Voitko luottaa että puoliso auttaa tiukassa paikassa?
Minä luulin ja olin väärässä. Selkäni meni rikki ja en pysty edes liikkumaan. Mies haukkuu kuinka kehtasin tällä viikolla satuttaa itseni kun töistä ei voisi olla pois. Tai kun auttaa minut vessaan, että kannattaisi laihduttaa tuo läskiperse. On jo ihan hirveän nöyryyttävää tarvita apua vessassa, niin se että pitäisi sillä sekunnilla alkaa laihduttaa, on jo vähän liikaa. Kyllä tässä itseasiassa laihtuu kun mies käyttää hyväksi avuttomuuteni ja auttaa ruuan kanssa sitten kun viitsii. Ihan hirveää olla hänen armoillaan. Ei ikinä enää. Haaveilen erosta ja kuinka laihdutan persettä pienemmäksi, mutta hän ei enää ikinä siihen sitten koske.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama provo oli viikko sitten, paitsi olit leikkauksen jälkeen pyörätuolissa. 0/5.
Eikö leikkauksen jälkeen voi olla sairaalassa tai saa apua? Minä satutin selkäni eilen. En pääse lääkäriin jollei mies vie ja voiko ambulanssia edes harkita, kun ei tämä mikään sydänkohtaus ole?
ApEi tätä kukaan usko.
Mies ei vie lääkäriin vaikka auttaa vessaan. Taidat olla keksinyt itsellesi huomiota?
Pystytkö istumaan? Soita taksi ja mene päivystykseen
Puoliso ei voi olla poissa töistä sinun sairauden takia. Se ei ole hyväksyttävä syy. Lapsi mummolle tms. Ja sinä hoidat itsesiEi ole mummoa. Kai nyt kenet tahansa muun olisin jo kutsunut auttamaan, jos olisi joku. Kyllä minusta isäkin on vastuussa lapsensa hoidosta, jos äiti ei pysty. Ja en sanonut etteikö veisi lääkärin, mutta vielä toivon ihmettä. Hän siis päätti huutaa minulle maanantain mahdollisesta työtilanteesta jo etukäteen. Ja tuo viimeinen kommentti, hyi hemmetti, miten ihmeessä hoidan itseni kun en pysty kävelemään? Kerro minulle.
Minä kysyin pystyttekö luottamaan puolisoonne, en tarvitse nyt paskaa päälleni. Minä jätän miehen heti kun pystyn kävelemään. Haluan vaan että te muut katsotte puolisoanne ja mietitte jättääkö hän teidät yksin heti kun teistä on vaivaa.
ApSe on vaan fakta ettei töistä voi olla poissa sinun takia.
Minun puolisoni ei odottelisi ihmettä, enkä minä. Niinpä moiseen tilanteeseen ei jouduttaisi.
Luultavasti olet keksinyt koko vaivan. Huomiota pitää saada.
Kuvaamaasi tilannetta ei tule normaaleille ihmisille.
Jos joku loukkaa selkänsä, mennään lääkäriin.
Lapsen hoito mietitään etukäteen
Ei voida olettaa että terve on pois töistä. Mitä hän sanoo syyksi?
Itse keksit noita juttujasi. Kuka sitä lasta vahtii kun olen lääkärillä tai sairaalassa? Lapsensa vuoksi hän olisi pois töistä, ei minun. Ja kukaan ei ole vielä joutunut olemaan hetkeäkään pois töistä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voin. En kyllä häntä pyytäisi auttamaan vessaan. Enkä olemaan poissa töistä
Paskoisit ennen housuihisi, ei tuo hyvältä suhteelta kuulosta.
Jos pääsen edes jotenkin menen itse. Akuutissa tilanteessa olen hoidossa. Kunnes saan apuvälineet.
Ei ole vaihtoehto hakea huomiota turhaanMissä hoidossa? Entä kun kaikki sanovat että eikö puolisosi auta? Eikö hän ole sitä varten?
Sairaalassa. Kukaan ei oleta että tutkimatta vaan todetaan ettei pääse kävelemään ja puoliso vie vessaan. Ei
T. Sh
Tuo on kyllä hassua, että tarvitset tutkimuksen että uskot, ettei jalkasi kanna. Tai pahempi, ettei puolisosi luota sanaasi. Eiköhän voida olettaa että apeen selkävamma ei ole keksitty, jollei koko juttu ole provo.
