Paljon te muut 173cm painatte?
Itellä vaaka näyttää 69kg, neljäs lapsi 5kk eli olen kyllä ihan tyytyväinen. Vaatekoko M/40. Silti hirveän iso olo koko ajan :/
Kommentit (58)
88kg.
Vaatekoko 42/46 tai M/XL.
Minulla oli myös iso olo todella kauan ennen kuin sisäistin että olen myös pitkä nainen, ja kokoni on samassa suhteessa kuin vaikkapa n.160cm/75kg/M-L tai 150/63kg/S-M
Vaatekokoja ei voi sinällään pitää minään mittarina, koska kehon mittasuhteetkin ovat erilaisia eri pituisilla, mallisilla ja painoisilla naisilla rasvaprosentista riippumatta.
Itse en esim ole tämän pituisena koskaan mahtunut kokoon alle 38 vaikka painoin vain 45kg sairastaessani anoreksiaa.
Toki olen nykyään pyöreä, mutta en edelleenkään näytä kovin lihavalta.
Vierailija kirjoitti:
64 kg
Sama täällä, käytän kokoa M tai 38. Pillifarkut kokoa 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
64 kg
Mielenkiintoista. Itse pidän yläosassa kokoa S/36, alaosassa M/38 tai L/40. Olen muuten tyytyväinen ulkonäkööni, mutta hanuri saisi olla vähemmän muhkea. Tässä taas nähdään ettei pelkkä paino/pituus-suhde kerro koko totuutta :)
82 kiloa, vaatekoko 42/L yleisimmin. Olo on ahdistavan kankea ja painava, alimmillaan olen ollut 60-62 ja silloin kuulemma näytin luisevalta. Paino oli pitkään noin 75 kiloa, murheisiin syöminen on viime ajat tehnyt hallaa. Nyt menossa alemmas mutta hitaasti. Ikää jo on, ja laihtuminenkin hitaampaa. Tähän en kuitenkaan halua jäädä.
78 kiloa. Paidan koko 38, housujen 40. En tunne itseäni ylipainoiseksi, vaikka virallisesti vähän olenkin. Lihasta on jonkin verran, niin että osa painosta selittyy kai sillä. Silti ajattelin tiristää neljä-viisi kiloo pois.
Vierailija kirjoitti:
54kg . Olen tyytyväinen :)
Mullakin ja en ole kyllä tyytyväinen, luuta ja nahkaa.
Mulla paino on viimeisimmän raskauden jälkeen pyörinyt 65 - 67 kg haarukassa. Vaatekoko vaihtelee valmistajien mukaan S/M ja 38 - 40. Joissain mekoissa jopa 36 on ollut sopiva. Olen vartaloltani aika A-kupin tissitön lankku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
64 kg
Mielenkiintoista. Itse pidän yläosassa kokoa S/36, alaosassa M/38 tai L/40. Olen muuten tyytyväinen ulkonäkööni, mutta hanuri saisi olla vähemmän muhkea. Tässä taas nähdään ettei pelkkä paino/pituus-suhde kerro koko totuutta :)
Olet siis yläosasta pieni/siro.
70 kg. Vaatekoko L. Kaikki läski kerääntynyt vatsaan ja tisseihin. Muuten ei muualla läskiä yhtään. Näytän välillä että olisin raskaana kun kaikki mahassa. Tekee vaatteiden valinnasta vaikeeta. Housut ovat 38-40 kokoa ja roikkuvat muuten päällä. Paidoissa täytyy etsiä malleja jossa vatsa ei tule esiin niin selvästi. Joo pitäisi laihduttaa, mutta kun tykkään ruuasta :)
Vierailija kirjoitti:
82 kiloa, vaatekoko 42/L yleisimmin. Olo on ahdistavan kankea ja painava, alimmillaan olen ollut 60-62 ja silloin kuulemma näytin luisevalta. Paino oli pitkään noin 75 kiloa, murheisiin syöminen on viime ajat tehnyt hallaa. Nyt menossa alemmas mutta hitaasti. Ikää jo on, ja laihtuminenkin hitaampaa. Tähän en kuitenkaan halua jäädä.
Mä noteerasin...huomasin mahamakkkarat, kun katsoin vanhoja pari vuotta vanhoja kuvia... nää O tulleetnyt ihan pikku hiljaa.
Ressiin tulee syötyä ja se pieni tulehdustila elimistössä.
Levollisena on helpompi tehdä elämäntaparemontti. Jouduin selän takia huilimaan ja pakollinen lepo on tehnythyvää. Jätin makeiset ja syön ruisleipää ja niitä kovia hyviä varrasleipiä ja kuituleipiä. Ja kuntosali on hyvä, jos siellä osaa tehdä sopivia liikkeitä plus rulla ja Mattojumppa ja fysiopallo.
Tsemppiä. Ulkoillessa myöskään ei syö.
Ajattelin sellaisia makkarapaketin makkaroita. Mielikuvissani sijoittelin niitä noihin läskikohtiin. Laskin että noin kuusi kappaletta sellaisia on minussa ihan rasvaa.
Lihasta haluan ja parempaa oloa.
Hyvää olis toivottelen. Leppoisaa mieltä...se auttaa painonhallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
42 koko on kylläkin XL.
Ja 40 L
32N kirjoitti:
88kg.
Vaatekoko 42/46 tai M/XL.Minulla oli myös iso olo todella kauan ennen kuin sisäistin että olen myös pitkä nainen, ja kokoni on samassa suhteessa kuin vaikkapa n.160cm/75kg/M-L tai 150/63kg/S-M
Vaatekokoja ei voi sinällään pitää minään mittarina, koska kehon mittasuhteetkin ovat erilaisia eri pituisilla, mallisilla ja painoisilla naisilla rasvaprosentista riippumatta.
Itse en esim ole tämän pituisena koskaan mahtunut kokoon alle 38 vaikka painoin vain 45kg sairastaessani anoreksiaa.
Toki olen nykyään pyöreä, mutta en edelleenkään näytä kovin lihavalta.
Älä syötä itsellesi valheita. Terveellinen paino on laajahaarukkainen normaalipaino, ei ylipaino eikä alipaino.
61kg, ennen lasta 70kg. Viime kesänä painoin alle 60 :( sitä kaipaan.
Paita M, housut 38-40. Mulla kerääntyy ylimääräinen reisiin ja perseeseen. Olen liikunnallinen ihminen, mutta ei nuo pari lisäkiloa kyllä liikunnasta ole 🙄
72 ja tää ei tunnu hyvältä. Kuntosalille just lähdössä ja jumppaan. Kevennys tarpeen. Rasvaa pois ja sopivasti lihasta ja kuntoa tilalle.
173 cm pitkälle suositeltu paino löytyy väliltä 56 kg - 76,5 kg pituuskorjatun painoindeksin väliltä. Tuossa normaalipainossa on siis 20,5 kg:n liukuma-alue, jonka välillä normaalipaino voi olla. Kaikki sen ylittävä tai alittava on liikaa tai liian vähän.
56 kg.