Vierailija

eivät tule tyytyväiseksi, haluavat aina lisää.
Kaipaavat ehkä rakkautta, hyväksyntää,onnea..

• ylös 52
  • alas 5

Sivut

Kommentit (41)

Runollista

No sehän on nyt  vain sitä konmarituksen aloituksen valmistamisvaihetta.

Sitten tuleekin se 'elämän mullistava taika'.

Vielä vain ei ole sen aika....

• ylös 18
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä.Itse en ole ostellut pitkään aikaan(rahat menevät aina tärkeämpiin menoihin) ja nyt sitten pitkästä aikaa ostin aivan uusia vaatteita,täytyy myöntää,että tuli hyvä olo!ja saa nyt nähdä miten rahat riittää:(

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Mikä sun ongelma on? Jos jonkun ainoat ystävät on tavaroita niin toivon hänelle paljon tavaraa :)

Et itsekään hänen ystäväänsä halua olla, pilkkaat vaan.

• ylös 17
  • alas 6
Vierailija

Kai se on sama millä tyhjyytensä täyttää, jotkut bilettää, jotkut vaihtavat paria kuin paitaa, jotkut urheilevat fanaattisesti, joku on työnarkomaani, joku sekoaa puutarhanhoitoon, jollakulla on pakkomielle matkustamiesta,  jotkut roikkuvat somessa jne jne ja joku ostaa sitten tavaroita. Vaikea näitä on laittaa paremmuusjärjestykseen.

• ylös 65
  • alas 0
Vierailija

Tai juovat, pelaavat rahapelejä, syövät itsensä muodottomiksi, urheilevat fanaattisesti, harrastavat irtosuhteita jne...loputon lista tuottaa mielihyvää!!

• ylös 46
  • alas 0
Vierailija

Tää on niin totta! Itse koin köyhän lapsuuden ja päätin, ettei oma lapseni tule kokemaan samaa. Ostelin lapselleni kaikkea mahdollista, leluja, vaatteita, kirjoja, harrastusvälineitä. Itselleni ostin vaatteita ja urheiluvälineitä. Nyt ei ole enää pitkään aikaan ollut tarvetta ostaa mitään ylimääräistä, vaan ainoastaan sitä, mitä oikeasti tarvitsee. Huomasin, että oma elämäni on nyt tasapainoista, liikun paljon ja aktiivisesti ja totesin, että varmaan juuri tästä johtuu se, kun en ole jatkuvasti jotain ostamassa. Mulla oli ihan selkeä ostoriippuvuus ja täytin jotain tyhjiötä, jota nyt täytän harrastuksilla ja lapsen kanssa liikkumisella.

• ylös 29
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tai juovat, pelaavat rahapelejä, syövät itsensä muodottomiksi, urheilevat fanaattisesti, harrastavat irtosuhteita jne...loputon lista tuottaa mielihyvää!!

Tuottaako sittenkään?

Vai onko kyse hetken lumevaikutuksesta joka muuttuu päinvastaiseksi ja kuitenkin on pakko saada lisää ja lisää ja voida aina vain huonommin?

Vierailija

Minä ostan tavaroita siksi että on kiva hankkia luxusta elämäänsä ja kun on varaa niin miksi en ostaisi.

• ylös 18
  • alas 2
Vierailija

Minä taas väitän, että ne ostaa, joilla on rahaa. Omaa tai lainattua. Rahattomat ei isommin ostoksia tee.

• ylös 19
  • alas 7
Vierailija

Mutta tavarat ja vaatteet oikeasti mahdollistavat asioita, joita muuten ei saisi. Ei voi mennä vaikkapa juhliin, jos ei ole sopivaa vaatetta (voi tietenkin lainatakin). Nykyään suuren osan ulkonäöstäkin voi ostaa.

• ylös 16
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä taas väitän, että ne ostaa, joilla on rahaa. Omaa tai lainattua. Rahattomat ei isommin ostoksia tee.

No minä taas olen eri mieltä. Sen verran on elämä tässä opettanut huomaamaan, että rahan käyttö ja sen kulutus eivät läheskään aina kulje käsi kädessä. Etenkin, jos kulutuksella tarkoitetaan ns, "turhaa" ostelemista eli poisluetaan vaikkapa kiinteistöt ja ehkä autotkin. Olen samaa mieltä ap:n kanssa, jotain tyhjyyttä elämässä se ostaminen yleensä paikkaa.

• ylös 22
  • alas 1
Vierailija

Mä olen kyllä samaa mieltä tästä kuin AP. Ollessani pahasti masentunut ja kaikin puolin onneton elämääni, ostelin ihan hirvittävästi kaikkea. Kokoajan oli tulossa joku Nelly, Ellos tms paketti ja Klarna-tilit vaan paukkui...

Todellisuudessa tämähän ei tuonut mitään muuta kuin onnettomuutta, kun hassasi rahansa kaikkeen turhaan&typerään tavaraan. Sittemmin kun sain taas oman mielen kondikseen lopetin turhan ostamisen kokonaan.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Puhutaankohan tässä ketjussa nyt kahdesta eri asiasta?

Toki raha mahdollistaa asioiden hankkimisen ja tietyt tavarat/vaatteet/tms taas jotain muuta mutta vimmainen ostelu on yleensä merkki jostain. Jos ihminen ostaa esim eteisen täyteen lipastoja ja samaa vaatekappaletta monta kappaletta kun ei muista että niitä on jo 137 niin ei ole kyse varakkuudesta tai normishoppailusta.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Olenkin sanonut miehelleni että minun kanssani riitely koituu kalliiksi perheellemme. Kun pahoitan mieleni jostain niin on pakko päästävä ostoksille!

Vierailija

Riippuu mikä on "paljon" ostelemista. Tuntuu että monet ovat vain kateellisia, jos toisilla on varaa ostella. Mulla ei ainakaan ole varaa ostaa yhtään mitään ylimääräistä, ja kyllä olisi kiva kun voisi joskus ostaa jotain ilman että menee kuukauden budjetti pilalle.

Vierailija

Mä oon syöny ja keränny tavaraa ja läskiä ympärilleni vuodesta 2011, kun 6 vuotta kestäny elämäni intohimo päättui.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.