun painoiseni edes uskaltaisi kertoa kiloistaan ääneen, arvannet kertomattakin miksi.
Siispä vaakakupissa on taakkaa molemmissa päissä, ja valitsen mielenterveyteni ja onnellisuuteni sen 13kg kantamisenkin uhalla.Minun on hyvä olla, juuri näin, tällaisena terveenä naisena.
Sitä että iso ei olisi iso. Kyse ei ole ulkonäöstä vaan nimenomaan terveydestä.
Sitäkään en mielestäni väittänyt?
Vaikuttaisi, että olet muodostanut mielipiteen ja puhumme toistemme ohi.
minusta puheessasi huokuu fatshaming, mutta korjaa toki jos olen väärässä..
71kg. Kerääntyy kilot tisseihi, reisiin ja perseeseen. Voishan sitä pari kiloa tiputtaa, jotta ois kiinteämpi, mutta hyvä olo näinkin ja jaksan tehdä asioita samalla tavalla kuin ennenkin. Jopa paremmin, kun elämäntavat on kunnossa.
Käyn salilla ja juoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
82 kiloa, vaatekoko 42/L yleisimmin. Olo on ahdistavan kankea ja painava, alimmillaan olen ollut 60-62 ja silloin kuulemma näytin luisevalta. Paino oli pitkään noin 75 kiloa, murheisiin syöminen on viime ajat tehnyt hallaa. Nyt menossa alemmas mutta hitaasti. Ikää jo on, ja laihtuminenkin hitaampaa. Tähän en kuitenkaan halua jäädä.
42 koko on kylläkin XL.
Ja 40 L
XL on useimmiten liian iso. Tarkemmin ajatellen 40 on tavallisempi vaatekoko minulla kuin 42. En ole paljoa vaatteita kyllä ostanut viime aikoina.
Saako 170cm sanoa? :D
73.3. Kuulun päärynän muotoisiin ihmisiin, housut 40 kokoa mutta yläosaan menee 34 jos vaan vaatteessa on pituutta tarpeeksi näin pitkälle. Kymmenen kiloa lisää sopii minulle, paino meni (takapuolen lisäksi) rintoihin jolloin aloin näyttäämään paljon vähemmän päärynältä. Jotenkin hävetti aina monet kuvat aiemmin kun oli niin eriparisen näköinen.
Normaaleja naisia tässä ketjussa.
<3
176 cm ja 58 kg. Paidat yleensä S-kokoa, housut 38. Pahimmillani olen painanut 62 kg ja silloin oli jo melko plösö olo.
59kg nyt. Juuri lopettelemassa vuoden kestänyttä imetystä, joten pari kiloa tästä vielä sulkaa kunhan rinnat palautuvat. Viihdyn hoikkana ja odotqn jo sitä, ettei rintavarustus ole painamassa hartioita lysyyn ja ryhti pystyy parempana. Vaatteissa koot s-m
48kg, ihan helvetillisen alkuvuoden aikana olen laihtunut stressin takia 10kg... Normaalipaino on n. 58kg, siinä tunnen oloni hyväksi. Nyt pitäisi saada syötyä ja palautettua elämä takaisin raiteilleen. Näytän haudasta kaivetulta, luut paistaa jopa naamasta, ja olo on kuin kuolleella muutenkin.
75 kg, olen tyytyväinen kun ennen raskautta painoin 86 kg. Joten tässä taaperon perässä juostessa olen vahingossa laihtunut 11 kiloa. Tavoite olisi päästä n. 70 kiloon ja PYSYÄ siellä. Vaatekoko L/42-44 (en tykkää kireistä vaatteista).