Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero veti vettä henkeen

Vierailija
28.05.2017 |

Opettelee vasta juomaan mukista ja muuten mennyt hyvin mutta tänään vetäisi vettä kunnolla henkeen. Haukkoi happea hetken ja sitten yski. Itse en ollut paikalla vaan oli isän kanssa.

Kysyisinkin että kuinkahan suuri mahdollisuus on että vettä on päätynyt kunnolla keuhkoihin? :( Hysteerinen olen! Olen siis kuullut/lukenut kuiva hukkumisesta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mukista saa niin paljoa vettä että hukkuisi. Keuhkokuumeen kylläkin jos sitä vettä meni kaikki keuhkoihin, mutta epäilen kylläkin. Yleensä se yskiminen hoitaa juuri sen keuhkoihin päin joutuneen asian pois.

Vierailija
2/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole kuivahukkuminen. Kuivahukkumisessa henkitorvi salpautuu eikä keuhkoihin pääse vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pennut ovat noin tehneet vaikka kuinka monta kertaa. Ei siitä mitään aiheudu.

Vierailija
4/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hysteerinen, kyllä. Rauhoitu.

Vierailija
5/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hysteerinen, kyllä. Rauhoitu.

Vierailija
6/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että palautitte mut maan pinnalle!

Tässä sen näkee kun ensimmäisestä kyse.

Ap

Vierailija
7/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harjoitella juomaan läpinäkyvästä mukista tai lasista, niin näkee itse sivulta paremmin, ettei mene liikaa juotavaa kerralla. Mukiin myös vain ihan vähän juotavaa aina kerrallaan, esim. sentti pohjalle, ettei lapsi hulauttaisi isoa määrää kerrallaan huiviin.

Kannattaa myös varmuudeksi kerrata ensiapuohjeet ja pitää puhelin lähettyvillä, kun harjoittelee, JOS tarvi soittaa apua. Kun menee juotavaa väärään kurkkuun, on myös hyvä yrittää pysyä itse rauhallisena ja ääni tavallisena, ettei lapsi yskiessään panikoidu. Meillä ainakin sanoitus auttaa niin lasta kuin itseäkin pysyyn rauhallisena: "oho, menikö vettä väärään kurkkuun, yski vaan, hyvä, se auttaa" ja sitten voi kysyä jotain, mihin lapsi osaa vastata, jos on epävarma menikö pahasti henkeen esim. "Mitä lehmä sanoo? "> sanoo aina heti "muu", niin se on aina hyvä merkki, toisin kuin jos ei vastaisi mitään.

T. Toinen pelkääjä-äiti, jonka lapsi vetää usein juomaa väärään kurkkuun...

Vierailija
8/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii siel se lapsi oli yksin, kun vanhemmat oli... baarissa?

Vierailija
9/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen läpinäkyvä muki ja taapero siis osaa jo juoda, on melkein 2v :D

Mutta nyt sattui innostuksissaan höräsemään kunnolla henkeen niin säikäytti.

Kiitos kuitenkin kaikille kun rauhoititte mieltäni. ;)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi