Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

milloin teillä alko menkat ym.

likka
30.05.2017 |

Sanokaa jooko ja vinkkei miten toimiko oonkasil eikä oo alkanu ni tiiän että kohta kastuu👩🏼

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko 15 v juuri rippileirin aattona. Vaikea viikko oli.

Vierailija
2/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 v alko ja eipä oo kauheesti vinkkejä, pidä varalta sidettä tai tamponia mukana. Saattaa alkaa yllättäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v, hieman hämmentävää kun kukaan ei ollut vielä kertonut mitään menkoista. Pidä siteitä mukana repussa/laukussa mukana niin niitä sitten on jos alkavat ihan yllättäen.

Vierailija
4/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi muistaakseni juuri kasiluokalla. Olisinko ollut 14-15 v. Muistan kun mua KIUSATTIIN siitä että olin jo niin "vanha" eikä mulla ollut vielä menkkoja kun muilla alkoi tyyliin 12-vuotiaana. Hoh hoijaa kaikesta ne pennut keksiikin kiusata. Vittu menkkojen alkamisesta? :O

Vierailija
5/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi 12-vuotiaana. Ne alkoi yöllä kotona, kun nukuin. Aamulla kävin vessassa ja tajusin homman nimen. Huomasin sitten vessareissun jälkeen, että lakanoillekin meni.

Vierailija
6/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko 15-v... mut mikä ihmeen ym? Oisko jotain muutaki pitäny alkaa?

Vierailija
7/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana.

Vierailija
8/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v, onneksi alkoi kotona! 

Vierailija
9/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole alkanut eikä ala buuhhhaaaa buuhhaaaa

M18

Vierailija
10/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v ala-asteella

veskeissä ei ollu ovia, joku kaveri seisoi edessä.

sain käyttää liikuntasalin vessa ja kaikki kyselivät miksi käyn siellä, noloa oli.

Käytin vessapaperia siteinä. En tiennyt aluksi kuinka päin side laitetaan eli teippipuoli alaspäin.

Olin kai ainut jolla jo oli menkat

Vierailija
11/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kahdeksasluokkalaisten kirjoitustaito tosiaan nykyään tuota luokkaa?

Vierailija
12/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm..ettei vaan ois joku pervo aloituksen tekijänä

ei vaikuta nuoren tytön tekstiltä

Vierailija
13/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana alkoi ja päivämäärä on jäänyt mieleen myös koska sukulaissedällä on synttärit ja sinne piti lähteä vaikka hämmennys oli suuri. Mulla alkoi niukkana enemmänkin ruskeana tuhruna ja vuoden sisällä tasottui kunnon menkoiksi. Useimmin vuoto alkaa kuitenkin hyvin niukkana, eli mitään yhtäkkistä veritulvaa pöksyihin ei ole odotettavissa. Normaaleissa menkoissa ekan päivän vuoto on niukempaa, 1-2 seuraavaa päivää vuotaa kunnolla ja siitä taas hiljenee. Normimenkat kestää 3-7 vrk. Vuotoa tulee kerralla 20-80 ml useamman vuorokauden aikana.

Osta tai pyydä äitiä ostamaan siteitä. Pidä sellaista mukana laukussa. Kun huomaat vuodon, laitat vaan siteen pöksyihin. Pidät huolen hygieniasta eli menkkapäivinä pesua useammin, ei kuitenkaan tarvii olla koko ajan puunaamassa. Siteitä on erilaisia ja kokeilemalla löydät itsele sopivimman mallin. Myöhemmin, kunhan tulet sinuiksi menkkojesi kanssa, voi kokeilla tamponia ja kuukautiskuppiakin. Kuppi on, btw, kaikkein kätevin suoja kun sitä oppii käyttämään oikein.

Vierailija
14/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen alkaminen, ekat rintsikat.

Ne tärkeitä merkkipaaluja nuoren elämässä, ne muistaa aina jälkeenpäin.

Vierailija
15/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka sanaa käyttää 45-55v miehet, ei nuoret tytöt

Vierailija
16/16 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi muistaakseni juuri kasiluokalla. Olisinko ollut 14-15 v. Muistan kun mua KIUSATTIIN siitä että olin jo niin "vanha" eikä mulla ollut vielä menkkoja kun muilla alkoi tyyliin 12-vuotiaana. Hoh hoijaa kaikesta ne pennut keksiikin kiusata. Vittu menkkojen alkamisesta? :O

Lähinnä ihmettelen mistä ne sen tiesi. Mulla vaan yks kaveri kertoi niitten alkamisesta, juuri se, jolla ne alkoi vasta 15-vuotiaana. Hienompaa se mielestäni olis ollut, että alkaa myöhään, olis ollut jännää kasvaa pituutta vielä yläasteella. Harva nyt lasta muutenkaan hankkii 13-vuotiaana, että ei niitä kuukautisia nyt erityisesti mihinkään tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän