Anoppi määrää koko lomasta
Anoppi pyysi minua ja puolisoani mukaan lyhyelle lomalle. Varattiin lomapäivät ja liput ja nyt on hotelli hakusessa.
Etsimme puolison kanssa kahden huonetta ja anoppi tuli keskeyttämään... EIJEIJEI, kaikkien on oltava samassa huoneessa! Ja tietyssä paikassa, että päästään porukalla osallistumaan X ja Y ohjelmiin. Kummastuin ja mainitsin, että puolison kanssa suunniteltiin Z ja viettävämme loppuajan spontaanimmin, voidaan kyllä tulla Y pikaisesti... mutta ei.
Nyt sitten ilmeni, että minun tulee ehdottomasti toimia kahtena päivänä tulkkina anopilla ja appiukolle ja sitten kolmantena päivänä viedä heidän iltatähtensä johonkin urheilutapahtumaan ja vahtia, ettei hän juhli liian rankasti. Kolmantena päivänä puolisoni meneekin siksi aikaa shoppailemaan anopin seuraksi.
En osannut sanoa oikein muuta, kuin että katsotaan sitten. Ahdistaa. Poiskaan ei voi jättäytyä tässä vaiheessa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kehtaa jäädä pois. Vasta nythän matkan laatu selvisi. Et "pääsekään osallistumaan syystä x". Ei toisia voi käskyttää noin. En ikinä lähtisi tuollaiselle reissulle komenneltavaksi.
Kai minä voisin jäädä kotiinkin kököttämään yksinäni, mutta lentolipuista ei käsitykseni mukaan saa rahaa takaisin, ainakaan täyttä summaa.
Varaa sinä oma huone itsellesi eri hotellista, jos itse matkasi maksat. Niin minä tekisin.
Tätä minäkin olin tulossa ehdottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos anoppi kustantaa matkan, hän voi toiveita esittää. Mutta jos itse maksatte matkanne, niin pidä puolesi ja lomailette niin kuin parhaaksi näette. Ei se mikään loma ole jos joku suunnittelee puolestasi mitä siellä lomalla täytyy tehdä.
Tämä. Jos nuoripari itse maksaa menonsa, ei anoppien tehtävä ole määrätä heidän elämäänsä, ei lomalla eikä muutenkaan. Mutta jos vanhapari syytää rahaa, ja avustaa muutenkin arjessa, kyllä nuorenparin velvollisuus on sitten olla kiitollinen näistä palveluista.
Tarina ei kerro ovatko ap+perhe taloudellisesti itsenäisiä mutta elleivät ole, suosittelen heti hoitamaan asiat kuntoon.
Kun ei ole kellekään velkaa, ei ole kellekään velkaa.
Maksat siis oman matkasi, joten ota oma huone. Puolisosiha voi tulla sinne vieraisille :)
Ei tuossa ole mitään järkeä, kaikki tarvitsevat yksityisyyttä.
Anoppisi kuulostaa sen verran päättäväiseltä, että älä edes yritä enempää keskustella ja olla kiltti. Ei se kannata. Varaa oma huone, joka selviää anopille kun olette perillä. Livahda omille teillesi ennen kuin anoppi nakittaa sut hommiin. Älä avaa ovea jos ei huvita avata.
Varaa itsellesi oma hotellihuone. Miehesi voi sitten nukkua siellä anopin kanssa.
Itse pyrkisin kyllä keskustelemaan anopin kanssa tuosta. Jos ette pysty asiallisesti keskustelemaan, niin sitten peruisin koko homman, ei matkalle kannata tuollaisissa väleissä lähteä kenenkään kanssa, ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos anoppi kustantaa matkan, hän voi toiveita esittää. Mutta jos itse maksatte matkanne, niin pidä puolesi ja lomailette niin kuin parhaaksi näette. Ei se mikään loma ole jos joku suunnittelee puolestasi mitä siellä lomalla täytyy tehdä.
Tämä. Jos nuoripari itse maksaa menonsa, ei anoppien tehtävä ole määrätä heidän elämäänsä, ei lomalla eikä muutenkaan. Mutta jos vanhapari syytää rahaa, ja avustaa muutenkin arjessa, kyllä nuorenparin velvollisuus on sitten olla kiitollinen näistä palveluista.
Tarina ei kerro ovatko ap+perhe taloudellisesti itsenäisiä mutta elleivät ole, suosittelen heti hoitamaan asiat kuntoon.
Kun ei ole kellekään velkaa, ei ole kellekään velkaa.
Höpö höpö. Rahalla voi ostaa palveluksia tai sitä voi antaa lahjaksi.
Jos antaa rahaa piilottaen sen lahjaksi, ei voi vaatia siitä vastapalveluksia sitten kun toinen on jo nalkissa. Nämä säännöt pitää olla selvät alusta asti.
Jos anoppi sen sijaan ilmaisisi asian niin, että hei minä voisin maksaa teidän lomat jos suostutte tekemään nämä asiat x meidän kanssa ja tulkkaamaan hotellilla ja tapahtumassa x, niin sittenhän asia olisi eri. Anoppi tai kukaan muukaan ei voi sanoa myöhemmin että no, nyt kun minä maksoin kaiken niin minä päätän kaiken. Tuo pitää sopia etukäteen.
Kai te nyt voitte aikuisina ihmisinä kertoa anopille, että ette mene hänen pillinsä mukaan.
Minkä ikäinen tämä iltatähti on? Jos jo aikuinen, niin tuskin hänkään järjestelyistä innostuu..
No tuo huone asia veti niin överiksi, että ei kai tätä kukaan usko. Jos ap olisi kertonut jostain huoneistosta tms. lomaosakkeesta, niin olisi uskottavampaa, mutta että (vähintään) viisi aikuista samassa hotellihuoneessa?? Miten tämä mielikuvitusanoppi ajatteli esim. suihkussa käymiset järjestää? Vähän nyt jotain valoa näihin yrityksiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen tämä iltatähti on? Jos jo aikuinen, niin tuskin hänkään järjestelyistä innostuu..
Niin ja miksei tämä iltatähti osaisi auttaa kielivaikeuksissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko vain pitää päänne ja tehdä mitä haluatte, majoittua minne haluatte ja suostua vain kahtena päivänä hänen haluamaansa ohjelmaan, loput menette omia teitänne?
Eikö puolisollasi ole mielipidettä asiaan?Puoliso on ottanut vähän sellaisen "hälläväliä kun en itse joudu maksamaan"-asenteen, eikä jaksa miettiä koko lomaa. Ei ole muutenkaan suunnitelmallinen ihminen.
Luulisin hänen ottavan vahvemman kannan lähempänä lomaa, mutta en viitsi nojata siihen.
Lähiaikoina varataan hotellihuone(ita) joten kai tuo nukkumapuoli ainakin ratkeaa pian. Silti pelottaa, joudunko koko matkaksi turistioppaaksi ja lastenvahdiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin eivät muka heikon kielitaitonsa vuoksi pärjää? Menkööt sitten pakettimatkalle paikkaan, joka on suomibaareja pullollaan. Sano anopille, että elekielellä pärjää pitkälle.
Piti päästä hienoon isoon kaupunkiin urheilutapahtuman perässä ja nyt vasta selvisi, että minä ja puolisoni ollaan varattu lähinnä matkaoppaiksi eikä -seuraksi.
Älä lähde. Piste. Ihan sama saatko lippurahat takaisin vaiko et. Kirjoituksestasi saa vaikutelman että anoppi on ennenkin määrännyt kaapin paikan teillä ja tekemisissänne.
Vierailija kirjoitti:
Varaa itsellesi oma hotellihuone. Miehesi voi sitten nukkua siellä anopin kanssa.
Itse pyrkisin kyllä keskustelemaan anopin kanssa tuosta. Jos ette pysty asiallisesti keskustelemaan, niin sitten peruisin koko homman, ei matkalle kannata tuollaisissa väleissä lähteä kenenkään kanssa, ikinä.
Ihan kummallisia vastauksia täällä, kuten että miehesi voi nukkua siellä anopin kanssa. Eikö se jo alussa tullut selväksi, että anoppi on tässä tapauksessa vaimon äiti?!
Anoppi on maailman kammottavin ihminen!!!!!!
Kyllä 5 hlö pärjää yhdellä vessalla ja suihkulla, monessa kodissakin on näin. Mutta mistä löytyy hotellihuone johon mahtuu 5 hlö? Joku sviitti?
Ap n tai puolison sukupuolta ei ole kerrottu. Voivat olla molemmat vaikka miehiä. Tai transuja tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 5 ihmistä samassa huoneessa? Anoppi,appi,iltatähti,mies ja sinä..Mitä ihmettä?
Mikä ihmeen mies ja sinä? Anoppihan on vaimon äiti.
Mistä niin päättelet?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 5 hlö pärjää yhdellä vessalla ja suihkulla, monessa kodissakin on näin. Mutta mistä löytyy hotellihuone johon mahtuu 5 hlö? Joku sviitti?
Meidän perheessä on aina puhuttu "hotellihuoneesta" vaikka kyseessä olisi ollut keittiö/olkkari + 2 makkaria + 2 vessaa -huoneisto. Eli en pelkän huone-sanan käytöstä leimaisi provoksi.
Ja meidän 5-henkinen perhe on mahtunut hyvin tuollaiseen huoneistoon kun olimme teinejä/nuoria aikuisia me lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miksei tämä iltatähti osaisi auttaa kielivaikeuksissa?
Aapeestä en tiedä mutta oman aviomieheni ja lapseni isän sisko on 8-vuotias. Ja saman mieheni täti on minun kanssani saman ikäinen ja miestäni vuoden vanhempi.
Oletteko lesbopari? Puhut koko ajan puolisosta, et miehestä tai vaimosta. Muuten vaan kiinnostaa.
No jaa. Jos mun appivanhemmat pyytää mua johonkin lomalle niin tiedän, että se tarkoittaa, että heidän kanssa se aika vietetään. Jos he maksaa mun loman ni totta kai oon vähö ku tulkkina käytettävissä, sama omien vanhempieni kanssa.
Samaa huoneeseen en suostuis, mutta jos porukalla mennään ni en jotenki osais ajatella, että kauheasti vaan kahdestaan tehdään juttuja.
Jos haluan tehdä tiettyjä asioita meen yksin tai puolison kanssa.
Puoliso on ottanut vähän sellaisen "hälläväliä kun en itse joudu maksamaan"-asenteen, eikä jaksa miettiä koko lomaa. Ei ole muutenkaan suunnitelmallinen ihminen.
Luulisin hänen ottavan vahvemman kannan lähempänä lomaa, mutta en viitsi nojata siihen.
Lähiaikoina varataan hotellihuone(ita) joten kai tuo nukkumapuoli ainakin ratkeaa pian. Silti pelottaa, joudunko koko matkaksi turistioppaaksi ja lastenvahdiksi.
Piti päästä hienoon isoon kaupunkiin urheilutapahtuman perässä ja nyt vasta selvisi, että minä ja puolisoni ollaan varattu lähinnä matkaoppaiksi eikä -seuraksi.