Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei PCOS ole mikään syy olla lihava

Vierailija
30.05.2017 |

Lihominen aiheuttaa sairauden, eikä sairaus aiheuta lihavuutta. Harrastakaa liikuntaa ja syökää terveellisesti!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kertoi?

Vierailija
2/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuudelle löytyy aina jokin muu syy kuin ruuan mättäminen. Olen lihava koska tykkään syödä paljon, said no one ever.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi ja lastenlääkäri.

Vierailija
4/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudelle löytyy aina jokin muu syy kuin ruuan mättäminen. Olen lihava koska tykkään syödä paljon, said no one ever.

Olen monestikkin sanonut ihan tällä palstallakin.

Vierailija
5/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mulla on todettu PCOS kun olin  alipainoinen.

Vierailija
6/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin PCO ja lääkäri sanoi suoraan, että johtuu ylipainosta ja laihdutus auttaa. Ei se tauti lihota, vaan se johtuu lihavuudesta.

Vierailija
7/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole aivan noin yksinkertaista. Syiden ja seurausten suhdetta ei ole pystytty selkeästi osoittamaan. Ei tiedetä oliko muna vai kana ensin. Se tiedetään, että lihavuus ja runsas sokerin saanti pahentaa oireita ja terveellinen syöminen ja liikunta sekä painonhallinta helpottavat oireita. Ja että oireyhtymä itsessään hankaloittaa painonpudotusta. Eli terveelliseen elämään kannattaa ehdottomasti pyrkiä, mutta syyllistämiselle ei ole aukottomia perusteita eikä siitä oikeastaan ole yhtään mitään hyötyäkään.

Vierailija
8/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 173cm nainen, 52kg ja silti on pco

Vierailija
9/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta niin koitappa itse olla laiha.

Vierailija
10/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on muita syitä miksi ei laihdu, täysin medikaalisaation luoma tauti. Olen ollut laiha ja olen olut lihava monesti tiputettuja kiloja on ollut tähän mennessä  yli 300 kg, osa on tippunut sairaana silloin kun lääkärinkään mielestä on mahdotonta saada tippumaan. Mutta siinä missä laihtuminen on todellisuutta, myös ihmisen usko omaan kykenemättömyyteensä on totta. Se joka uskoo ettei pysty kun se joka tietää että pystyy ovat molemmat oikeassa. Et saa lihava päätä kännettyä,sillä hän tukeutuu lääkäriin, lääketehtaaseen, iltalehteen ja vaikka voodooseen, jotta saa olla lihava. Nyt kun kesä alkaa, näen tuolal todella lihavia ihmisiä juoksemassa (öisin koska hävettä juosta päivisin) ja se täyttää minut toivolla ,sillä ne ihmiset ovat laihoja loppu kesästä.

Sellainen joka piiloutuu keksityihin tai oikeisiin sairuksiiin, syyttäen niitä tai ympäristöä lihavuudestaan ei ole vielä valmis muutokseen. Uusimpana ja vaarallismpina muotina on nykyaikainen: "en laihduta, koska olen sinut itseni kanssa" -tyyli, samaan tyyliin kuuluu mm.miehien syyllistämienen yhsteikunnan ulkonäköpaineista etc. Kaikki syyt laihuuden ja lihavuuden välissä on lopuksi korvien välissä siksi laihtuminenkin tapahtuu siellä, eikä muualla.

Vierailija
11/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen saattaa pahentaa PCOS:n oireita ja laihtuminen saattaa helpottaa niitä. Toisaalta esim. mulla oireet olivat ehdottomasti pahimmillaan, kun olin nuori ja todella hoikka. Sittemminkin iällä on ollut enemmän vaikutusta kuin painolla.

Vierailija
12/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin kilpparissa (vajaatoiminta) ilman lääkkeitä 30 kg,että lähde vaan kuule sinäkin laihdutatmaan.

Vierailija
13/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 13v tyttärellä on, eikä ole lainkaan lihava. Harrastaa liikuntaa 5 kertaa viikossa ja on hyvin tarkka syömisistään, ei syö lainkaan esimerkiksi hiilihydraatteja ja karkkia ehkä kerran kuussa pieni aski.

Vierailija
14/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta niin koitappa itse olla laiha.

Siihen on olemassa lääkitys. Kilpirauhanen, tuo kaikkien tekosyiden äiti :D

Vierailija
15/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pco voi tulla koska on lihava ja lihavaksi voi tulla kun on pco. Asia ei ole yksinkertainen. Minä olen hoikka pco, joten mitään en voi tehdä sairauden hyväksi. En syö sokeria ja koitan pitää verensokerin tasapainossa. Toivon vain kovasti, että tämä ei tee minulle diabetestä joku päivä.

Vierailija
16/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on olemassa lääkitys. Kilpirauhanen, tuo kaikkien tekosyiden äiti :D

Niin on mutta toiset tykkää ruuasta ja ei kaikki ole hoikkia vaikka söisi mitä vaan haluaa niinkuin sinä!

Vierailija
17/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, ollut yli 10 vuotta. Olen hoikka. Kilpparin vajaatoiminta ei todellakaan ole validi tekosyy lihavuudelle!!! Lääkitys kuntoon, niin aineenvaihdunta on ennallaan. Ja jos ei olisikaan, jokainenhan me syömme kulutustasomme/aineenvaihduntamme mukaisesti eli sopeutamme syömisemme tason siihen, eikö?

Vierailija
18/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.

Kyllä jokainen tietää että lihominen johtuu aina syömisestä. Lihavat ihmiset vain pureutuvat siihen ongelmaan vähän syvällisemmin, miksi syöminen lihottaa? Miksi syön liikaa? jne. Eli vaikka se perus syy onkin se, että syö liikaa tai että lihoo syömisestä helposti, niin kyllä ihmiset yleensä haluaa tietää syyt vähän syvällisemmin, kuin vain tuolllaisen pintaraapaisun verran. Eikä se ole selittelyä, syiden selvittäminen auttaa laihtumaan, kun tietää ongelmakohdat ja osaa elämäntapoja muuttaessaan ottaa ne huomioon.

Usein syyt sille, miksi ihminen syö liikaa on aika moninaiset. Itselläni esim. on huonot ruokatottumukset lapsuudesta saakka, olen ollut masentunut, ruoka on  toiminut lohdukkeena, tylsyyden poistajana ja on sellainen jalustalle nostettu nautinnonlähde josta on vaikea kieltäytyä. Miksi en saisi tiedostaa näitä asioita liikasyömiseni taustalla, jotta voisin ne ottaa huomioon muutoksia tehdessäni? Syyllistäminen ei minua auta, vaikka onkin oma vikani että syön liikaa, niin ne taustalla olevat ongelmat taas eivät ole oma vikani, eivät ole minun valintojani, syyllisyyden taakka vain aiheuttaisi sen, että en jaksaisi edes yrittää.

Vierailija
19/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sama, kuin urheilija valittaisi että hänen niveliinsä tulee rasitusongelmia ja siihen vastattaisiin aina että "no se johtuu siitä, että sinä liikut!", joo ehkä asia korjaantuisi tosiaan sillä, että lakkaisi liikkumasta, tai sitten voi mietiskellä, että liikkuuko jotenkin huonosti, onko asennot vääriä tms. ja jos on niin miksi ne on, miten ne saisi korjattua.

Yleensä lihavia kyllästyttää tuo ihmisten "päteminen" sillä, että lihominen johtuu siitä että syö liikaa. Joo, kertokaa jotain uutta kiitos.

Vierailija
20/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän sama, kuin urheilija valittaisi että hänen niveliinsä tulee rasitusongelmia ja siihen vastattaisiin aina että "no se johtuu siitä, että sinä liikut!", joo ehkä asia korjaantuisi tosiaan sillä, että lakkaisi liikkumasta, tai sitten voi mietiskellä, että liikkuuko jotenkin huonosti, onko asennot vääriä tms. ja jos on niin miksi ne on, miten ne saisi korjattua.

Yleensä lihavia kyllästyttää tuo ihmisten "päteminen" sillä, että lihominen johtuu siitä että syö liikaa. Joo, kertokaa jotain uutta kiitos.

Ja se päteminen taas johtuu niistä 90% lihavista jotka sanoo "syön yhden rusinan päivässä ja juoksen maratonin mutta silti vaan lihon koska minulla on sitä ja tätä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä