Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakava kiusaamisepäily Helsingissä: korkea virkamies polkee jalkaa, karjuu, paiskoo esineitä ja nöyryyttää julkisesti

Vierailija
29.05.2017 |

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005230963.html

Olen hakemassa töihin Helsingin kaupungille ja haluaisin tietää, että mikä virasto tämä on? Virastothan poistuvat nyt 1.6, mutta haluaisin silti tietää. Ehkä jopa nimen? Jotta osaan vältellä.

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta kovasti narsistiselta persoonalta, jolta kukaan ei ole suojassa, nimimerkki kokemusta on. Tällaiset ihmiset voivat olla yhdessä hetkessä uhkaavia hirvioitä, mutta seuraavassa hetkessä kuin sulaa hunajaa toiseen suuntaan. Jos tällaiseen törmäätte, juoskaa äkkiä karkuun.

Vierailija
42/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä tapaus tuonne rakentamispuolelle menee.

Kiinteistövirasto?

Hkr?

Tilakeskus?

Att?

Hyviä arvauksia. Oikea vastaus alkaa A:lla.

Olen huomannut että ATT:lla on ollut iso vaihtuvuus ja henkilökuntaa on todella vaikea saada. Mikä on henkilön tilanne 1.6 alkaen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaupungilla vuosikymmeniä työskennelleen entisen työntekijän mukaan kiusaaminen on jatkunut jo lähes 20 vuoden ajan."

En voi käsittää mikseivät julkiset johtajapestit ole määräaikaisia? 5 vuotta, ja siitten uudellenhaku. Jos ei tule valituksi, niin takaisin rivityöntekijäksi. Nykyinen tilanne on kestämätön.

Samaa mieltä. Ei pitäisi koskaan ja missään olla vakituista virkaa vaan määräaikaisia, jotka voidaan uusia tavallisesti mikäli ei mitään erityistä esim. tällaista ole tapahtunut.

Vierailija
44/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaupungilla vuosikymmeniä työskennelleen entisen työntekijän mukaan kiusaaminen on jatkunut jo lähes 20 vuoden ajan."

En voi käsittää mikseivät julkiset johtajapestit ole määräaikaisia? 5 vuotta, ja siitten uudellenhaku. Jos ei tule valituksi, niin takaisin rivityöntekijäksi. Nykyinen tilanne on kestämätön.

Samaa mieltä. Ei pitäisi koskaan ja missään olla vakituista virkaa vaan määräaikaisia, jotka voidaan uusia tavallisesti mikäli ei mitään erityistä esim. tällaista ole tapahtunut.

En ole tuosta ihan samaa mieltä. Määräaikaiset hommat eivät välttämättä houkuttele parhaita hakijoita. Mutta kysyisin, mihin tällaisia vanhakantaisia virkoja ylipäätään tarvitaan. Ennen vanhaan puhuttiin peruspalkkaisesta virkamiehestä, jolle juoksi samapalkka eläkkeeseen saakka teki sitten töitä taikka ryyppäsi.

Ongelma on juuri se, että virkamies on koskematon. Siksi sinne pesiytyy kaiken maailman hulluja, josta tässäkin on mahdollisesti kyse.

Vierailija
45/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövirasto?

Hkr?

Tilakeskus?

Att?

Tosi asiallinen tuo minulle on aina ollut.

Vierailija
46/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei koske mitään kaupungin virastoa, mutta yhteen valtion tutkimuslaitoksen toimeen palkattiin pomoksi tyyppi joka osottautui ihan pimeäksi. Sanoi alaisilleen melko lailla heti työt aloitettuaan että "tehän olette kaikki minua vastaan kun olen mielestänne väärä tyyppi hommaan" ja mm. paiskasi näppiksen ulos ikkunasta kun suuttui ynnä muuta vastaavaa. Onneksi tuosta pystyttiin hankiiutumaan eroon, mutta vaan esimerkkinä että kaikenlaisia kaheleita voi päätyä töihin kun ongelmista ei ole merkkejä ennen kuin työt alkavat. Ei varmasti ole ainoa tämäntyyppinen tapaus.

Vierailija
47/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko S.M?