Minulle tuli terveyden takia yllättävä 2000e meno hoitovapaan aikana. Käytin kaikki säästöni siihen, että saan olla hoitovapaalla. Miehellä oli tilillä noin 30000e. Ei lainannut. Äitini onneksi lainasi. Silloin tajusin, etten voi luottaa häneen tiukassa paikassa. No mies oli muutenkin kontrolloiva ja itsekäs. Kesti monta vuotta irrottautua, mutta onneksi viimein pääsin pois.
Voin luottaa. On auttanut ja auttanee jatkossakin. Sama pätee toki toisinpäinkin.
Oli ap:n aloitus provo tai ei, niin palatkaamme kysymykseen. Olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta ja näille vuosille on mahtunut molemmille hyvin kiperiä tilanteita. Tiedän, että voin luottaa mieheeni ja hän tietää, että minuun voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Voin luottaa. On auttanut ja auttanee jatkossakin. Sama pätee toki toisinpäinkin.
Ihana kuulla. Minulla sama.
Kyllä voin luottaa ja on parista pahasta paikasta menty yhdessä läpi.
Mutta en nyt ymmärrä. Ap on satuttanut selkänsä eilen, ei pysty kävelemään, mutta ei myöskään ole käynyt lääkärissä? Miksi ihmeessä,et ile mennyt lääkäriin? Jos se ei ole parantunut vuorokaudessa niin tuskin se huomenna on kunnossa. Mene lääkäriin nyt heti. Saat edes kunnon kipulääkkeet.
En luota täysin. Rahallisesti auttaisi varmaan, mutta luulisin, ettei tinkisi yhtään omasta mukavuudestaan.
Jos lasta kotona hoitava puoliso sairastuu niin ettei pysty hoitamaan lasta, työssä käyvällä on aika monen työehtosopimuksen mukaan oikeus olla palkattomasti pois töistä pakottavasta perhesyystä.
Ap:lle kommenttina että lääkäriin jos et kerran pysty kävelemään. Sun pitää saada kunnon kipulääkitys että pääset liikkeelle. Ja kunnolliset jumppaohjeet fysioterapeutilta. Onko sulla kotona kipulääkettä?
Jos on Buranaa, otat sitä 800mg ja jos on Panadolia, otat sitä 1000 mg. Vielä parempi kun otat molemmat yhtä aikaa. Näin pääset ehkä sen verran jaloillesi että pystyt lähtemään taksilla lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta en nyt ymmärrä. Ap on satuttanut selkänsä eilen, ei pysty kävelemään, mutta ei myöskään ole käynyt lääkärissä? Miksi ihmeessä,et ile mennyt lääkäriin? Jos se ei ole parantunut vuorokaudessa niin tuskin se huomenna on kunnossa. Mene lääkäriin nyt heti. Saat edes kunnon kipulääkkeet.
En pysty kävelemään normaalisti, tarvitsen tukea. Vessassa en pysty laskeutumaan enkä nousemaan pöntöltä. Tämä on eka kerta kun näin käy. Ei ollut mitään suurta onnettomuutta, kamala kipu kävelessä, mikä paheni hetkessä. Netistä luin että iskias voi tehdä näin ja ei ole akuutti vaiva. Voi kuulemma pystyä parempaan kun pari päivää lepää. Sitten lääkäriin, jos pahenee. Mutta mitä se lääkäri voi tehdä mieheni luonteelle? Onko pilleri epäluotettavuuteen?
Ap
Voin luottaa. Mieheni on luotettavin ja auttavaisin ihminen, jonka olen tavannut. Olimme seurustelleet vasta viikon verran, kun loukkasin jalkani. Mies ajoi hakemaan minua laina-autolla 200 km päästä ja auttoi parin viikon ajan vessaan ja pesulle.
Pikaista paranemista, ap! Kyllä niitä hyviäkin miehiä on olemassa ja koko kaunis kesä aikaa tutustua heihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos lasta kotona hoitava puoliso sairastuu niin ettei pysty hoitamaan lasta, työssä käyvällä on aika monen työehtosopimuksen mukaan oikeus olla palkattomasti pois töistä pakottavasta perhesyystä.
Ap:lle kommenttina että lääkäriin jos et kerran pysty kävelemään. Sun pitää saada kunnon kipulääkitys että pääset liikkeelle. Ja kunnolliset jumppaohjeet fysioterapeutilta. Onko sulla kotona kipulääkettä?
