Mikä aiheuttaa teillä somessa myötähäpeän tunnetta?
Mulla yleensä pariskunnilla se toisten seinille sydämien laittelu yms.
Ja se kun laitetaa joku tosi kiva kuva omasta pärstästä ja lisätään siihe joku mahdollisimman laimea teksti, yleensä jonku biisin sanat.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Naisten keskinäinen muruksi nimittäminen.
Tai vaimoksi..
Peiliselfiet (varsinki jos peili on ihan paskanen). Julkiset riidat. Shampanja ym luksuskuvat, joista näkee kilometrien päähän, että kuvaa on sommiteltu tuntikausia. Rasistiset postaukset. Kun taviksella koko fb-profiili on julkinen. Jatkuvat postaukset lapsesta/koirasta/kissasta/hevosesta/tyttö-/ppoikaystävästä. Jutut, joissa kerätään tykkäyksiä ja huokauksia siitä kuinka hyvä ihminen on kun auttoi mummoa tien yli tjsp. FB-kirppiksillä se av, yv, jono, vapautan, kysym mieheltä, mittaan, otan sekoilu. Yhdessä tavarassa saattaa olla ensiksi 20 eri ihmistä sitä ostamassa, mutta lopulta kukaan ei sitä ota. Huoh.
Mua ärsyttää eniten ne päivitykset joissa on oma kuva ja sitten tekstinä joku elämän viisaus. Jos haluaa oikeasti muistuttaa kavereita että "elä jokainen päivä niin kuin se olisi viimeinen" tai jotain muuta yhtä viisasta niin miksi siihen pitää oma selfie liittää?
Mun työkaveri ottaa fb-kirjoittelun haudanvakavasti ja päivittelee sinne usein sellaisista asioista jotka muutkin jo tietävät, esim. sää.
Mua ärsyttää ihmiset joilla on täysi radiohiljaisuus normaalisti, mutta auta armias kun matkustavat lomalla jonnekin niin joka päivä tulee useampia postauksia "nyt tehdään sitä, nyt ollaan tässä" jne... Ja sitten paluu arkeen niin radiohiljaisuus taas alkaa. Huomaa että arkielämä on näillä tyypeillä todella tylsää. :D
Lapsen kuva profiilikuvana. Tai pariskuntakuva. Tulee fiilis, että henkilö ei ole ihan sinut oman identiteettinsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne "muru oot kaunein <3" "kato peiliis siel on kaunein <3" "ei kyl sä oot kauniimpi ihanuus :*" pliis sanokaa kiitos tai olkaa hiljaa. Voi myös sanoa " kiitos, niin sinäkin" jos sen toisen ulkonäkö on jotenkin oleellista.
Onneks tää ilmiö on ainakin mun seuraamilla ihmisillä vähentynyt kuitenkin viime vuosina
Omat inhokkikommentit, joita näkee aina, kun joku vaihtaa profiilikuvaa: "Oot kaunein", "Sinä ihanuus" ja "Senkin nättimys". Aaarrggghhh.
Koiviston hautajaiset kun joku mainitsi, yksi tuttu oli laittanut faceen selfien itsestään, taustalla Koiviston surusaattue jossain kohtaa Manskua. Teki mieli haukkua se saatanan pelle, ihan kaikkiin tilanteisiin se selfie ei sovi. Tai oikeastaan selfie ei sovi mihinkään tilanteeseen.
Itsensä paljastelu ym. seksikkäiksi tarkoitetut kuvat vaikkakin muka vaan viattomasti.
Fitnesskuvat. Välillä sitä miettii, tekeekö ne mitään siellä salilla paitsi ottaa peiliselfieitä? Oikeasti noloa!
kuvat, joissa onkin pelkkä teksti tai joku naseva iskulause tai inspiroiva sitaatti tyyliin "don't let the haters get you down"
diippii shittii
Se jos vaihtaa joka päivä vähintää sen pari kertaa oman profiilikuvan
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ihmiset joilla on täysi radiohiljaisuus normaalisti, mutta auta armias kun matkustavat lomalla jonnekin niin joka päivä tulee useampia postauksia "nyt tehdään sitä, nyt ollaan tässä" jne... Ja sitten paluu arkeen niin radiohiljaisuus taas alkaa. Huomaa että arkielämä on näillä tyypeillä todella tylsää. :D
Ei välttämättä ole, muttei koe vaan tarvetta päivittää mitään arjestaan. :D
Olen homo, ja minua nolottaa joidenkin kanssahomoseksuaalien jokaiseen päivitykseen liittämät #gayboy-, #gaytravel-, #gayfood-hashtagit. Nyt eletään 2010-lukua, eikä sen seksuaalisen suuntautumisen pitäisi olla niin merkittävä asia, että sitä pitäisi joka paikassa korostaa. Ketään ei kiinnosta.
kuva munakkaasta
#vaimomatskuu
o k...
Jatkuva sydämien viljely ja asioitten naamaan hierominen :D
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä oikeasti ihan yleinen mielipide? Harrastan nimittäin itse tätä samaa, koska arkeni tosiaan on tylsää ja ajattelen, että ihmiset ärsyyntyvät paskallakäyntipäivityksistäni. Sen sijaan lomamatkoilta tulee vaikka minkälaista päivitystä jo ihan siitäkin syystä, että läheiseni tietävät, missä milloinkin olen menossa. Ihanko oikeasti tuollainen ärsyttää ihmisiä? :D
Aikuisten ihmisten kaunistellut omakuvat. Mikä niiden idea on? " Tämä näköinen haluaisin olla"?
Yksi pari lähetteli häämatkaltaan monta kertaa päivässä kuvia facebookiin ja kommentoi niitä toistensa seinillä.