Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivous ja viiniä aamupäivällä

Vierailija
30.05.2017 |

Aloitin tässä loman kunniaksi suursiivouksen kotona. Makkarissa vaihdoin huonekalujen paikat jo, tietysti myös imuroin ja moppasin. Olohuoneessa täytyy pian pestä ikkunat. Vierashuone on täynnä romua ja sen siivoukseen menee varmaan 5h. Tylsää hommaa. Otin jo nyt lasin viiniä tuohon vierelle. Siemailen silloin tällöin. Taidan olla alkkis?

Mies on töissä ja lapsia ei ole. Viini hieman piristää siivousta ja melko yksinäistä alkanutta lomaa. Mitään suunnitelmia ei ole miehen kanssa. Eikä mies sitten suostu vapaalla lähtemään mihinkään spontaanisti, kun "ei oltu suunniteltukaan mitään".

Kyllästyttää, mutta on hienoa nähdä siivouksen edistyvän ja juoda pari lasia viiniä ihan vaikka näin aamupäivällä. Iltapäivällä sitten käyn suihkussa, otan päiväunet ja lähden lenkille.

Olenko alkkis, tylsä ihminen, laiska vai mikä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä lenkille viinin juonnin päälle.  Se rasittaa kuitenkin elimistöä.  Miten olisi palkkioksi lenkin jälkeen?

Vierailija
2/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ihan normaali. Mukavaa lomaa sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalainen olet!

Vierailija
4/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin alkoi mun hidas, mutta varma alkoholisoitumiseni. Ryhdyin tissuttelemaan kotitöiden lomassa. Etenkin siivotessa. Tissuttelua lisäsi pitkäaikaistyöttömyys. Epätoivo ja toivottomuus, yksinäisyys etenkin. Niinpä join viiniä lähes aamusta alkaen. Joka päivä lopulta.

Kun kerran kysyt, että oletko alkkis, niin vastaan että et vielä. Mutta jos totut (ja pian niin käy) yhdistämään viinin johonkin vitutukseen (siten, että oloasi lievittää viini) niin lopulta aina juot viiniä. Lopulta juot viiniä/alkoholia kaikissa elämäsi tilanteissa.

Vain viinin voimalla tulin iloiseksi (taustalla masennus). Tunsin keinotekoista riemua - ja katteetonta tulevaisuudenuskoa. Ihan valhetta kaikki.

No. Viini onneksi jäi. Alkoholisoituminen kai pysähtyi. Mutta riippuvuuden kanssa joudun elämään.

Edelleenkin olen masentunut ja epätoinen pitkäaikaistyötön. Mutta meinaan läpikäydä kaiken selvin päin. Itkettää yhä joka päivä, entistä enemmän. Mutta kaikki tämä ilman myrkkyjä, alkoholia. Viini ei ole hyväksi.

Niin, se siivous. Onhan se rankkaa ja tylsää. Mutta se on vain homma muiden joukossa. Ei siihen viinit kuulu.

Vierailija
5/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juot viiniä siksi, että olet pettynyt elämääsi.

Vierailija
6/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksesta palkintona on siisti koti.

Vierailija
7/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksiä: miksi sä teet suursiivousta yksin ja lomalla? Miksi sinun menosi ovat riippuvaisia miehen suunnitelmista ja mielentiloista? Mikset lähde ulos tekemään jotain mukavaa, tai tee kotona jotain mistä oikeasti tykkäät? 

Kuulostat masentuneelta. Koitapa tempaista itsesi irti tuosta ankeuden mielentilasta, pakkosiivouksesta, ja varsinkin ikävystymisen lääkitsemisestä alkoholilla. Maailma on täynnä ihania asioita, joista voit lomallasi nauttia.

Vierailija
8/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo vuosikymmeniä ottanut "siivousryyppyjä", enkä alkoholistiksi ole tullut.

Ryyppy vain päälle ja nopeaa toimintaa ;)

Vierailija
9/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän se tuli teiltä sanottua, mitä itse epäilin: olen aika pettynyt elämääni. Tänään mennään nyt näillä, tosin jätän tuon siemailun nyt tähän ensimiseen lasilliseen. Että jaksaa sitten mennä lenkille. Siitä tulee kuitenkin paljon parempi olo kuin viinistä. :-)

Ajattelin, että olisin pukeutunut seksikkäästi ja vienyt miehen heti töistä tultuaan uudistuneen oloiseen makkariin. Töistä saadut ruusut yöpöydälle, hyvä elokuva valmiiksi valittuna ja nainen suihkunraikkaana paikalla. Mutta nyt tuli viesti, että menee töistä suoraan kavereiden kanssa ulos, kun "ei oltu sovittu mitään aiemmin".

Tuo kai se tässä ottaa päähän, ettei voi kavereille sanoa ei, mutta mulle voi.

Mutta ei pidä olla pahoilla mielin, kun aurinko paistaa ja on loma. Täytynee tehdä suunnitelmia omien kavereiden kanssa viikonlopulle, ettei todella mene kotona tissuttelu liian pitkälle ihan vaan tylsyyden vuoksi.

Ehkä ostan uudet lenkkivaatteet tai askelmittarin, ja aloitan lenkkeilyn tosissani. Pyörä täytyy viedä vielä huoltoon ennen kuin voi aloittaa kunnolla sillä ajelemaan.

Ap

Vierailija
10/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait siinä mitään, nauti lomastasi. Itse ajattelin kohta korkata muutaman kaljan, kun ei tässä kerta nukutuksikaan saa ja pitäs käydä vielä asioilla... mutta mä olenkin alkkis

Vierailija
11/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin oli hyvä kommentti, etteivät "siivousryypyt" kaikista tee alkoholisteja. Mutta tämän pettymyksen tunteen yhdistäminen juomiseen on tosiaan huono idea. Sitä paitsi, kuten tuossa sanoinkin, lenkkeilystä saan paremmat fiilikset kuin viinin lipittämisestä.

Alanpa katsoa juna-aikatauluja ja menen ystäväni luokse kylään pohjoiseen. Siellä ei vielä ole itikat riesana. Mies ei kai voi siitä suuttua, kun koti on siisti eikä meillä ollut niitä suunnitelmiakaan...

Ap

Vierailija
12/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lomalla voi jonaina päivänä ottaa muutaman lasin viiniä siivousurakan ohessa. Ei se tarkoita sitä, että vedetään pullo joka päivä.

Miehesi kuulostaa kyllä itsekkäältä. Sinun kanssa ei sovita mitään (eikä varmaan kiinnostakaan) mutta kavereiden kanssa lähdetään. Varmaan siksi ei haluakaan sopia mitään, että voi sitten lähteä kavereidensa kanssa.

Vierailija
13/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja on myös pölyistä - muista siis imuroida!

Vierailija
14/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhä se on kai ollut jo pitkään. Ettei minun kanssa voi tehdä suunnitelmia, koska sitten ei voikaan spontaanisti reagoida kavereiden pyyntöihin.

Kaljaa en imuroi, koska kaljaa ei ole kotona. :-) Enkä edes tykkää siitä.

Nyt aloitin vierashuoneen siivouksen ja taidan vaan pedata sinne itselleni pedin täksi illaksi. Osaanhan minä itseksenikin katsoa sen hyvän elokuvan siellä lenkin jälkeen.

En jaksa aloittaa (taas) keskustelua miehen kanssa näistä tunteistani. Se ei johda mihinkään muuhun kuin syyttelyyn siitä, että olen liian vaativa tms.

Siivoaminen ei enää tunnukaan tylsältä, vaan on todella hienoa, kun koti alkaa näyttää ja tuoksua kesäiseltä. Taidanpa illalla grillata itsekseni terassilla ja ehkä sitten juoda sen toisen viinilasillisen. :-)

Vierailija
15/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksen lomassa viini on just parasta varsinkin kun olet lomalla! Hauskaa lomaa :)

Vierailija
16/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinillä ei pidä lääkitä ikävystymistä. Tai pettymystä, huonoja fiiliksiä.

Tää menee vähän aiheen viereen, mutta jostain syystä lukiessani tätä mulle tuli mieleen se, kuinka aika moni nainen tuttavapiirissäni ottaa LOMAVIIKON juuri ennen lakkiaisia - JÄRJESTÄÄKSEEN JA SIIVOTAKSEEN ne lapsen lakkiaset.

Ottavatko miehet viikon LOMAA töistä järjestäkseen perhejuhlia, esim. lakkiaisia? Nytkin näen naapurinrouvan pesevän ikkunoita tulevaa juhlaa varten.

Lyhyestä lomasta nainen ottaa viikon, että pääsee siivoamaan....ei mene jakeluun mulla.

Vierailija
17/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain miehen lupautumaan yhteiselle mökkireissulle juhannuksen jälkeen. Jee!

Tästä se lähtee. Olipa hyvä, etten juonut edes lenkin jälkeen sitä viiniä. Kyllä ns. oikea elämä aina voittaa tissuttelun.

Ap

Vierailija
18/20 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sain miehen lupautumaan yhteiselle mökkireissulle juhannuksen jälkeen. Jee!

Tästä se lähtee. Olipa hyvä, etten juonut edes lenkin jälkeen sitä viiniä. Kyllä ns. oikea elämä aina voittaa tissuttelun.

Ap

Hyvä sinä ja ihanaa lomaa. Lasillisen viiniä voi tosiaan normaali ottaa siivouksen lomassakin. Ihanaa, että mieskin lähtee lomalle:)

Vierailija
19/20 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta tekee mieli kommentoida. Siivouksen aloittamista helpottaa se, jos omistaa aktiivisuusrannekkeen (esim Polar A360 on hyvä). Siitä vaan laittaa sitten "harjoituksen" alkaneeksi (esim. 'muu sisäliikunta') kun aloittaa siivouksen. Kummasti tulee tehokkaampi olo itselle kun tietää että päivän liikunta on meneillään ;-) Sitten voi päättää että palkinnoksi käy suihkussa, laittaa kivat vaatteet ja menee terassille juomaan sen viinin tai oluen päivän päätteeksi. :-)

Vierailija
20/20 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoilen ns. tavalliset viikkosiivoukset selvin päin, noin yleensä, mutta tunnustan, että isot siivoukset menee viinin tai oluen voimalla. 

Paitsi sitten taas oikein isot. Muutto- tai remonttisiivoukset, joissa pitää ajatellakin jotain. Mutta semmoiset isot, missä vaan putsataan koti tai osa kodista oikein perin pohjin ja koristellaan ja kaunistetaan kun on esim. joku juhla tulossa. Minusta ihanat fiilikset saa siististä ja kauniista kodista ja viinilasista. Ja inhoan olla niuho ja tiukka ja stressaantunut juhlien valmistelija. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan