Vierailija

Kyse on työkaverin tyttärestä, jota en kovin läheisesti tunne enkä ole menossa juhliinkaan. Onko noloa laittaa onnittelutilille vain kymppi? Millä tavalla ne onnittelutilin muistamiset näkyvät?

• ylös 1
  • alas 0

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ei ole kymppi nolo, mutta mielestäni 20€ on ehkä kohtuullisempi :) Kympin sijaan antaisin esimerkiksi kuohuviinipullon tms pientä

Vierailija

Mikä ihmeen onnittelutili :DD itse ylioppilaana en odota lahjaa, jos kutsuttu henkilö ei ole tulossa juhliin. En siis myöskään laittaisi tilille mitään, varsinkaan henkilölle jota en juuri edes tunne. Jos kuitenkin jotain haluat laittaa, 10€ on ihan hyvä.

• ylös 14
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole kymppi nolo, mutta mielestäni 20€ on ehkä kohtuullisempi :) Kympin sijaan antaisin esimerkiksi kuohuviinipullon tms pientä

EI ALKOHOLIA LAHJAKSI varsinkaan nuorelle

• ylös 11
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen onnittelutili :DD itse ylioppilaana en odota lahjaa, jos kutsuttu henkilö ei ole tulossa juhliin. En siis myöskään laittaisi tilille mitään, varsinkaan henkilölle jota en juuri edes tunne. Jos kuitenkin jotain haluat laittaa, 10€ on ihan hyvä.
Täällä päin on ihan yleistä, että ylioppilailla on onnittelutilit, joihin saa laittaa rahaa. Jo silloin kun itse pääsin ylioppilaaksi 18 vuotta sitten, oli ihan yleinen käytäntö, että pankit keräsivät lahjashekkejä ylioppilaille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
20e on hyvä. Tuot sen kirjekuoressa tullessasi.

Ai sori, et siis ole menossa juhliin ollenkaan. Siinä tapauksessa minä en ainakaan maksaisi mitään lapselle, jota en edes tunne.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Kiitos selvennyksestä, minäkin ihmettelin tuota onnittelutiliä. Kymppi on riittävä muistaminen.

Vierailija

Onnittelutili!!?! Eipä ole tullut mieleenkään. Kaikkea kanssa... Kun en edes kehtaa kutsua muita kuin läheisimpiä, ettei kenellekään tule sellainen olo, että halutaan pojalle vain rahaa.

Toivottavasti omat vieraani viihtyvät ja nauttivat tarjoilusta. Se tässä on pääasia. Enkä laittaisi itse tällaisille tileille kyllä mitään, työkaverin lapselle. Onnittelut työkaverin kautta korkeintaan!

Vierailija

Missäpäin on tällainen onnittelutili käytössä? En ole koskaan kuullutkaan, Varsinais-Suomessa asun.
Mutta itse kysymykseen, jos jotain haluat laittaa niin minusta 10-20 e on sopiva työkaverin lapselle. Laittaako siis kaikki työkaverit jotain?

Ei raha puussa kasva:(

Paljonko pitää antaa jos menee juhliinja on sukua?

Harmi ettei ole 30 seteliä :(

Vierailija

Kymppi rahaa on huomattavasti parempi kuin kuohuviinipullo. Kaikki eivät välitä alkoholista.

Vierailija

Sukulaiselle antaisin 20-50 e riippuen siitä kuinka läheinen on ja mikä on oma rahatilanne.

Vierailija

Ai, en tiennytkään, että tämä on näin erikoinen käytäntö. Täällä nuo tilit perustettiin automaattisesti kahteenkin eri pankkiin silloin kun itse pääsin ylioppilaaksi. Ylioppilaat eivät itse näitä tilejä avanneet, vaan se tehtiin automaattisesti kaikille ja pankin tiskillä sai käydä kirjoittamassa kortin ja maksamassa.

Vierailija

Ei raha puussa kasva:( kirjoitti:
Paljonko pitää antaa jos menee juhliinja on sukua?

Harmi ettei ole 30 seteliä :(

40€/juhlija

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.