Jos on Buranaa, otat sitä 800mg ja jos on Panadolia, otat sitä 1000 mg. Vielä parempi kun otat molemmat yhtä aikaa. Näin pääset ehkä sen verran jaloillesi että pystyt lähtemään taksilla lääkäriin.
Ei lääkkeitä vaan lääkäriin.
Kerro mikä työehtosopimus sanoo noin.
Esim kvtes saa olla palkatta jos työnantaja suostuu
Saa olla lapsen sairauden vuoksi. Mutta ei silloin kun toinen on kotona. Saa olla kolme päivää järjestämässä lapsen hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty kävelemään normaalisti, tarvitsen tukea. Vessassa en pysty laskeutumaan enkä nousemaan pöntöltä. Tämä on eka kerta kun näin käy. Ei ollut mitään suurta onnettomuutta, kamala kipu kävelessä, mikä paheni hetkessä. Netistä luin että iskias voi tehdä näin ja ei ole akuutti vaiva. Voi kuulemma pystyä parempaan kun pari päivää lepää. Sitten lääkäriin, jos pahenee. Mutta mitä se lääkäri voi tehdä mieheni luonteelle? Onko pilleri epäluotettavuuteen?
Ap
Onko sulla ennen ollut iskiasvaivaa?
Kuinka monta viikkoa miehen pitäisi sinua auttaa pytylle?
Koska voi mennä töihin. Saa ihan kohta lopputilin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menen heti aamulla lääkäriin. En mene ensiapuun istumaan tunneiksi sunnuntai-iltana kun en pysty istumaan ilman tuskaa. Buranan voimalla varmaan. Toivon sitä ihmettä että ei sattuisi näin syntisen paljon tuo liikkuminen huomenna, en siis oikeaa ihmeparannusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se nyt on ihan sama sen ukkos luonteen kanssa. Mutta sinulle hän voi antaa kunnon lääkkeet, jotta selviät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnko sulla ennen ollut iskiasvaivaa?
Kuinka monta viikkoa miehen pitäisi sinua auttaa pytylle?
Koska voi mennä töihin. Saa ihan kohta lopputilin
Tämä on eka kerta kun en pysty itsestäni huolehtimaan. Selkä oli raskausajan lopulla tosi kipeä. Ja ei miehen tarvitse auttaa kuin huominen vielä, jos saan lääkäriltä apua. Mutta miten mies voi saada lopputilin, kun nyt on normaalisti ollut viikonlopun kotona? Yksi päiväkö kaataa kaiken? Hänen asenteensa kaatoi avioliiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menen heti aamulla lääkäriin. En mene ensiapuun istumaan tunneiksi sunnuntai-iltana kun en pysty istumaan ilman tuskaa. Buranan voimalla varmaan. Toivon sitä ihmettä että ei sattuisi näin syntisen paljon tuo liikkuminen huomenna, en siis oikeaa ihmeparannusta.
Ap
Ah mikä marttyyri.
Päivystyksessä voi myös maata.
Tosi fiksua googletella itselleen diagnooseja.
Nyt ap relaa. Kunnon särkylääkitys vaan päälle ja huomenna jollei ihmettä tapahdu päivystykseen taksilla tai miehen avulla. Ärähdä miehelle, että jos todella ei huomenna voi olla poissa töistä, palkkaa hoitoapua vaikka mll:stä tai sitten vain hyväksyy, että töistä pitää olla pois vaikkei kuinka ei ole hyvä hetki, ja siihen ei kiukuttelut auta.
Mieti tulevaisuuttanne kun et ole kivusta vihainen. Voi olla että mielipiteesi pitää, mutta ainakin suuremmitta riidoitta tämä tilanne kannattaa käydä lävitse molempien.
Luulen, että mieheni kiukuttelisi samassa tilanteessa lapsellisesti ja itse olisin kiukkuinen kuin persustaan ammuttu karhu kivun vuoksi... Mutta kun tilanne rauhoittuisi, kummatkin rauhoittuisi ja miettisi tulevaa järkevästu ja toisiaan tukien.
Sairaalassa. Kukaan ei oleta että tutkimatta vaan todetaan ettei pääse kävelemään ja puoliso vie vessaan. Ei
T. Sh