Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä aiheuttaa teillä somessa myötähäpeän tunnetta?

Vierailija
28.05.2017 |

Mulla yleensä pariskunnilla se toisten seinille sydämien laittelu yms.

Ja se kun laitetaa joku tosi kiva kuva omasta pärstästä ja lisätään siihe joku mahdollisimman laimea teksti, yleensä jonku biisin sanat.

Kommentit (261)

Vierailija
81/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään henkilön facebook päivitykset joilla yrittää esittää muille elävänsä muita parempaa elämää.

Häät piti pistää Islannissa ja tästä piti tehdä monen monta päivitystä facebookkiin.

Nyt mies on tilannut teslan joten tästäkin pitää aina vähän väliä muistuttaa muita facebookissa.

Tämä henkilö osti itselleen MacBook Pro kannettavan jolloin siitä piti tietysti ottaa kuva ja kertoa, kuinka osti itselleen lahjaksi sen :-D

Tämä henkilö ei ole julkaissut facebookissa yhtäkään kuvaa tai tekstiä jonka tarkoitus ei olisi yritys saada muita kateelliseksi tai jolla ei yrittäisi antaa muille kuvaa hänen olevan muita parempi ihminen ja elävän muita hienompaa elämää.

Vierailija
82/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sua häiritsee, mitä muiden seinillä on? Ja sydämet, hui kauhia. 

Taisi aika moni viesti osua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaverina yksi oman elämänsä Antero Mertaranta :D aina jääkiekon MM-kisojen aikaan hänen muuten hiljainen facebookkinsa aktivoituu päivittämään Suomen pelien tilannetta näin:

"JA AHO!!!!"

"SÄTERI!!!"

"FILPPULA!!!!"

"JA JOKINEN!!!!"

Jokainen siis omassa päivityksessään. Tietääpähän jokainen kuka on tehnyt maalin tai muuten vain loistanut pelissä :D

Mullakin on kaveri joka tekee joka pelistä vähintään yhden päivityksen, ainakin tulee se "Nyt taas jännitämään :O". Tänä vuonna tuntui erityisen häkellyttävältä, että joku jaksoi jännittää niitä paskoja pelejä :D

Vierailija
84/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kavereissa todella nolo kolmekymppinen mies joka uhoaa kuinka Rape tulee saamaan turpaan ja kertokaa missä se vasikka on. Kukaan ei ikinä kommentoi niihin päivityksiin mitään. Muutakin samanlaista uhoa on ja kuvia ilman paitaa esitellen itsetehtyjä hiton rumia tribaalin tatuointeja laihassa pikkupoikaa muistuttavassa vartalossa. Onneksi on niin jälkeen jäänyt ettei varmaan ymmärrä että on todella nolo.

Vierailija
85/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäältä otetut selfiet että varmasti tulee hoikempi ja rypyttömämpi kuvakulma

Vierailija
86/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaiset päivitykset ei ärsytä? Itselläni ei ole facebook-tiliä. Luulin että nämä edellämainitut jutut ovat facebookin tarkoitus..päivitykset omasta elämästä:)

Vierailija
87/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka jakavat valeuutisia, yms. "uutisia" epäilyttävistä lähteistä, juttuja salaliittoteorioista, ylistysjuttuja rokotevastaisuudesta jne. Kaikennäköinen lähdekritiikittömyys vituttaa.

Vierailija
88/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakaasti harkinnu joistakin ryhmistä eroamista koska ei niiden sisältö vastaa ryhmän nimeä ollenkaan. Kuudenkympin ja kuoleman välissä oleva eräskin rouva postailee yhtenään tissikuvia googlesta teksitillä "hot or not?" Ja vielä ällömpää kun välillä laittaa omista ryppysistä riippareistaan kuvia sinne, sitte äijät on ihan 😍😍😍😘😘😘 kommenteissa. Oma mies on samassa ryhmässä ja ihmettelee et missä se vitsi piilee jossai tissikuvassa ääneen, samaa mietin minäkin. Ei juuri yhtään K18 vitsiä ollenkaan, pelkkiä tissi/persekuvia. Tai sit ne vitsit piilee niissä kommenteissa, en tiedä. Ei ihan aukee mulle nämä "vitsit" ja ei mulla oo kukkahattua. On vain eri käsitys vitseistä.

Ja tosiaan ne "muru oot kaunis" jne kommentit joka hemmetin kuvaan. Joo. Sama kuva kun viime viikolla mutta vaatteet vaan on vaihtunut. Ja ne joka perjantaiset "tänään on bileet" postaukset ja lauantaiaamun valitukset darrasta.

Olen miettiny et laitanko joka päivä valitusta raskauspahoinvoinnista, liitoskivuista ja ilmavaivoista postauksia ja kuvia kun turvottaa 😂

Eiks ne oo kans vähä sama asia edellä mainittujen kanssa?

"Mä en mahdu enää penkin ja ratin väliin 😢" ja kuva siitä miten ahdasta on (vaikkei edes ole -vielä-)

😂😂😂

Vierailija
89/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydessä meikissä otettu selfie sairaslomalla tekstillä "Mä oon niin kipee et kuolen kohta" ja kommentit "parane pian muru" "oot nätti muru" jne.

Uskottavaa(ko)? No ei ole

Vierailija
90/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on facessa tällaisia kavereita:

- yksi postaa uuden selfien vähintään kerran viikossa (sama ilme, sama yläviisto kuvakulma, pelkkä naama)

- yksi laittaa aforismisuvuilta valmiiksi pureksitun latteuden (tai viisi) päivässä

- muutama harrastaa facebookin persoonallisuustestejä. Tiedättehän: "Matti on uupumaton taistelija ja ihana ihminen, jota kaikki varauksetta rakastavat..."

- yhden postauksia on mahdoton ymmärtää kirjoitusvirheiden takia

- pari ottaa kuvan varmasti jokaisesta ruoka-annoksesta, jonka kimppuun on juuri käymässä.

- yksi ja sen puoliso puivat lukuisat parisuhdeongelmansa julkisesti kaiken kansan kanssa.

- yksi kerjää sääliä ja tsemppiä jakamalla yksityiskohdat mm. jokaisesta epäonnisesta kauppareissusta, kun tarjous ei ollutkaan enää voimassa. 

- yksi postaa lapsensa kuvia vartin välein: "Nyt ollaan Petterin kanssa puistossa", "Nyt taas pyöräillään kohti luodetta kauppaan", "Petteriltä pääsi juuri aivastus. Onkohan se allergiaa vai syöpä?"

En kyllä enää juurikaan käytä facebookia.

Vierailija
91/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvat "Hohhoijaa kun väsyttää", "6 aamua, 3 iltaa, 7 yötä ja sitten lomalle lompsis" postaukset. Kiinnostaa ihan pirusti! Kukaan muu ei tee töitä kuin sinä.

Profiilikuvaansa 5 kertaa viikossa vaihtavat ja sitten ne jotka ovat liittyneet Faceen 10 vuotta sitten ja profiilikuvana möllöttää edelleen se saatanan sama naama.

Jatkuvat lapsipäivitykset. Kenenkään muun mielestä se kersasi ei ole suloinen!

Minä en ymmärrä miten jotakin voi häiritä se, että henkilöllä on sama profiilikuva. Varsinkin jos ulkonäkö ei ole paljoa muuttunut. Toki ymmärrän sen että ärsyttää ihmiset jotka vaihtaa profiilikuvaa jatkuvasti, varsinkin jos on kuva eikä nimi muisti.

Vierailija
92/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saman katon alla asuva pariskunta kommunikoi somessa keskenään. Kenelle on tarve kertoa ja mitä?

Vierailija
93/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihmiset joilla on täysi radiohiljaisuus normaalisti, mutta auta armias kun matkustavat lomalla jonnekin niin joka päivä tulee useampia postauksia "nyt tehdään sitä, nyt ollaan tässä" jne... Ja sitten paluu arkeen niin radiohiljaisuus taas alkaa. Huomaa että arkielämä on näillä tyypeillä todella tylsää. :D

Ei välttämättä ole, muttei koe vaan tarvetta päivittää mitään arjestaan. :D

En usko. Mutta jos mitään mainittavaa ei elämässä tapahdu niin onhan se hiljaisuus tietty parempi kuin loppumattomat kauppareissu, olipa kiva myyjä, lapsen koulusta haku, olipa poika kiukkunen -päivitykset.

