Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä aiheuttaa teillä somessa myötähäpeän tunnetta?

Vierailija
28.05.2017 |

Mulla yleensä pariskunnilla se toisten seinille sydämien laittelu yms.

Ja se kun laitetaa joku tosi kiva kuva omasta pärstästä ja lisätään siihe joku mahdollisimman laimea teksti, yleensä jonku biisin sanat.

Kommentit (261)

Vierailija
61/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaverina yksi oman elämänsä Antero Mertaranta :D aina jääkiekon MM-kisojen aikaan hänen muuten hiljainen facebookkinsa aktivoituu päivittämään Suomen pelien tilannetta näin:

"JA AHO!!!!"

"SÄTERI!!!"

"FILPPULA!!!!"

"JA JOKINEN!!!!"

Jokainen siis omassa päivityksessään. Tietääpähän jokainen kuka on tehnyt maalin tai muuten vain loistanut pelissä :D

Vierailija
62/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vanhemman sukulaiseni kännipostaukset Facebookissa. Jouduin laittamaan eston, että eivät sentään mun seinälleni tule mölisemään. Muuten ihan ok setiä, mutta eivät ihan täysin ymmärrä, miten somessa käyttäydytään tai että suvun keskinäisiä asioita ei kannata levitellä kenenkään seinälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks mies kaverini samalta kylältä kun minä. Se on aika uudessa suhteessa, niille tuli just vuosi täyteen ja herranjestas sitä lässytystä ja lussutusta. Ne ei muuta tee kuin tägäile toisiaan päivityksiin, varsinkin se nainen ja sitten jumalaton tarrojen raiskaus kommenttikenttiin :D

Ja jengi kommentoi että kun ne on niiiiin ihania yhdessä ja hyvännäkösiä ja sitten se nainen vastailee että niin ollaankin ja sit niitä typeriä koiratarroja, huomaa että vasta ihastusvaiheessa menevät eikä arki ole koittanut :) Ja jos joku sen miehen kavereista heittää jtn mukapervoa-läppää sinne väliin niin sit ne voi sanoa sille naiselle että "älä sit suutu" jne. Se nainen vastaa että "en suutu". Ja sit se kaveri et "hyvä ettet suutu". Ja nainen vastaa taas että "en mä pienistä suutu". Ja mies "hyvä kun toiset voi". Ja tätä jatkuu ikuisuus ja niitä perkeleen tarroja joka väliin aaaargghhh :D Ja en ole katkera vanhapiika, vaan omaa suhdetta on takana yli 8 vuotta.

Vierailija
64/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan esimerkkejä muutamasta fb-kaverista:

"Jonna" kertoo joka helvetin päivä mitä tänään on ohjelmassa. Tänään lenkille. Tänään teen smoothien. Kullan kanssa saunaan. Just tultiin saunasta. Olisin tehnyt vihannessosekeittoa mut ei ollu porkkanaa hehe! HUAAAAH!

"Markus" taas linkittää melkein päivittäin uutisia erimaalaisten tekemistä rikoksista. Profiilikuvassa killuu leijona-koru, että ei ole ihme.

"Sanni" on alkanut käymään salilla. Se on oikeasti tosi hienoa, mutta kun joka päivä tulee se "omg tänään jalkapäivä" "omg tänään selkäpäivä" niin eiiih. Miksi? Oikeesti. Itsekin treenaan, mutta uskon ettei ketään kiinnosta.

Sitten on "Reetta" ja "Sara" jotka lisäävät 3-6 kertaa viikossa selfien, belfien tai jotain muuta yhtä fiksua. Naama mutrulla, rinnat leuassa. Sitten niitä ihania biisien sanoja ja aaaai että kun on syvällistä!

Juu, en tiedä miksi nuo ovat kaverilistallani :D Kai jotenkin nautin kun toiset nolaavat itseään..... Olen kauhea.

