Vierailija

Hissi pysähtyy, kun olet menossa 11.:een kerrokseen.
Kyydissä on myös toinen ihminen, vieras, siisti, ihan hyvännäköinen.
Hissi jää jumiin 4.:n kohdalla, eikä hälytys toimi. Kukaan ei kuule.
Kuluu tuntikausia...

Mitä tekisit jos olisit hississä vankina? Seuranasi 1 henkilö.
Olisin kauhusta jäykkä, mutta toimisin korrektisti ja neuvoisin muita, välillä keskustelisin, välillä huutaisin apua.
Olisin kauhusta jäykkä, mutta toimisin korrektisti ja neuvoisin muita, välillä keskustelisin, välillä huutaisin apua.
34.4%
Kertoisin vitsejä ja naureskelisin. Yrittäisin saada kohtalotoverini viihtymään.
Kertoisin vitsejä ja naureskelisin. Yrittäisin saada kohtalotoverini viihtymään.
19.3%
Olen aina tyynen rauhallinen ja eleetön. Jos toinen panikoi, pyydän häntä olemaan hiljempaa.
Olen aina tyynen rauhallinen ja eleetön. Jos toinen panikoi, pyydän häntä olemaan hiljempaa.
15.0%
Vetäytyisin koomankaltaiseen liikkumattomuuteen ja puhumattomuuteen. Kävisin puolella teholla, vaipuisin melkein horrokseen.
Vetäytyisin koomankaltaiseen liikkumattomuuteen ja puhumattomuuteen. Kävisin puolella teholla, vaipuisin melkein horrokseen.
15.0%
Haluaisin naida sitä toista hississäolijaa, jos hän olisi sopivanikäinen ja muuten miellyttävä.
Haluaisin naida sitä toista hississäolijaa, jos hän olisi sopivanikäinen ja muuten miellyttävä.
8.6%
Saisin kammokohtauksen: käpertyisin nirkkaan valittamaan ja antaisin toisen tehdä jotain tilanteelle.
Saisin kammokohtauksen: käpertyisin nirkkaan valittamaan ja antaisin toisen tehdä jotain tilanteelle.
4.3%
Raivoaisin, huutaisin ja potkisin hissin seiniä. Voisin käydä sen toisenkin kimppuun.
Raivoaisin, huutaisin ja potkisin hissin seiniä. Voisin käydä sen toisenkin kimppuun.
3.2%
Huutaisin hysteerisenä, roikkuisin sen toisen kaulassa ja pyytäisin auttamaan.
Huutaisin hysteerisenä, roikkuisin sen toisen kaulassa ja pyytäisin auttamaan.
0%
Ääniä yhteensä: 93
  • ylös 3
  • alas 4

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Mulla on ollut varmaan puoli vuotta nyt pelikortit laukussa aina, en tiedä miksi kun en osaa mitään pelata, mutta niistä varmaan ois siinä tilanteessa vihdoin jotain hyötyä.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut varmaan puoli vuotta nyt pelikortit laukussa aina, en tiedä miksi kun en osaa mitään pelata, mutta niistä varmaan ois siinä tilanteessa vihdoin jotain hyötyä.

Hyvä idea.
Mulla on aina kyniä, muttei paperia. Pitänee kantaa sitäkin jatkossa mukana.

• ylös 16
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Varmaan juttelisin sen toisen kanssa aikani kuluksi ja ehkäpä jotain pelattaisiin siinä.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Jos hissi pysähtyy ja ilmanvaihto ei toimi, siellä alkaa tulla kuuma tosi nopeasti. Kirkuminen, panikoiminen tai naiminen pahentaa ahdinkoa.

Vierailija

Kävisin lattialle istumaan ja odottelisin, ehkä juttelisin jotain toisen henkilön kanssa jos hän olisi juttutuulella.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos hissi pysähtyy ja ilmanvaihto ei toimi, siellä alkaa tulla kuuma tosi nopeasti. Kirkuminen, panikoiminen tai naiminen pahentaa ahdinkoa.

Naiminen poistaisi ahdingon, ainakin hetkeksi.

Vierailija

Tälläistä ei voi tänä päivänä oikeastaan tapahtua. Vartijana olen jäänyt useita kertoja öisin hissiin. Ja tiedän että kiinteistössä ei ole ketään.

Jopa ikivanhoissa tavarahisseissä on nykyisin puheyhteys hissipäivystykseen ja eiköhän kaikilla ole puhelin mukana. Ja nyt tiedän miten pääsen itse pois sieltä. Pitää vaan katsoa ettei tarvitse hypätä kovin korkealta ettei vahingossa putoa hissikuiluun.

Vierailija

Mulla on aina kännykkä ja siinä virtaa. Hississä on numero johon voi soittaa jos ilmenee vika. 1+1. Apua odotellessa voisi jutella sen toisen kanssa ja toivoa ettei tule kummallekaan vessahätä.

Vierailija

Toimiiko kännykkä? Rääkyisin "APUVA!" kitarisat levällään ja pää punasena, kyllä sen joku kuulee.

Vierailija

Toimiiko kännykkä? Rääkyisin "APUVA!" kitarisat levällään ja pää punasena, kyllä sen joku kuulee.

Vierailija

hmmm... Entäs jos kännykässä ei olisi kenttää?
Joku rakenteilla oleva talo, jossa kaikki yhteydet hississä ei vielä pelaa?

Vierailija

Tämänkaltainen kohtaus oli eilisessä Benidormin (tv1) jaksossa.
Ne alkoivat siellä puhua ja kiistellä, ja lopulta puhua syvällisiä.
Olivat äiti ja poika.

huumorintajuton-tosikko

Typerä kysymys kahdesta syystä: ensinnäkin kaikilla on puhelimet, joten ongelmaa ei ole olemassakaan. Toisekseen jos nyt leikisti joku oikeasti jumittaisi tuntikaupalla hississä, ei varmaan kukaan voi ennakoida miten siihen oikeasti reagoisi. Hissi on pieni tila ja monelle sellaiseen jumittuminen ilman tietoa avun saamisesta voi laukaista jonkin asteisen stressi- tai pelkoreaktion, jopa paniikin, eikä sitä voi tietää iskeekö sellainen vai ei. Ja jos iskee, et voi tietää reagoitko huutamalla vai käpertymällä nurkkaan.

Vierailija

huumorintajuton-tosikko kirjoitti:
Typerä kysymys kahdesta syystä: ensinnäkin kaikilla on puhelimet, joten ongelmaa ei ole olemassakaan. Toisekseen jos nyt leikisti joku oikeasti jumittaisi tuntikaupalla hississä, ei varmaan kukaan voi ennakoida miten siihen oikeasti reagoisi. Hissi on pieni tila ja monelle sellaiseen jumittuminen ilman tietoa avun saamisesta voi laukaista jonkin asteisen stressi- tai pelkoreaktion, jopa paniikin, eikä sitä voi tietää iskeekö sellainen vai ei. Ja jos iskee, et voi tietää reagoitko huutamalla vai käpertymällä nurkkaan.

Kyllä voi tietää.
Monilla ihmisillä on ollut niin vaiherikas elämä, että ovat olleet elämänsä aikana vaikka missä tilanteissa.
Itse olen esim. ollut jumissa mm. sortuneessa tallissa, lumilinnassa,
kolariautossa, savuttavassa lentokoneessa, perheväkivaltatilanteessa, vahingossa lukittuna kellariin...
Itse vaivun katatoniseen tilaan,
enkä kykene toimimaan tai ajattelemaan tuollaisessa paikassa.
-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
a) soittaisin apua

b) pelaisin kännykällä 

c) nukkuisin

Veikkaan että tuollaisessa tilanteessa ei ihan heti alkaisi nukuttamaan suurinta osaa ihmisiä.

Vierailija

Kun olin 4v. niin menin postejoonin kanssa samaan hissiin. Jossain 3.kerroksen kohdalla se posteljooni huomasi että oli unohtanut jotain alas ja painoi sitä hissin "hätäpysäytysnappia". Pelkäsin hissejä jo muutenkin. Sain megaraivarin ja huusin pää punaisena että kato nyt mitä sä teit!!!!! Ja sitten potkaisin sitä ukkoa nilkkaan niin lujaa kuin jaksoin. Hiukan ukko säikähti ja hyvä niin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun olin 4v. niin menin postejoonin kanssa samaan hissiin. Jossain 3.kerroksen kohdalla se posteljooni huomasi että oli unohtanut jotain alas ja painoi sitä hissin "hätäpysäytysnappia". Pelkäsin hissejä jo muutenkin. Sain megaraivarin ja huusin pää punaisena että kato nyt mitä sä teit!!!!! Ja sitten potkaisin sitä ukkoa nilkkaan niin lujaa kuin jaksoin. Hiukan ukko säikähti ja hyvä niin. 

Olit oikein reipas tyttö.

Aikuisille täysin alistuva, vetäytyvä lapsi on aina vaarassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tälläistä ei voi tänä päivänä oikeastaan tapahtua. Vartijana olen jäänyt useita kertoja öisin hissiin. Ja tiedän että kiinteistössä ei ole ketään.

Jopa ikivanhoissa tavarahisseissä on nykyisin puheyhteys hissipäivystykseen ja eiköhän kaikilla ole puhelin mukana. Ja nyt tiedän miten pääsen itse pois sieltä. Pitää vaan katsoa ettei tarvitse hypätä kovin korkealta ettei vahingossa putoa hissikuiluun.

Miten sen puheyhteyden hissipäivystykseen saa? Asun 90-luvulla rakennetussa kerrostalossa, ja täällä kun sitä hälytysnappia painaa hissin jäädessä jumiin, ei tapahdu mitään muuta kuin että kovaääninen summeri soi rappukäytävässä. Kiva sitten jos ketään naapuria ei kiinnosta tulla apuun. Ja itse en todellakaan kanna puhelinta mukana kun esim. vien roskia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.