Työtön, aiotko mennä ilmaistöihin jos käsky käy?
Minä en. En välitä leikkaavatko tukia sitten tai ei. Olen miettinyt keinot valmiiksi miten talouteni sitten hoidan itselleni voitollisesti jos tämmöinen käsky tulee.
Kommentit (29)
En mene.
Terveys ei salli. Oma henki sen verran tärkee.
T: petetty ex-nettomaksaja
Sama täällä ruokarahat on sukanvarressa, niihin ei pääse kukaan kiinni.
En todellakaan kokeile tai harjoittele hyväntekeväisyyttäni. Joko teen palkalla tai sitten en.
Mikäli pakotetasn moiseen pelleilyyn, niin vedän homman totaalisen läskiksi niin ettei minusta ole kuin haittaa.
Jos menisin niin arvaa tekisinkö paljoakaan, no EN! Halvalla ei saa hyvää.
En ihan semmoiseen, mutta esim.yhdistysten vapaaehtoisjutut periaatteessa kiinnostaa. Monien koulutusten jälkeen on sitten sanottu perästä kysellessä, etten ole kuulemma soveltunut tehtävään. Mutta sitten kun kävin sellaisen koulutuksen, johon oli suuren vastuullisuuden takia haastattelukarsinta, pääsinkin yllättäen mukaan.
Niin että kun käy töissä niin pitää maksaa Suomen käsittämättömän kovia veroja mutta jos sattuukin jäämään työttömäksi niin määrätään ilmaistöihin ja jos ei mene niin tuet pois. Aika mukavaa vastinetta verorahoille.
Ei ole käytännössä vaihtoehtoja. En saa toimeentulotukea, joten pelkällä asumistuella en mitenkään pärjää jos työttömyysturvaan tulee karenssi. Asuntoni on niin hyvä, ettei siitä kannata ottaa häätöä jättämällä vuokra maksamatta. Eli orjaksi alkaminen on pienimmän riesan tie.
Riippuu mitä hommaa se olisi. Jos olisi hyödyllistä tulevaisuuteni kannalta, niin saattaisin mennäkin. Esim oppisin jotain uusia tekniikoita ja koneita tms.
Jos työ olisi jotain ihan muuta, niin en suostu.
Mikähän näiden ilmaistöiden laatu mahtaa lopulta olla... Itse tekisin tasan tarkkaan vain sen mitä tarvitaan karenssin välttämiseen enkä yhtään enempää.
En. En ole työvoimatoimiston kirjoilla.
Pakkohan se olisi mennä. Työmoraalin kanssa vaan voisi olla niin ja näin...
En tällä kertaa taida. Tein juuri 7kk, (kahdessa paikassa) ja nyt 3kk työsopimus. Tämän jälkeen en ota taas askelta taakse päin. Haluan joskus asuntolainan ja uudemman auton.
T:30v
Menen jos vaihtoehtona on karenssi. Työkokemus olisi lisäksi tervetullutta vaikka sitten ilman palkkaa. Ei tarvitse olla edes oma ala, menisin silti.
Suomen valtio harrastaa kiristämistä!! :((
Jos sellaiseen joudun niin painatan itselleni työvaatteen, jonka rintamuksessa ja selässä lukee siististi PALKATON ORJA. Tekstin ei tarvitse olla kovin suuri, riittää että se on luettavissa parin metrin päästä.
En mene, loisin karenssiajat sitten miehen lompakolla.
Mulle tulee sitten elinikänen saikku. Olen kyllä muuten vielä hyvissä voimissani oleva parhaassa työ-iässäkin.
Vierailija kirjoitti:
En tällä kertaa taida. Tein juuri 7kk, (kahdessa paikassa) ja nyt 3kk työsopimus. Tämän jälkeen en ota taas askelta taakse päin. Haluan joskus asuntolainan ja uudemman auton.
T:30v
Olin siis 9kk työtön, josta 7kk orja. Nyt 3kk töitä ja en tosiaan ajatellut mennä työkokeiluihin, olen ammattitutkinnon sekä eat:n suorittanut, kokemusta omaava muiltakin kuin omalta alalta enkä enää saa kun 30-50 päivältä korotettua päivärahaa. Eli voisin vielä sen 1-1,5kk tehdä, sitten en enää. :)
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtio harrastaa kiristämistä!! :(([/quote
Sitten pitää vaan kiristää takaisin. Loppuu verojenmaksu mulla ainakin.
Totta vitussa EN! Olen kyllä töitä tehnyt, yhtäkään oikeaa asianmukaista korvausta, eli palkkaa en ole saanut.