Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi maajussille ei kelpaa akateeminen nainen?

Vierailija
29.05.2017 |

Tapasin ravintolassa maajussin, johon ihastuin myöhemmin tai noh miltei ensisilmäyksellä. Tutustuttiin, mutta jossain vaiheessa maajussi löi jarrut pohjaan, jäin miettimään, johtuiko siitä, että minulla on korkeakoulutus ja hän on käynyt vaan maatalousoppilaitoksen.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity jatkossa agronomeihin.

Vierailija
2/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, en tunne ainuttakaan alle 30 v ikäistä pelkän maatalousoppilaitoksen käynyttä maanviljelijää. Toisaalta olen akateeminen maansiljelijän puoliso, joten yksilötasolla olen kumonnut teoriasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, en tunne ainuttakaan alle 30 v ikäistä pelkän maatalousoppilaitoksen käynyttä maanviljelijää. Toisaalta olen akateeminen maansiljelijän puoliso, joten yksilötasolla olen kumonnut teoriasi.

Jeps, tämä löytöni onkin jo 43- v.

Vierailija
4/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja lisäyksenä vielä, että kyse ei ole teoriasta vaan ihan käytännön kokemuksesta, valitettavasti, minun kannalta.

ap

Vierailija
5/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otantasi on liian pieni, joten et voi tehdä tilanteesta kunnollisia päätelmiä.

Itse puolestani päättelen, että akateemisuutesi on ns. pehmeältä puolelta, eikä siihen kuulu tilastotieteen opintoja?

Vierailija
6/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden havainnon perusteella on tosiaan "hieman" vaikea laskea keskihajontaa ja siten esimerkiksi 95% luottamusväliä keskiarvolle. Hajonnan kaavassa jaetaan luvulla, joka on havaintojen lukumäärä miinus yksi...

Vierailija
7/47 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppi kirjoitti:

Yhden havainnon perusteella on tosiaan "hieman" vaikea laskea keskihajontaa ja siten esimerkiksi 95% luottamusväliä keskiarvolle. Hajonnan kaavassa jaetaan luvulla, joka on havaintojen lukumäärä miinus yksi...

Korrelaatioanalyysiä tuossa kyllä itse käyttäisin.

Vierailija
8/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei osaa mitään mistä olisi oikeasti hyötyä ja sitten niillä on ne mielipiteensä.

Vierailija
9/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maajussit lämpenee hitaasti. Anna aikaa tottua tilanteeseen, kyllä se siitä..

Eikä maajussi niin tyhmä ole, että koulutettua naista juoksisi pakoon. Tunnen monta avioparia, ja toinen on maajussi ja vaimoina on opettajia, lääkäreitä, virkamiehiä..eli ihan on normaalia.

Sama meilläkin, minä olen maajussi ja mieheni on virkamies.

Vierailija
10/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse seurustellu kaksi kertaa pelkän amiksen käyneen miehen kanssa. Tai no toinen ei edennyt edes seurusteluvaiheeseen asti, toisen kanssa yhdessä tuli oltua vuoden verran. Molemmissa tapauksissa jatkuvasti sain kuulla kuinka oon muka "parempi ihminen kun oon käyny yliopiston" ja aina kun oli jotain sanaharkkaa niin mies sanoi oikein vittumaisella äänellä "No sinähän se tiedät paremmin kun oot yliopiston ja kaikki käyny". Miehellä nyt muutenkin oli huono itsetunto että sitten purkautui turhautumisena koulutukseeni. Myönnettäköön että mietin jopa pitäiskö itsekin lähtä amikseen ja käyä vaikka tarjoilijakoulu ja mennä töihin tarjoilijaksi ettei ois tarvinnu jatkuvasti sitä kuunnella :D Onneksi mies tajusi jättää minut. Syynä oli tietenkin se, että olemme liian erilaisia. Todellisuudessa en ikinä tehnyt akateemisuudestani numeroa, kävin töissä samalla tavalla kuin hän ja tienasin enemmän. 

Vierailija
11/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin todennäköisesti koulutuksellasi ei ole mitään merkitystä asian kanssa. Ellei mies erikseen maininnut näin olevan.

M35

Vierailija
12/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisesti koulutuksellasi ei ole mitään merkitystä asian kanssa. Ellei mies erikseen maininnut näin olevan.

M35

Suurimmalle osalle miehistä on - kevyttä kenttä vittuilua koulutuksesta mennen tullen joko suoraan tai mukahuumorina. Ei jaksa kuunnella. Ei puhettakaan, että mies kannustaisi esim. uralla tai helpottaisi työelämään päin.

Vierailija
13/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko akateeminen tehdä näillä tiedoilla näin noloja johtopäätöksiä?

Vierailija
14/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin toi koulutus on joku helkkarin myyttinen totaalisesti ihmisen muuttava juttu. Meitä oli sellainen neljän kaverin porukka ala-asteelta asti. Mentiin kaikki lukioon, sitten yksi lopetti ja lähti amikseen. Tässä vaiheessa kaikki oli vielä hyvin.

Sitten kun minä ja kaksi muuta lukiota jatkanutta jatkettiin korkeakouluihin (kauppasurkea, ja 2*tkk), alkoi se amikseen vaihtanut sellaisen meitä kolmea nälvivän puheen. Jaksettiin sitä vittuilua sitä kukin jonkin aikaa, kunnes todettiin kukin vuorollaan että antaa olla.

Meidän kolmen mielestä mikään ei ollut muuttunut, mutta sen yhden amislaisen mielestä meistä oli tullut yhtäkkiä mistään mitään tajuamattomia ääliöitä. Ja ylimielisiä kusipäitä. Ja vaikka mitä.

Joo, tiedän, yksittäistapaus. Mutta pointtini olikin että JOILLEKIN koulutuksella on ihan liikaa merkitystä.

Vierailija
15/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin toi koulutus on joku helkkarin myyttinen totaalisesti ihmisen muuttava juttu. Meitä oli sellainen neljän kaverin porukka ala-asteelta asti. Mentiin kaikki lukioon, sitten yksi lopetti ja lähti amikseen. Tässä vaiheessa kaikki oli vielä hyvin.

Sitten kun minä ja kaksi muuta lukiota jatkanutta jatkettiin korkeakouluihin (kauppasurkea, ja 2*tkk), alkoi se amikseen vaihtanut sellaisen meitä kolmea nälvivän puheen. Jaksettiin sitä vittuilua sitä kukin jonkin aikaa, kunnes todettiin kukin vuorollaan että antaa olla.

Meidän kolmen mielestä mikään ei ollut muuttunut, mutta sen yhden amislaisen mielestä meistä oli tullut yhtäkkiä mistään mitään tajuamattomia ääliöitä. Ja ylimielisiä kusipäitä. Ja vaikka mitä.

Joo, tiedän, yksittäistapaus. Mutta pointtini olikin että JOILLEKIN koulutuksella on ihan liikaa merkitystä.

Tämä on ihan tavanomaista, naiselle sitten päälle ikuinen kettuilu huonosta palkasta. Ei jaksa - naisen pitäisi tukea puolisoa uralla, mutta takaisin saa jatkuvaa vähättelyä ja kettuilua. vaikka olisi kuinka ns. huumrina esitetty, että "Kun meidän Marjalla palkkakin on oikein 1800 e/kk!".

Vierailija
16/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuu jotain maajussiksi osoittaa jo kohtalaista piittaamatotmuutta ja ilkeyttä. Aika harvaa ihmsitä miellyttää luokittelu ja lokerointi. Akateemisuus ei tapauksessai selvästi takaa sivistystä, joten luulen että hän jarrutti ihan vian persoonasi vuoksi(?) Uskon, että kuka tahansa olisi tehnyt samoin. Monet maajussit kyllä ottavat kaupukilaistytön sitten ehtoopuolella, mutta Helsingissä (Stadissa) käydessä on varaa valita, kun se on niin täynnä epätoivoa päästä maalle (makean elämän syrjään) tekemättä töitä. Eli veikkaan persoonasi olevan vialla, tässä kyseisessä tapauskessa eli kemiat ei kohdanneet, en olsi itsekkään ottanut sinua näistä syistä.

Onnea silti seuraavaan yritykseen.

Vierailija
17/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiina Kontula kirjoitti:

Jos kutsuu jotain maajussiksi osoittaa jo kohtalaista piittaamatotmuutta ja ilkeyttä. Aika harvaa ihmsitä miellyttää luokittelu ja lokerointi. Akateemisuus ei tapauksessai selvästi takaa sivistystä, joten luulen että hän jarrutti ihan vian persoonasi vuoksi(?) Uskon, että kuka tahansa olisi tehnyt samoin. Monet maajussit kyllä ottavat kaupukilaistytön sitten ehtoopuolella, mutta Helsingissä (Stadissa) käydessä on varaa valita, kun se on niin täynnä epätoivoa päästä maalle (makean elämän syrjään) tekemättä töitä. Eli veikkaan persoonasi olevan vialla, tässä kyseisessä tapauskessa eli kemiat ei kohdanneet, en olsi itsekkään ottanut sinua näistä syistä.

Onnea silti seuraavaan yritykseen.

Jaa annoin siis tälle tapaamalleni karjatilalliselle itsestäni huonon kuvan, käyttämällä hänestä nimitystä maajussi? Meilläpäin maanviljelijöitä kutsutaan maajusseiksi. Itse oli kutsunut itseään maanilveilijäksi, en tosin käsitä mitä tuokin nyt ihan tarkoittaa, mutta uskoisin johtuvan siitä, että olemme hyvin eri puolilta Suomea ja käytetty kieli ja kulttuuri on vähän erilaista. Ja miten oletat, että olen kaupunkilaistyttö? Olen asunut maalla, lukuunottamatta opiskeluaikoja, tälläkin hetkellä asun maalla, mutta käyn kaupungissa töissä. Ja tosiaan, en enää yritä seuraavaa, joten pidä onnesi ihan vaan itselläsi, varaan paikan nunnaluostarista ;). Mielestäni mies luovutti liian helpolla, kemiaa olisi hyvinkin voinut löytyä, kipinää ainakin oli kovasti.

ap

Vierailija
18/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quuhyty2 kirjoitti:

Otantasi on liian pieni, joten et voi tehdä tilanteesta kunnollisia päätelmiä.

Itse puolestani päättelen, että akateemisuutesi on ns. pehmeältä puolelta, eikä siihen kuulu tilastotieteen opintoja?

Opintoihini kuului pakollisia tilastotieteen kursseja, luin kuitenkin etupäässä laskentatoimea ja verotusta, eli en näkisi olevani kovinkaan pehmeällä puolella, sorry veikkauksesi meni puihin.

ap

Vierailija
19/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin ravintolassa maajussin, johon ihastuin myöhemmin tai noh miltei ensisilmäyksellä. Tutustuttiin, mutta jossain vaiheessa maajussi löi jarrut pohjaan, jäin miettimään, johtuiko siitä, että minulla on korkeakoulutus ja hän on käynyt vaan maatalousoppilaitoksen.

Vastaat oikeastaan jo omaan kysymykseesi. Akateemiset naiset ovat miltei aina todella analyyttisia ja siksi helposti etäisiä ja viileitä, toisin sanoen ajattelultaan verrattain maskuliinisia. He myös tyypillisesti ylpeilevät koulutuksestaan enemmän kuin herttaisuudestaan ja naisellisuudestaan.

Vierailija
20/47 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maajussit lämpenee hitaasti. Anna aikaa tottua tilanteeseen, kyllä se siitä..

Eikä maajussi niin tyhmä ole, että koulutettua naista juoksisi pakoon. Tunnen monta avioparia, ja toinen on maajussi ja vaimoina on opettajia, lääkäreitä, virkamiehiä..eli ihan on normaalia.

Sama meilläkin, minä olen maajussi ja mieheni on virkamies.

Kiitos kannustuksesta. Tämä maajussi miesyksilö vain tuntuu omaavan nopeat ja vankkumattomat mielipiteet asioihin, toivoisin toki, että hän harkitsisi vielä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän