Kassahenkilö! Miksi ryttäät/taittelet kuitin?
Kassahenkilö! Miksi ryttäät/taittelet kuitin?
klo 18:33 | 29.5.2017
Pyydän kuitin sinulta (koska pyytämättä sitä ei nykyään saa), jotta voin saman tien tarkistaa ostosteni summat. Kuitin taittelusta ei ole mitään hyötyä, ainoastaan haittaa minulle ja ajanhukkaa meille molemmille.
Saisinko kuittini sileänä, kiitos!
(Sileät kuitit on myös siistimpi niitata käteiskassaraporttiin, jos on firman ostoksista kyse.)
No asiakkaan on vaikea ottaa sitä tosi pitkää kuittia kun se loppupätkä lerpattaa ties missä, siksi se taitellaan. Jos haluaa normista poikkeavaa palvelua, niin kannattaa ihan reippaasti avata se suu ja kysyä, varmasti onnistuu! :)
Noh, ensinnäkin se on paljon helpompi antaa ja ottaa vastaan silloin kun kuitti on nätisti taitettuna eikä lentele minne sattuu ja jos asiakas ei halua kuittia niin se rytätään kasaan jotta roskikseen saataisiin mahdollisimman paljon tilaa koska kuitteja tulee aivan saatanasti joka päivä.
Tiedät kai, että roskikseen mahtuu enemmän sileitä kuitteja kuin rytättyjä?
Pientä kuitinnysää, kun se on taiteltu kahden sentin pituiseksi, on vaikeampi ottaa vastaan.
Kaikkein vaikeinta on ottaa kuittia enää sitten, kun kassa on jo ojentanut vaihtorahat. Kuitin voisi ystävällisesti antaa siinä samalla, niin olisi helppo ne kourassa siirtyä sivummalle asettelemaan niitä lompakkoonsa ja pakkaamaan tavaroita, eikä jäädä oleilemaan siihen kassalle.
Kuitti on asiakkaalle kuuluva tosite, eikä myyjällä ole oikeutta sabotoida sitä. Kuitti tulisi antaa sellaisena, kuin se kassapäätteeltä tulostuu. Vain poikkeustapauksissa on tarve tehdä jotain kuitille, kuten merkitä siihen vaikkapa annettu palautus tai hyvitys tai tieto, että bonukset saamatta.
Taittelu osoittaa, etteivät nykyajan kassaihmiset ymmärrä asian oikeudellista puolta lainkaan.
Jos olisi niin älykäs, ei ehkä olisikaan kassalla töissä...
Kassoilla on usein yliopisto-opiskelijoita. Tiesitkö asiasta, tohtori Palstamamma tai -pappa?
Tiedät sitten varmaan myös että ruttaamattomat/taittamattomat kuitit harvemmin osuu roskikseen. -Eri
Kuule uniikki asiakas, kaikilla on tässäkin omat mieltymyksensä. Yksi haluaa kuitin taitettuna, toinen ei halua kuittia lainkaan, kolmas vaatii kuitin kasan päällä, neljäs alla, viides poikittain. Yhteistä kaikille on, että jokainen haluaa kassan muistavan ensi kerralla antaa kuitin juuri hänen haluamallaan tavalla tai kiukutellaan.
AV-mammalle se on yksi suurimpia saavutuksia lukion käymisen ja porsimisen ohella.
En ole koskaan kuullut, että kukaan asiakas olisi kassalla vaatinut mitään kuitin suhteen. Jotkut ilmoittavat, etteivät tarvitse kuittia. Muille sitä pitäisi sitten tarjota, mielellään siistinä. Lämpöpaperille ei tee ylimääräinen hierominen hyvää.