Vakava kiusaamisepäily Helsingissä: korkea virkamies polkee jalkaa, karjuu, paiskoo esineitä ja nöyryyttää julkisesti
Kommentit (40)
Asuntotuotantopäällikölle myönnetty kunniamerkki herättää keskustelua
No ihan tavallista suomalaista johtamista. Alamaiset vain vaikenevat peloissaan.
Marjamaan nimi vilahtelee ainakin rakennuspuolen asioissa, ilmeisesti hänestä on kyse.
Vain heikko ja pelkurimainen ihminen käyttäytyy kuten ATT:n entinen päällikkö, käyttäen asemaansa hyväksi, tietäen että laki suojaa häntä, halventaessaan alaisiaan.
Aiheesta keskustellaan Youtubessakin
Henkisestä kiusaamisesta pitäisi kiusattujen saada aina korvaus. Yritykset ja yhteisöt menettävät satoja miljoonia tällaisten kiusaajien vuoksi. Korvauksia kehiin!
Mitenköhän minä mahtaisin reagoida, jos olisi tuollainen esimies? Monesti miettinyt samaa kun puhutaan työpaikkakiusaajista ja lipevistä ahdistelijoista. En nimittäin kestä "perseilyä" yhtään!
Henkisestä kiusaamisesta pitäisi kiusattujen saada aina korvaus. Yritykset ja yhteisöt menettävät satoja miljoonia tällaisten kiusaajien vuoksi. Korvauksia kehiin!
kumma että työpaikkakiusaamiseen ei vieläkään oikein puututa, mutta kun kyse on sukupuolisesta häirinnästä, tekijät kaivetaan televisioon selittämään tekosiaan. Ja yllättävän kiltisti ovat sinne lähteneet. Marjamaata ei ole näkynyt ainakaan vielä.
TuPsUkkA kirjoitti:
Huh mikä tyyppi! Kuulostaa ystäväni ex- pomolta, aivan vastaavan tyyppinen tilanne. Vuosia vielä kiusaamisen jälkeen jotkut työstivät asiaa terapeutin avulla.
Ei kukaan amatööri voi tehdä diagnooseja eikä ammattilaiben varsinkaan pelkän luetun perusteella. Mutta itselläni on sellainen käsitys että tällaiset nöyryyttäjät vaikeat ihmiset kärsivät jonkinlaisesta narsismin muodosta.
Diagnosointi ei kannata koska se menee yleensä metsään. Narsistiksi leimataan, koska muita persoonallisuushäiriöitä tunnetaan huonosti. Lisäksi narsismi-sanaa käytetään edelleen monen näkemyksen mukaisesti. Yhden näkemyksen mukaan narsismi kuuluu ihmisyyteen ja sitä on tervettä ja sairasta. Varsinkin stressitilanteissa sairaan narsismin piirteitä pulpahtaa esiin itse kustakin. Oman keittiöpsykologiani ja lukemani pohjalta sanoisin, että Marjamaa voi olla rajatilapersoona, ehkä jonkin verran paranoiaa ja käytössä on aika alkeellisia defenssejä: lohkomista, splittaamista.
Asia on nyt edennyt Helsingin Sanomien mukaan poliisin tutkittavaksi.
Erikoinen tapaus - jatkunut 20 vuotta - hehheh....... Kenkää olisi pitänyt antaa jo ajat sitten !
Eli vakava kiusaamisepäily siis ymmärtääkseni Riihimäellä Sotilaslääketieteen keskuksen esikunnassa, joka taho johtaa kaikkia puolustusvoimien varuskunnan terveysasemia.
Samantyylinen kuin aikoinaan vtt sai haukkua ja kirota ja kiusata kun oli kuulemma niin viisas, monet joutuivat lähtemään muualle. Ja muutenkin siellä oli epätasaisuutta kun niin moni hyvä ja kiltti työntekijä joko erotettiin tervitsemattomana tai painostettiin pois. painostamisen tämäkin nainen tunsi.
Oma kokemukseni julkishallinnosta on juuri tuo sama: kun on kyseessä päällikkötason ihminen, hänen toimintaansa ei puututa vuosikausiin.
Mun tapauksessa ei puututtu ollenkaan, päinvastoin minun työsuhteeni lopetettiin, koska olin "hankala" kun vaadin että esimies lopettaa muiden työntekijöiden kiusaamisen ja noudattaa lakia.
Onneksi sain tukea liitolta ja vein oikeuteen laittomuudet, jotka liittyivät työsuhteeseeni. (En voinut todistaa kiusaamisia.)
Yllättävintä koko prosessissa oli se, kuinka kaikki viraston pomot puolustivat kiusaajaa ja yrittivät mustamaalata minut oikeudelle lähettämissään valheellisissa sepustuksissa. He myös uhkailivat liiton lakimiesta, joka oli aika järkyttynyt. Ei ollut aluksi uskonut millaisesta mafiasta on kyse, kun olin selittänyt.
Onneksi oikeus ei uskonut mafiaa vaan voitin jutun.
Lapsellista!!! sietäisi hävetä!!!
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen tapaus - jatkunut 20 vuotta - hehheh....... Kenkää olisi pitänyt antaa jo ajat sitten !
Kenkää myös ap.kaupunginjohtajalle ja muille jotka rikkoneet virkavallan ja sallineet systemaattisen kiusaamisen ja muut törkeydet . Mm. Hitas- asuntoja tutuille Matkanaan toimesta, työnhakija ei saanut paikkaa uskontonsa takia vaikka pätevä tehtävään. Ja mitäköhän vielä paljastuu???
Virkavalan piti sanoman.
T. Edellinen
Toi nainen sai vielä jonkun korkean kunniamerkin viime joulukuussa, palkinnoksi virkavuosista. Huhhuh.