Mutta ei pidä kuvitella etteivät muut arvaa että elämäsi on tylsää kun ainoastaan kerran vuodessa (=lomamatkalla) alkaa hirveä päivitysrumba. Itselläkin on muutama tuttu jonka ei tajunnut olevan edes elossa enää kunnes hänen lomansa alkoi. :D

Itse en ole koskaan käynyt ulkomailla ja jos joku sukulainen tai ystävä olisi ulkomailla, laittiaisi kuvia someen niin kyllä kiinostaisi tietää millaista siellä on vaikka ei kotona paljoa mitään laittaisi. Itse olen tosi laiska lisäämään kuvia nettiin. Siksi en käytä mitään somea, vaikka sukulaisten pyynnöstä olen harkinnut kyllä sinne menoa ihan yhteyden pidon takia. Itse ruukaan laittaa nettiin kuvia jos siis jaksan itseäni kiinnostavista asioista ja jos sellaisia ei tule niin en lisää. Aika simppeliä. Tosin myönnän kyllä etten jaksaisi selata henkilön kuvia, joka pistää jatkuvasti samoja asioista someen ja sitten ihmettelee ku kukaan ei tykkää tai seuraile. Itse en jaksa säälistä ottaa sitä työtä että tykkäilen ja kommaan asioista mistä en ole sillä hetkellä kiinnostunut.

Vierailija
94/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin "ilmiö" fb:ssa on ollut tämä "henkilö xx jakoi muiston". Eli tyypit postailee sivuilleen vuosi sitten tapahtuneen asian uudestaan. Miksi?

Pitääkö näistä tykätä taas uudestaan? 🙄🤦‍♀️

Vierailija
95/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin "ilmiö" fb:ssa on ollut tämä "henkilö xx jakoi muiston". Eli tyypit postailee sivuilleen vuosi sitten tapahtuneen asian uudestaan. Miksi?

Pitääkö näistä tykätä taas uudestaan? 🙄🤦‍♀️

Joo nää muistot on perseestä. Eri asia jos vaikka kahdeksan tai kymmenen vuoden takainen, mutta näissä vuoden pari sitten ei ole kyllä mitään muistoa, varmasti hyvässä muistissa vielä.

Vierailija
96/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin puskaradio Seinäjoki -ryhmä. Silkkaa viihdettä. Ihmiset lähettelee esim. kuvia väärinpysäköidyistä autoista (ja parasta on, jos se ei edes ole pysäköity väärin), varoituksen autoja kuvaavasta miehestä (joku 300 kommenttia), kyselevät onko Sopurahassa kesäkukkia (taas joku 300 kommenttia), vaahtoavat kaikenlaisesta pikkukaupungin ongelmista (jossain kehdataan pyytää laittaa parkkikiekko autoon, haloo, miksen saa pysäköidä keskustassa ilmaiseksi ja just niin kauan kuin haluan), pakolaiskeskustelu on ihan omissa sfääreissään (nyt lienee jo rajoitettu) jne.

Vierailija
97/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni hajottaa nämä pariskunnat joiden jokaisen postauksen yhteydessä oleva kuva on sommiteltu viimeisen päälle. Kotona aina kuin jostain sisustuslehdestä, jne. Tiedätte varmaan, näitä postauksia tulee varmaan kaikille.

Vierailija
98/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiris kirjoitti:

No millaiset päivitykset ei ärsytä? Itselläni ei ole facebook-tiliä. Luulin että nämä edellämainitut jutut ovat facebookin tarkoitus..päivitykset omasta elämästä:)

Teille joilla on aina kova tarve tulla kertomaan, että ette ole facebookissa niin facebook olisi täydellinen palvelu jossa voisitte tällaisia tärkeitä asioita kertoa sillä teillä selvästi on tällaisten asioiden kertomiseen tarvetta.

Vierailija
99/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia omista ostoksista - eikä mitä tahansa, vaan aidot Manolot jalassa!

Vierailija
100/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu kahlata koko ketjua läpi, mutta Mufasoissa varsinkin se saatanallinen tarve levitellä intiimeimmätkin asiat 60 000 vieraan ihmisen ryhmään. Ei saatana nyt, kaikki anaaliyhdyntä-jutut ja kaikki, kuka tykkää niellä ja kuka dildottaa miestään. Ite oon sen verran konservatiivinen että jos mies levittelis meidän seksielämää 60t ihmiselle, tulis ero. Välittömästi. Mun mielestä seksi on kahden ihmisen välinen asia. Tai niin monen kun sitä porukassa harrastaa, mutta enivei.