Vierailija
65/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on paljonkin noita ärsyttäviä asioita, mutta just nuo oksennuslällyt "Lapseni, olet parasta mitä minulle on tapahtunut. Saat tulla kotio koska vaan ja syörä jääkaapin tyhjäksi ja kakkata pytyn täyteen ja käyttää vaikka viistoista veskipaperirullaa. Olen aina lähelläsi ja pyyhin pyllysi jos vain haluat". Pää poksahtaaaa!

Ja sitten ne testit..."Olet ihana, avoin , rakastettava, pyyteetön, universumin helläsydämisin ihminen. Sädekehäsi luo valoa koko euroopalle ja läheisesi olisivat kuolleet aikapäiviä sitten jos ei sinua olisi heidän lähellään lempeyttä jakamassa". Jooh, ja sitten kommentoidaan itte siihen vaatimattomasti että Voi kun minä nyt oon tämmöinen ja en sille mitään mahda. Kaverit laittaa sydämmiä ja kehuu kuinka testi osuikin niin oikeaan!

Nyt mä meen okselle!

Vierailija
66/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin! Unohtui! ^

"Jonna" myös kirjoittaa joka päivä poikaystävänsä seinälle romanttisia viestejä. Tai omalleen. "Rakastan sua Jani-Petteri". Yäääh.

Vierailija
67/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tällaiset laavunainen-someraivot ärsyttää. Ihmiset luulevat tietävänsä asiasta ja kommentoivat sen mukaan, vaikka oikeasti täytyisi pitää vain turpa niin sanotusti kiinni.

Vierailija
68/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaverina yksi oman elämänsä Antero Mertaranta :D aina jääkiekon MM-kisojen aikaan hänen muuten hiljainen facebookkinsa aktivoituu päivittämään Suomen pelien tilannetta näin:

"JA AHO!!!!"

"SÄTERI!!!"

"FILPPULA!!!!"

"JA JOKINEN!!!!"

Jokainen siis omassa päivityksessään. Tietääpähän jokainen kuka on tehnyt maalin tai muuten vain loistanut pelissä :D

^This!^

Ja vielä pahempia ne jotka eivät edes pohjusta että tänään on joku helvetin jääkiekkomatsi vaan alkavat avautua ikäänkuin kaikki jo automaattisesti tietäisivät mitä pelataan. Sorry, mutta kaikkia ei kiinnosta joku laji jota pelataan maailmassa n. 5 maassa tosissaan. Ja sitten ollaan niin ylpeitä kun päästään neljän parhaan joukkoon.

Ja olen siis mies. Enkä edes homo.

Vierailija
69/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekosta sen verran, että tunnen erään naisen, joka suoltaa noita lätkäpäivityksiä ja esimerkiksi selfieitä, joissa on kuvateksteinä "6-1, hyvä pojat <333" someen, vaikkei tätä edes kiinnosta niiden otteluiden seuraaminen, vaan haukottelee ja esimerkiksi räplää puhelintansa koko matsin ajan. Lievästi sanottuna huvittavaa.

Vierailija
70/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä eräs mufasassa ym aktiivisena ollut isukki, joka postaa ainakin ig:n täyteen kuvia lapsista, hashtageina #isirakastaa #tärkeimmät #elämänirakkaudet jne. Lapsista on mm. video kylpemässä ja kuva potalla. Tulee niin vahvat wt-vibat.

Vierailija
71/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kärsii ibs:stä ja migreenistä ja jostain kai vielä. Hän postaa näistä joka päivä jotain instaan: joko mietelause (vaikeudet vahvistaa jne soopaa), kuva hänestä sairaalassa tai oma naamakuva jollain valitusvirsitekstillä. Oikeesti joka päivä...

Vierailija
72/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen selfie instaan ja melkein joka kuvassa hästäkkinä #kiitos. Miksi?!

Vierailija
73/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvat lapsipäivitykset. Kenenkään muun mielestä se kersasi ei ole suloinen!

Lapset ovat kuin pieruja, jokaisen mielestä se oma ei ole ollenkaan niin paha.

