Ne jotka annostelee liikaa pyykinpesuainetta, eivät itse tajua miten tyrmäävän kamalilta ne löyhkää
Itse ihmettelin aina, että miten hirveän hajuista pesuainetta veljeni vaimo käyttää pyykinpesussa.. no, en ihmettele enää..
Tänään autoin häntä pyykinpesussa kun hänellä oli kiireinen päivä. Hän sanoi minkä verran pitää laittaa pesuainetta. Määrä kuulosti paljolta ja tarkistin annostuksen purkinkyljestä. Annostelin ohjeen mukaan.
No, vaatteet oli jo kuivumassa kun hän tuli takaisin kotiinsa. Ja hän alkoi heti ihmetellä miten pyykki ei tuoksu puhtaalle ja hyvälle. hän oli ihan varma että olin laittanut vahingossa liian vähän pesuaianetta ja pyykkikin oli hänen mielestä siis jäänyt likaiseksi
Ja saanen tähän väliin vielä todeta, että pyykki tuoksui puhtaalle, raikkaalle ja jopa hyvälle vaikka ennen ajattelin samasta hajusta että se on ihan kamalaa myrkkyä.
No, hänpä pesi koko koneellisen uudestaan ja laittoi liikaa pesuainetta. Ja tyytyväisenä laittoi myöhemmin pyykit kuivumaan. Ja se pesuaineen löyhkä oli jällen kerran tyrmäävän kamala.
Eli johtopäätelmä. Liikaa pesuainetta annostelevat ihmiset ovat totuttaneet nenänsä liialle tuoksulle eivätkä tajua, miten heistä lähtevä hajuavana on todella voimakas.
Ihmiset: pesuaineissa on annosteluohjeet. Noudattakaa niitä. Pyykistänne ei tule sen puhtaampia vaikka laittaisitte enemmän pesuainetta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Voi apua oon ihan varmana tollainen haisuli. Laitan ihan summanmutikassa sitä pesuainetta mutta yritän olla varovainen. Joskus oon vahingossa laittanut huuhteluainetta pesuaineen sijasta kun yritin pyykkiä pestä. Ennen kyllä käytin hajusteettomia mutta miehen on aivan pakko saada jotain kukkaistuoksuja :D
Käytä vaikka eteeristä öljyä kuivausrummussa tai huuhteluaineen sijasta.
Voi apua oon ihan varmana tollainen haisuli. Laitan ihan summanmutikassa sitä pesuainetta mutta yritän olla varovainen. Joskus oon vahingossa laittanut huuhteluainetta pesuaineen sijasta kun yritin pyykkiä pestä. Ennen kyllä käytin hajusteettomia mutta miehen on aivan pakko saada jotain kukkaistuoksuja :D