Vakava kiusaamisepäily Helsingissä: korkea virkamies polkee jalkaa, karjuu, paiskoo esineitä ja nöyryyttää julkisesti
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005230963.html
Olen hakemassa töihin Helsingin kaupungille ja haluaisin tietää, että mikä virasto tämä on? Virastothan poistuvat nyt 1.6, mutta haluaisin silti tietää. Ehkä jopa nimen? Jotta osaan vältellä.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
En vaan käsitä miten tuollainen voi jatkua vuosikaudet vapaasti. Olen ollut useissa työpaikoissa yksityisellä eikä missään olisi katseltu tuollaista hetkeäkään, ei edes toimitusjohtajalta. Olisi annettu yksi tiukka varoitus ja sitten potkittu pois.
oot liian nuori, se on se koneisto, koneisto ja hyvä veli verkosto. saat tehdä mitä vaan, niin veljet suojelee. Ollaan leijonissa ja metsästysporukoissa, ei siinä kapitalisti lähde toista käräyttään työläisten takia. Kattos vaan kun villasella painetaan tääkin juttu, sano mun sanoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä tapaus tuonne rakentamispuolelle menee.
Kiinteistövirasto?
Hkr?
Tilakeskus?
Att?Hyviä arvauksia. Oikea vastaus alkaa A:lla.
Mielenkiintoista, ja johtajan paikka tulee hyvälle"veljelle" myös organisaatiouudistuksen jälkeen. Kenenkähän hyvä ystävä tämä lienee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan käsitä miten tuollainen voi jatkua vuosikaudet vapaasti. Olen ollut useissa työpaikoissa yksityisellä eikä missään olisi katseltu tuollaista hetkeäkään, ei edes toimitusjohtajalta. Olisi annettu yksi tiukka varoitus ja sitten potkittu pois.
oot liian nuori, se on se koneisto, koneisto ja hyvä veli verkosto. saat tehdä mitä vaan, niin veljet suojelee. Ollaan leijonissa ja metsästysporukoissa, ei siinä kapitalisti lähde toista käräyttään työläisten takia. Kattos vaan kun villasella painetaan tääkin juttu, sano mun sanoneen.
vielä piti tähän omaan juttuun listät, että kokemuksesta tiedän, oon niin läheltä katsonut, istunut metsästysnuotioille sun muuta. ei herra toista käräytä, se on toisenlainen solidaarisuus kun herrojen tekemisiä ohjaa.
Ihan perustavanlaatuinen johtamisongelmahan tässä on tämän "korkea-arvoisen virkamiehen" ja hänen esimiestensä välillä. Konsulttia ja työnohjaajaa on yksikössä Hesarin mukaan rampannut riittämiin, mutta asianosaisen vastaus suoraan kysymykseen on "en kiusaa". Kyseinen virkaihminen ei ole tietoinen yksikölle ja meille helsinkiläisille veronmaksajille aiheuttamistaan kuluista. Toivoisin, että seuraavassa kehityskeskustelussa lyötäisiin pöytään luvut hänen yksikkönsä ja jonkun muun, suht' normaalisti toimivan viraston välillä esim. sairauspoissaolojen ja juuri näiden konsulttikulujen välillä. Kysyttäisiin, mistä esi-ihminen ajattelee näiden johtuvan ja miten niihin tulisi puuttua, syyttämättä ketään. Tätä ilmeisesti ei ole tehty, koska tämä todistettavasti toimii keskustelunavauksena poteroituneisiin esi-ihmisiin. Tällainen neuvo siis helsinkiläiseltä ikänsä isoissa organisaatioissa yksityispuolella työskennelleeltä veronmaksajalta tähän kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Noniin mammat! Salapoliisityö alkakoon. Täällä lista Helsingin virastoista, mikä voisi olla? https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/hallinto/organisaat…
Veikkaan korkeasaaren eläintarhaa!
Siltä tuo meno ainakin vaikutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Museovirastollahan oli jättimäiset sairauspoissaolot
Museovirasto on valtion virasto.
Myös kaupungilla on omansa.
Helsingin kaupungilla on Kaupungin museo ja taidemuseo. Ei museovirastoa
Jotta ei vaan tietoon tulisi kuka on tämä hirviö niin palstan modet siivoo sitä mukaa pois viestejä jossa vähänkään viitataan mihinkään.
Näin sitä suojellaan työpaikkakiusaajia
Vierailija kirjoitti:
Koska olen alalla ja seuraan työpaikkoja niin olen huomannut että ATT:lta lähti HR-vastaava 2014 ja uusi tehtävään valittu työntekijä lähti 2016. Eli kolme HR-vastaavaa lyhyen ajan sisällä. Tästä voisi päätellä jotain?
Hmm. Sopisi kuvioon, koska Sinnemäki vastaa juuri tuosta sektorista..
Se työpaikka sopii SM meningistä tykkääville. Domina on jo talossa
Olisiko viisasta jättää nuo arvailut sikseen, ettei mene lukkoon koko ketju, painavaa asiaa ja poikkeuksellisen asiallista settiä av-mammoilta tähän mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaupungilla vuosikymmeniä työskennelleen entisen työntekijän mukaan kiusaaminen on jatkunut jo lähes 20 vuoden ajan."
En voi käsittää mikseivät julkiset johtajapestit ole määräaikaisia? 5 vuotta, ja siitten uudellenhaku. Jos ei tule valituksi, niin takaisin rivityöntekijäksi. Nykyinen tilanne on kestämätön.
Juuri näin pitäisi olla!! Esim. rehtoreina Helsingissä on sellaisia, että jos olisivat yritysmaailmassa/yksityisellä sektorilla, olisivat saanet potkut aikoja sitten. Kaikki tällaiset virat vaikka viiden vuoden määräaikaisiksi, eikä enää tällaisia eläkevirkoja.
Todellakin. Yhden sellaisen alaisena muutaman vuoden työskennelleenä ja juuri nyt työpaikkaa vaihtavana. Selvä narsisti. Johtaa pelolla ja pitää suosikkeja.
Huomenta palstalle.Luin kiusaamis jutusta aamun lehdestä ja halusin kuulla mielipiteitänne. Täällähän on jo pitkä keskustelu menossa. Minulle tuli heti mieleen narsistinen persoona, koska olen tuntenut tällaisen ihmisen. Tästä varmasti on kysymys Helsingin kaupungin kiusaamisjutussakin.
Tällaista käytöstä, työntekijöiden harhaluuloista hajoita- ja hallitse manipulointia puoli vuotta siedettyäni, eräänä päivänä vaan pakkasin kaappini ja häivyin. Elämäni paras päätös. T. Entinen kaupungin työntekijä.
Entisten alaisten mukaan hyvin kontrolloiva persoona. Tutki ajankäyttöä minuutilleen ja käytti omaa työaikaansa vain muiden vahtimiseen ja virheiden etsintään. Tahallaan vaikeutti jos joku muu loisti. Narsistilta vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten tällaiset ihmiset kykenee pitämään muita otteissaan? Siis mitä pelättävää tuollaisessa ääliössä on? Miksi antaa muiden käyttäytyä tuolla tavalla? Täysin jämähtänyt päiväkoti-ikäisen tasolle ja sellaisena sitä pitää kohdella. Käskeä laittamaan tutin suuhun ja pitämään suunsa kiinni ja nauraa päälle, oli sitten esimies tai ei.
Nykyään on netit ja kaikki, eiköhän tuollaiset spedet nyt pysty vaikka julkisesti nolaamaankin jos niikseen tulee.
Ei olekaan mitään pelättävää, muinaisjäänne ajalta, kun korkea asema tai sukupuoli antoi luvan possuiluun.
Kyllä ne oikeat kiusaajat ovat ihan toisentyyppisiä persoonia. Niitä hovin manipuloijia ei kiusaamisesta saa kiinni, koska uhrin puolustautuessa manipuloijasta tulee uhri
En edes tiedä miten reagoisin jos joku alkaisi palaverin alussa paukuttaa työpöydän laatikoita noin. Aivan absurdi tilanne.
No ei ole pääkaupunkiseudulla, mutta tiedän yhden vastaavanlaisen. Onneksi ei ole oma esimieheni, mutta olen tekemisissä hänen kanssaan aina välillä ja hänen alaisiltaan kuulen kaikenlaista kamalaa.
Usein mietin, miksi kukaan ei pistä tälle ihmiselle vastaan, kova kovaa vastaan .. sanoisi suorat sanat, että tuolla tavalla et minulle puhu vaikka oletkin pomoni.
Minä en kuuntelisi tuollaista pätkääkään, enkä ainakaan nyrkkien hakkaamista pöytään jne.
Julkisuuteen tuleminen taisi olla viimeinen keino saada jotain tapahtumaan. Toivottavasti toimii ja paha saisi palkkansa. Tämän viraston työntekijöiden vaihtuvuus lienee jonkinlainen ennätys. Eiköhän jo se kerro enemmän kuin tuhat sanaa.
Noniin mammat! Salapoliisityö alkakoon. Täällä lista Helsingin virastoista, mikä voisi olla? https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/hallinto/organisaat…