Vierailija
74/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nykyinen somemaailma on niin sairas. Miettikää kun olisitte ennenmuinoin (vaikka 90-luvulla) menneet ja laittaneet lähikaupan ilmoitustaululle kuvia itsestänne, perseestänne, lapsistanne tms ja kertoneet kaikesta mitä teette. Miettikää kuinka HULLUINA teitä olis pidetty. Some on käytännössä täysin sama asia, nykyään kaikki kuvat ja muut vaan jaetaan laajemmalle alueelle. Miettikää ihmiset ihan oikeasti mitä teette.

Vierailija
75/261 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eräs tuttu joka onnistuu kokoamaan kaikki ärsyttävyydet yhteen;

+50v nainen joka viikottain postaa useamman mutruhuuliyläviistoselfien. Keskimäärin 10-15 päivitystä päivässä; usein sisältönä ylevää Netflixin tekstityksen tason kauhistelua, mainoksesta löydettyjä kielioppivirheitä yms. Nämä yltyvät usein uskomattomaan jauhamiseen, jossa jossain vaiheessa ruvetaan pontevasti selittämään kuinka joku nimi vaikkapa on väärin kirjoitettu, tai sana suomennettu väärin yms. Ja usein se päteminen on myös virheellistä, ja suomennos oikea, kun ottaa huomioon asiayhteyden.

Uusimpana villityksenä itsellään jatkuva englanninkielisten tokaisujen lisääminen päivityksiinsä. Omien sanojen keksiminen, ja niiden ahkera viljely.

Mystiset "en kerro mikä on mutta avaudun silti"-päivitykset, terästettynä biisin pätkillä ja räyhäkkään naisenergiaa puhkuvilla mietelausekuvilla. Good girls go to heaven, bad girls go wherever they want to.

Elämässään olevien ihmisten asioista liian avoimesti kertominen. Se naapurin Mattikin varmasti arvostaa kun hänestä kerrotaan, ja vielä niin että varmasti tulee selväksi että se on juurikin tämä tietty Matti Möttönen kukkakujalta.

Välillä huvittaa, välillä hävettää, enimmäkseen ärsyttää.

Vierailija
76/261 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävät ja hulvattomat mokat, tyyliin:

1.) Kertoo olevansa hurjan kipeä (selkä tai kurkku tai jotain) ja olevansa menossa lääkäriin.

2.) Kertoo käyneensä päivystyksessä ja saaneensa saikkua pari päivää.

3.) Illemmalla päivittää erittäin pirteän, meikatun ja laitetun selfien, kuvatekstillä:

"Jee, ja tänään sitten BAILATAAAAAAN KUULKAA OIKEIN OLAN TAKAA, tytöt!!!!!!!"

Vierailija
77/261 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei myötähäpeää mutta huvittaa kuitenkin, kun yksi kaveri ei päivitä facebookiin mitään muuta kuin muutaman kuukauden välein selfien ja tietty samanlaisella ilmeellä, samasta kuvakulmasta, vain paita ja tausta vaihtuu. Ei ikinä kirjoita mitään kuulumisia eikä esim. kouluun pääsemisestä maininnut, kohta tuli kuitenkin taas uusi samanlainen selfie.

Vierailija
78/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yrjö tuli kylään", "taas meillä on korvatulehdus". Eli päivitystä lasten tai omista sairauksista.

Vierailija
79/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun yks kaveri käyttää sydämiä kun kirjoittelee sellaisille joista tietää etteivät edes ole läheisiä. Päivityksetkin on aina sellaisia tosi harkittuja joissa haetaan tykkäyksiä. Ihmisenä ei vaikuta mitenkään lämpimältä mutta selkeästi on tärkeää että kaikki pitävät. 

Vihaan teennäisiä ihmisiä.

Vierailija
80/261 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara Aallon päivitykset, joissa hänellä on tekotaiteellinen ns herkkä asento ja vieressä väärin englanniksi jokin be happy -elämänviisaus. Ärrrrrsyttää.

Toinen ryhmä on nää bloggaajat jotka pakkosyöttävät blogejaan ja niiden mainoksia.