Vierailija
48/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen alalla ja seuraan työpaikkoja niin olen huomannut että ATT:lta lähti HR-vastaava 2014 ja uusi tehtävään valittu työntekijä lähti 2016. Eli kolme HR-vastaavaa lyhyen ajan sisällä. Tästä voisi päätellä jotain?

Vierailija
49/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövirasto?

Hkr?

Tilakeskus?

Att?

Tosi asiallinen tuo minulle on aina ollut.

Henkilöön kantaa ottamatta, pointti näissä pitkään jatkuneissa jutuissa on se, että kaikki eivät suinkaan ole kohteena.

Jännä juttu, uutisen luettuani minulla tuli heti eräs kaupungin virkamies mieleen, mutta hän ei ole johtavassa asemassa. Vaikeampi yksityisellä puolella tuollaisten on varmaan uraa luoda ja työpaikkansa pitää.

Vierailija
50/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Museovirastollahan oli jättimäiset sairauspoissaolot

Museovirasto on valtion virasto.

Vierailija
51/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kaupungilla on omansa. 

Vierailija
52/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin meidän koulun ex-rehtori.

Vierailija
53/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005230963.html

Olen hakemassa töihin Helsingin kaupungille ja haluaisin tietää, että mikä virasto tämä on? Virastothan poistuvat nyt 1.6, mutta haluaisin silti tietää. Ehkä jopa nimen? Jotta osaan vältellä.

Heh, jos jutusta voi jotakin päätellä, niin vältä työpaikkaa, jossa pomon korot kopisevat.

Katso, että tulevalla pomollasi on jalassaan äänettömät Eccot, yllään vaimon kutoma slipoveri sekä70-luvun vakosamettihousut jalassaan. Näin toimiessasi et todennäköisesti törmää uutisjutun hirviöön ja saatat muutenkin saada itsellesi leppoisan esimiehen. Onnea matkaan!

Vierailija
54/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari epäiltiin opetusvirastoa. Siellä on ollut pitkään ongelmia.

Silloin kommentoija ei olisi sinnemäki. Johan toimiala todettiin, maankäyttö.

Vierailija
55/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövirasto?

Hkr?

Tilakeskus?

Att?

Olen huomannut että ATT:lla on ollut iso vaihtuvuus ja henkilökuntaa on todella vaikea saada. Mikä on henkilön tilanne 1.6 alkaen?

Vaihtuvuus siellä on tosiaan kova ja suurelta osin tämän psykopaatin ansiosta. Jatkaa edelleen tehtävässään 1.6. ellei sitten saa kenkää, mikä olisi tämän jutun perusteella ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
56/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari epäiltiin opetusvirastoa. Siellä on ollut pitkään ongelmia.

Silloin kommentoija ei olisi sinnemäki. Johan toimiala todettiin, maankäyttö.

Kyseessä ei ole opetusvirasto. Oikea vastaus löytyy kyllä täältä kun vain lukee.

Vierailija
57/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen alalla ja seuraan työpaikkoja niin olen huomannut että ATT:lta lähti HR-vastaava 2014 ja uusi tehtävään valittu työntekijä lähti 2016. Eli kolme HR-vastaavaa lyhyen ajan sisällä. Tästä voisi päätellä jotain?

Att:n toimitusjohtajan pesti on kai määräaikainen, olisiko valittu jatkamaan, jos tilanne on noin paha.

Vierailija
58/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä kans hirveä varhaiskasvatuksen päällikkö.

Kerranki huusi minulle puhelimeen ja on tosi töykeä. Hirveä ihminen, mietin vieläkin valituksen tekoa mutta pelko siitä että aletaan sitten minun lasten hoitopaikkojen kans säätään, niin luultavasti jätän asian tähän. :(

mutta hirveää että tuommoisia ihmisiä on tuommoisissa viroissa.

Vierailija
59/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kaupungilla on omansa. 

Se on Kaupunginmuseo, ei Museovirasto.

Vierailija
60/208 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että joku aikuinen ihminen "polkee jalkaa". Eikö lähinnä uhmaikäiset tee niin :)

Googletin tyypin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän