Menisittekö ysiläisen kevätjuhlaan, vaikka lapsi kieltäisi tulemasta?
Kommentit (27)
Mies menee. Itse olen töissä. Olin isomman juhlissa. Siellä rehtori kätteli kaikki vanhemmat sisääntulossa. Oli hieno ele!
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien muiden vanhemmat oli koululla, kun meidän ysiluokka loppui, paitsi minun. Äiti ei jaksanut herätä. Ovat eronneet.
Missä isä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien muiden vanhemmat oli koululla, kun meidän ysiluokka loppui, paitsi minun. Äiti ei jaksanut herätä. Ovat eronneet.
Missä isä oli?
En tiedä. Ei pitänyt kovin tiiviisti yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei yläkoulujen kevätjuhlissa vanhempia ole.
Peruskoulun päättävillä 9. luokilla usein on, kannattaa välillä katsoa sitä Wilmaa tai Helmeä.
20-vuotisen opettajanuran aikana on ollut vanhempia, jotka ovat tulleet ysien kevätjuhlaan mutta ehkä kuitenkin enemmän niitä, jotka eivät tulleet. Muutaman kerran ei ollut ainuttakaan vanhempaa paikalla, ja kerran taisi olla melkein puolella vanhemmat paikalla. Vaikea siis ennustaa, miten tänä vuonna käy.
Meillä oli pitkään kevätjuhla yhdessä lukion kanssa, jolloin paikalle ei mahtunut ketään, hyvä jos muutama ylioppilaan vanhempi. Nyt kevätjuhla on erikseen yläasteella joten tilaa on jonkin verran mutta perinne elää eli edelleen harvan oppilaan vanhemmat tulevat.
Oman yläasteen aikana ei kenenkään vanhemmat tulleet ysien kevätjuhlaan. Ei kutsuttu eikä tultu. Siihen nähden nykykäytäntö on paljon parempi.
En menisi ellei erikseen olisi kutsuttu ysiläisen vanhempia.
Mulla on lapseni luottamus enkä viitsisi vaarantaa sitä jonkun tollasen takia vaan kunnioittausin hänen toivetta.
Missä isä oli?