Haittaako sinua, jos joku mies istuu viereesi puolityhjässä junavaunussa tai bussissa?
Naiset tuoksuvat usein niin hyvälle, että istun joskus heidän viereensä, vaikka muualla olisikin tilaa. Jotkut naiset tuntuvat hieman vaivaantuvan tuosta. Miksi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan haittaa. Olen asunut muissakin maissa enkä ole sittemmin enää päässyt mukaan suomalaiseen jäykistelyyn ja pelokkuuteen. Itsekin istun sille paikalle, mikä tuntuu itsestäni kätevimmältä, ihan sama onko siinä joku vieressä vai ei.
Se,että useimmat nuoret naiset eivät kaipaa lähes tyhjässä bussissa/junassa nuuskivaa setmiestä viereensä,ei ole "jäykistelyä" vaan itsesuojeluvaistoa.Mistä sen voi tietää,onko se kylkeen liimaantuva pervo vaarallinen vai ei? Vaikka ei nuuskimisen lisäksi mitään tekisikään,ahdistava tilanne joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa puolityhjä? Sitä että kaikki ikkunapaikat ovat varattuja ja käytäväpaikat vapaita vai?
Eihän tuossa tilanteessa voisikaan istua muualle,kuin jonkun viereen.Ap tarkoitti,että jos voi valita,istuuko yksin ikkunapaikalle,vai jonkun viereen,hän istuu ilmeisesti mieluusti nuoren naisen viereen.
Tämä ei ole sopivaa käytöstä,koska suomalaiset eivät kaipaa tuntemattomia kylkeen kiehnäämään.Inhoan bussilla kulkemista,koska ruuhkabussissa joutuu olosuhteiden pakosta olemaan inhottavan lähellä vieraita ihmisiä.Kumma ajatus,että joku änkee puolityhjässä bussissa viereen ja vielä ottaa itseensä,jos se tilaa kaipaava vaihtaa paikkaa 😕
Ööö, mistä sä keksit, että ap istuisi mieluusti nuoren naisen viereen?
Jos vapaita penkkipareja on vielä jäljellä, niin kyllä haittaa, jos istut viereeni. Todella huonoa käytöstä ja ällöttävääkin jopa. Saisin kyllä kysyttyä, että "Miksi istut siihen, vaikka muuallakin on tilaa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä itse hyväntuoksuinen?
Peset hampaat joka päivä?
Käyt suihkussa, ja parturissa ja vaihdat vaatteet usein?Et istu nuorempiesi viereen?
Jos nämä kohdat täyttyvät,
istu ny sit.Ikäsyrjintä on ikävä asia. :(
Eikös sekin ole ikäsyrjintää, jos mies välttelee itsensä ikäisiä tai vanhempia naisia?
Välttelee missä yhteydessä? Jos työhönotossa, niin kyllä on. Jos vieruskumppania etsiessä, niin ei ole.
Tuolla logiikalla myöskään se ei ole ikäsyrjintää,että nuori nainen ei halua vanhaa miestä viereensä.Sitähän tässä alunperin väitettiin.
Väärin. Se olisi ikäsyrjintää, jos päästäisi vain nuoret naiset viereensä istumaan. Jokainen saa valita oman istumapaikkansa ihan miten haluaa, se ei ole syrjintää, mutta jos kieltää jonkun istumasta viereensä ikään vedoten, niin se on ikäsyrjintää. Ymmärsitkö nyt miksi sinä et käyttänyt logiikkaani?
Käytännöllisesti katsoen joka kerran, kun melkein tyhjässä junassa joku on ängennyt viereen istumaan, hänestä on ollut jotain riesaa. Vähintäänkin haluaa jutella, mahdollisesti vielä tehdä lähempää tuttavuutta, joskus joku on siirtynyt melko suoraan törkeyksiin tai käynyt iholle. Mä olen harvoin junassa matkustaessani juttutuulella - se on yksi niistä harvoista tilaisuuksista, jolloin saan istuskella pari tuntia ihan omissa oloissani. Lähentelyä en kaipaa, ja puoliso mulla on jo, joten en ole sen vuosisadan rakkaustarinankaan tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä itse hyväntuoksuinen?
Peset hampaat joka päivä?
Käyt suihkussa, ja parturissa ja vaihdat vaatteet usein?Et istu nuorempiesi viereen?
Jos nämä kohdat täyttyvät,
istu ny sit.Ikäsyrjintä on ikävä asia. :(
Eikös sekin ole ikäsyrjintää, jos mies välttelee itsensä ikäisiä tai vanhempia naisia?
Välttelee missä yhteydessä? Jos työhönotossa, niin kyllä on. Jos vieruskumppania etsiessä, niin ei ole.
Tuolla logiikalla myöskään se ei ole ikäsyrjintää,että nuori nainen ei halua vanhaa miestä viereensä.Sitähän tässä alunperin väitettiin.
Väärin. Se olisi ikäsyrjintää, jos päästäisi vain nuoret naiset viereensä istumaan. Jokainen saa valita oman istumapaikkansa ihan miten haluaa, se ei ole syrjintää, mutta jos kieltää jonkun istumasta viereensä ikään vedoten, niin se on ikäsyrjintää. Ymmärsitkö nyt miksi sinä et käyttänyt logiikkaani?
Eihän tässä kukaan ole sanonutkaan,että kieltäisi viereen istumisen,ainoastaan että vaihtaisi itse paikkaa.Saahan se nuori nainenkin valita istumapaikkansa.
Tuo yksi kommentoija toki esitti toiveen,että se viereentuppaaja ei hakeutuisi nimenomaan nuorempiensa viereen,mutta ei hänkään sanonut että tilanteen osuessa kohdalle kieltäisi vanhempaa miestä istumasta mihin haluaa.
Ainakin, jos mies rupeaa leikkaamaan kynsiään siinä mun vieressä tuijottaen samalla minua. Tällainen kokemus aikanaan junassa Tre-Sjoki -välillä. Olisi tehnyt mieli vaihtaa paikkaa, mutta en kehdannut. Tuijottelin sitten vaan ikkunasta ulos koko matkan...