Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei PCOS ole mikään syy olla lihava

Vierailija
30.05.2017 |

Lihominen aiheuttaa sairauden, eikä sairaus aiheuta lihavuutta. Harrastakaa liikuntaa ja syökää terveellisesti!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän sama, kuin urheilija valittaisi että hänen niveliinsä tulee rasitusongelmia ja siihen vastattaisiin aina että "no se johtuu siitä, että sinä liikut!", joo ehkä asia korjaantuisi tosiaan sillä, että lakkaisi liikkumasta, tai sitten voi mietiskellä, että liikkuuko jotenkin huonosti, onko asennot vääriä tms. ja jos on niin miksi ne on, miten ne saisi korjattua.

Yleensä lihavia kyllästyttää tuo ihmisten "päteminen" sillä, että lihominen johtuu siitä että syö liikaa. Joo, kertokaa jotain uutta kiitos.

Ja se päteminen taas johtuu niistä 90% lihavista jotka sanoo "syön yhden rusinan päivässä ja juoksen maratonin mutta silti vaan lihon koska minulla on sitä ja tätä."

Prosenttisi ovat väärin, veikkaan että 5% lihavista on ehkä tuollaisia. Tai sitten vastaavat sinulle ihan tahallaan noin, kun kyselet asioista jotka eivät sinulle kuulu.

Vierailija
22/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pcos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 13v tyttärellä on, eikä ole lainkaan lihava. Harrastaa liikuntaa 5 kertaa viikossa ja on hyvin tarkka syömisistään, ei syö lainkaan esimerkiksi hiilihydraatteja ja karkkia ehkä kerran kuussa pieni aski.

Valehtelet noista hiilareista.

Vierailija
24/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta niin koitappa itse olla laiha.

Siihen on olemassa lääkitys. Kilpirauhanen, tuo kaikkien tekosyiden äiti :D

Niin on mutta toiset tykkää ruuasta ja ei kaikki ole hoikkia vaikka söisi mitä vaan haluaa niinkuin sinä!

Minäkin kyllä tykkään ruuasta. Lihon kuitenkin pelkästä jääkaappiin vilkaisemisesta, joten saan kieltäytyä jatkuvasti  mieliteoilta. En kuitenkaan keksi tekosyitä ja anna periksi paisumiselle.

Vierailija
25/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta niin koitappa itse olla laiha.

Niin on mutta toiset tykkää ruuasta ja ei kaikki ole hoikkia vaikka söisi mitä vaan haluaa niinkuin sinä!

Minäkin kyllä tykkään ruuasta. Lihon kuitenkin pelkästä jääkaappiin vilkaisemisesta, joten saan kieltäytyä jatkuvasti  mieliteoilta. En kuitenkaan keksi tekosyitä ja anna periksi paisumiselle.

No sinulle se on helppoa, minulle ei.

Vierailija
26/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava keskustelu. :D Onko teilläkin paha olo ja haluatte kaataa sitä samaa muiden päälle? Oon miettinyt samaa. Kummasti se auttaa.

Vierailija
27/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihominen saattaa pahentaa PCOS:n oireita ja laihtuminen saattaa helpottaa niitä. Toisaalta esim. mulla oireet olivat ehdottomasti pahimmillaan, kun olin nuori ja todella hoikka. Sittemminkin iällä on ollut enemmän vaikutusta kuin painolla.[/quote

Sama täällä, todettiin kun olin nuori, 20v paino 63 ja pituus 175. Menkat jäi kokonaan pois ja tutkittaessa löytyi monirakkulaiset munasarjat. Olen jo lähellä viittskymppiä, nyt säännölliset menkat ollut vaikka kuinka pitkään vaikka painoa reilusti enemmän. Asiat ei ole useinkaan niin yksinkertaisia kuin joku luulee.

Vierailija
28/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin alle 40kg sillon kun mulla todettiin PCO 16-vuotiaana. Nyt painan 45kg, en syö lainkaan hiilihydraatteja tai (lisättyjä) sokereita. En syö myöskään lihaa ja vältän rasvaa. Silti mulla on PCO. Eli, eii terveellinen ruokavalio paranna sitä...

Vierailija
29/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoin alle 40kg sillon kun mulla todettiin PCO 16-vuotiaana. Nyt painan 45kg, en syö lainkaan hiilihydraatteja tai (lisättyjä) sokereita. En syö myöskään lihaa ja vältän rasvaa. Silti mulla on PCO. Eli, eii terveellinen ruokavalio paranna sitä...

Ei riitä energia päähän saakka? Aloituksessa sanotaan EI OLE SYY OLLA LIHAVA. Sinähän olet esimerkki juuri tästä.

Vierailija
30/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudelle löytyy aina jokin muu syy kuin ruuan mättäminen. Olen lihava koska tykkään syödä paljon, said no one ever.

Olen monestikkin sanonut ihan tällä palstallakin.

Minä ainakin olen lihava, koska syön liikaa. Enkä kyllä ole ainoa, joka sen myöntää.

Miksi ihmiset syö liikaa onkin sitten eriasia.

Vierailija
31/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinulle se on helppoa, minulle ei.

Ei, se ei ole helppoa minullekaan.

Vierailija
32/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCO on periaatteessa (kakkostyypin) diabeteksen esiaste ja johtuu liiasta hiilihydraattien syönnistä.

Vierailija
33/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin valehtelet tosta hiilihydraattien syömisestä. 

Vierailija
34/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pcos ja kilpirauhasen vajaatoimintaa ja vaikka mitä, mutta ainoa keino millä sain pudotettua painoa pysyvästi oli kehittää liikunta- ja syömishäiriö. Että onko tuokaan nyt sitten kovin tervettä...

Vierailija
35/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PCO on periaatteessa (kakkostyypin) diabeteksen esiaste ja johtuu liiasta hiilihydraattien syönnistä.

No ei ihan. Samoista asioista kyse, mutta kuitenkin erilaisista. Minulla on lapsesta saakka ollut insuliinin ylituotantoa, joka taas johtaa moniin muihin ongelmiin, kuten pco:hon ja diabetekseen. Hiilihydraatilla ei ole asian kanssa tekemistä (valitettavasti).

Ihmisen elimistö on hyvin monimutkainen järjestelmä jossa jokainen palanen tekee oman osansa. Jos yksi osa ei toimi kunnolla niin se näkyy monissa muissa elimissä ja lopulta koko kropassa. Mutta eihän meitä ikuisiksi ole tehtykään. Ollaan se hetki kun ollaan ja toivottavasti onnellisina.

Vierailija
36/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt ovat moninaiset mitä tulee PCOS:sään ja lihavuuteen. Mutta enemmän taisi ap tarkoittaa sitä, että ihmiset pitävät diagnoosia oikeutuksena olla yrittämättä laihduttaa. Ei voi kun on sitä ja tätä, mitään ei syö taikka juo ja silti lihoo koska se tai tämä.

Ihan varmasti PCOS vaikeuttaa painonpudotusta, ihan varmasti kilpirauhasen vajaatoiminta saa ihmisen turpoamaan varsin vähäisellä energiamäärällä ja painonpudotuksen alkuunsaaminen lääkityksen aloittamisen jälkeen on haastavampaa kuin täysin terveellä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että koska on asiaa vaikeuttava diagnoosi niin voi heittää hanskat tiskiin ja syödä entiseen tapaan mäkkärissä 3xviikko ja sokeripullaa kotona.

Vierailija
37/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ihan. Samoista asioista kyse, mutta kuitenkin erilaisista. Minulla on lapsesta saakka ollut insuliinin ylituotantoa, joka taas johtaa moniin muihin ongelmiin, kuten pco:hon ja diabetekseen. Hiilihydraatilla ei ole asian kanssa tekemistä (valitettavasti).

Ihmisen elimistö on hyvin monimutkainen järjestelmä jossa jokainen palanen tekee oman osansa. Jos yksi osa ei toimi kunnolla niin se näkyy monissa muissa elimissä ja lopulta koko kropassa. Mutta eihän meitä ikuisiksi ole tehtykään. Ollaan se hetki kun ollaan ja toivottavasti onnellisina.

Hiilihydraatilla on kyllä insuliinin kanssa tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi