Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut loukkaavat ihan tahallaan?

Vierailija
28.05.2017 |

Olen miettinyt usein että mitä herkempi, avoimempi ja ystävällisempi olen niin sitä enemmän saan julmaa kohtelua.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt usein että mitä herkempi, avoimempi ja ystävällisempi olen niin sitä enemmän saan julmaa kohtelua.

Palstalla vai maailmalla? 

Palstalla saat loukkauksia siksi, että täällä päivystää s adistisia sosio paatteja. Ne etsivät kaltaisisiasi uhreikseen.

Vierailija
2/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/digi/2014091918676898_du.shtml

Tutkimus: Nettitrolli on usein narsisti, psykopaatti tai sadisti

Tutkimuksessa oli yhteensä yli 1200 henkilöä. Tutkittavilta kyseltiin kysymyksiä heidän käyttäytymisestään verkkokäyttäjinä.

Henkilöt, joiden suosikkitoiminto internetissä oli juuri trollaus, osoittautuivat tietyllä tapaa hyvin samankaltaisiksi ja muista selvästi poikkeaviksi.

Iloa loukkauksista

Trollaaja siis näyttää todellakin saavan siitä iloa ja nautintoa, että hän saa loukata ja pahoittaa toisen ihmisen mielen. Internet tarjoaa tälle toiminnalle loppumattoman avaran toimintakentän.

Asiantuntijoiden mukaan trolleihin törmäävän kannattaa pitää oman mielenterveyden vuoksi mielessään, että trolleihin ei kannata uhrata aikaa. Ne eivät ole sen arvoisia, koska ne haluavat vain kiusata.

Vierailija
4/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on jotenkin paha olla sisällä ja haluavat pahoittaa muidenkin mielen, että tuntisivat olonsa paremmaksi. 

Vierailija
5/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on jotenkin paha olla sisällä ja haluavat pahoittaa muidenkin mielen, että tuntisivat olonsa paremmaksi. 

Ei niillä välttämättä ollenkaan ole paha olo. Ne vain nauttivat tuskan tuottamisesta. Sehän se on sadismin määritelmä että nauttii tuskan tuottamisesta. Itse asiassa niillä voi olla todella hyvä ja nautinnollinen olo juuri silloin, kun sinuun sattuu eniten.

Jotkut ihmiset vain ovat sadisteja ja psykopaatteja. Se pitää ottaa huomioon kun lukee saamiaan vastauksia. Jos ei osaa erotella sadistien lähettämiä tuskan tuottamiseen tarkoitettuja viestejä muista niin silloin ei kannata osallistua huonosti moderoituihin nettikeskusteluihin kuten tämä av.

Vierailija
6/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu vain palstasta. En ole niin herkkä että loukkaantuisin tuntemattomien ihmisten kommenteista.

Mä olen ihminen jolle ollaan välillä mielin kielin. Erityisesti muilta naisilta (noin 10 v itseäni vanhemmilta) saan välillä julmaa kommenttia ja suoranaista ilkeyttä.

Vierailija
7/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puhu vain palstasta. En ole niin herkkä että loukkaantuisin tuntemattomien ihmisten kommenteista.

Mä olen ihminen jolle ollaan välillä mielin kielin. Erityisesti muilta naisilta (noin 10 v itseäni vanhemmilta) saan välillä julmaa kommenttia ja suoranaista ilkeyttä.

Valitse seurasi tarkoin – myrkyllisen ihmisen lähipiiristä kannattaa paeta

http://yle.fi/uutiset/3-8555272

Olet siis väärässä seurassa. Myrkyllisiä ihmisiä kannattaa vältellä. Ohje koskee myös sukulaisia.

Vierailija
8/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkennetaan nyt että en ole mikään 20 v. Pahin ilkeys tulee vajaa 40 vuotiaalle noin 50 v naisilta. Nuoremmat ovat kivoja ja 60 v ja yli ovat kivoja. Selittäkää mistä tämä ilmiö johtuu?

Vierailija
9/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessikka Aron leimaamat " trollit" ovat sen omia harhoja, mikä todistettiinkin - kuka sitten on em?

Vierailija
10/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ainakin saa siitä nautintoa. Kroppa oikein tärähtää, kun laukoo jotain todella ilkeää ja loukkaavaa.

Isä on tuon hirviön rinnalla pysynyt ja tulee pysymääkin. Rahaa on. Joten ei tarvi pelätä, että yksin jäisi.

Vierailija
11/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä. Juorutaan selän takana. Sotketaan kirppispöytä tahallaan. Sellaista mukavaa sabotaasia. Jos koirani on terassilla mukanani niin takuuvarmasti baarimikolle valittamaan on mennyt noin 50 v nainen. ( yleensä tämä valittajanainen sitten häädetään baarista ulos. ;-D)

Vierailija
12/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota se kyseisessä tilanteessa puheeksi heidän kanssaan.

Vierailija
13/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä tuhlaa sitä ystävällisyyttä kaikille. Säännöstele, vittumaiselle annat sanallisesti takaisin, etsit heikon kohdan ja isket. Ulkonäön kommentointi loukkaa pahasti. Olen itse positiivinen ja ystävällinen mutta minussa on huonommat puolet, kuten muissakin. Vittumaisia ärrstän tahallani, saan heidät nolaamaan itsensä. Älä ala kynnysmatoksi. Jokaiselle ei anneta ystävällisyyttä, se tulee ansaita. Näin olen pärjännyt kohta puolivuosisataa.

Vierailija
14/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkennetaan nyt että en ole mikään 20 v. Pahin ilkeys tulee vajaa 40 vuotiaalle noin 50 v naisilta. Nuoremmat ovat kivoja ja 60 v ja yli ovat kivoja. Selittäkää mistä tämä ilmiö johtuu?

Pelkkä myytti, johon moni nuori nainen uskoo. Kohtelen kaikkia ystävällisesti, nuoria ja vanhoja, miehiä ja naisia. Monella nuorella naisella on joko itsetunto-ongelmia tai asennevammaa, koska ystävällisyydestä huolimatta ovat tylyjä. Joitakin tuntuu suorastaan ärsyttävän, etten olekaan veemäinen keski-ikäinen nainen vaan iloinen ja tyytyväinen itseeni.

Vierailija
15/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä tuhlaa sitä ystävällisyyttä kaikille. Säännöstele, vittumaiselle annat sanallisesti takaisin, etsit heikon kohdan ja isket. Ulkonäön kommentointi loukkaa pahasti. Olen itse positiivinen ja ystävällinen mutta minussa on huonommat puolet, kuten muissakin. Vittumaisia ärrstän tahallani, saan heidät nolaamaan itsensä. Älä ala kynnysmatoksi. Jokaiselle ei anneta ystävällisyyttä, se tulee ansaita. Näin olen pärjännyt kohta puolivuosisataa.

Mä jähmetyn usein paikalleni. Hämmästyn törkeydestä. En sivalla ihmisten ulkonäköä. Saatan kuitenkin nolata kiusaajan niin että hänen rehellisyytensä ja käytöksensä joutuu naurunalaiseksi. Hänestä tulee muiden silmien alla ikään kuin huonosti käyttäytyvä ämmä. ;-) ap.

Vierailija
16/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap vajoa tälle tasolle.

Vierailija
17/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä myytti, johon moni nuori nainen uskoo. Kohtelen kaikkia ystävällisesti, nuoria ja vanhoja, miehiä ja naisia. Monella nuorella naisella on joko itsetunto-ongelmia tai asennevammaa, koska ystävällisyydestä huolimatta ovat tylyjä. Joitakin tuntuu suorastaan ärsyttävän, etten olekaan veemäinen keski-ikäinen nainen vaan iloinen ja tyytyväinen itseeni.

Hei, en yleistä. Keski-ikäisissä naisissa on loistotyyppejä jotka ovat puolustaneet mua näitä ilkeitä tyyppejä vastaan.

Mä olen usein se jota pyydetään vieraaseen pöytään istumaan, keskustelen ja olen ihan hauskaa seuraa.

Tämänpäiväinen sivallus ei tapahtunut baarissa vaan muussa yhteydessä. Aistin epärehellisyyttä ja jotain mätää, se taisi ärsyttää. ;-)

Vierailija
18/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taso täytyy säilyttää, ja ei pidä alkaa kynnysmatoksi, niin alas ei saa vajota. Vittumaisille vittuilet takaisin, mukavat saavat paremman kohtelun. Tällä pärjää. Ujot ja ystävälliset tallotaan jalkoihin,ellet tätä ole oppinut, niin on jo korkea aika. Täältä pesee ja linkoaa.

Vierailija
19/27 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksessa oli yhteensä yli 1200 henkilöä. Tutkittavilta kyseltiin kysymyksiä heidän käyttäytymisestään verkkokäyttäjinä.

Henkilöt, joiden suosikkitoiminto internetissä oli juuri trollaus, osoittautuivat tietyllä tapaa hyvin samankaltaisiksi ja muista selvästi poikkeaviksi.

Iloa loukkauksista

Trollaaja siis näyttää todellakin saavan siitä iloa ja nautintoa, että hän saa loukata ja pahoittaa toisen ihmisen mielen. Internet tarjoaa tälle toiminnalle loppumattoman avaran toimintakentän.

Asiantuntijoiden mukaan trolleihin törmäävän kannattaa pitää oman mielenterveyden vuoksi mielessään, että trolleihin ei kannata uhrata aikaa. Ne eivät ole sen arvoisia, koska ne haluavat vain kiusata.

Ei todellakaan aina näin! Minä en kiusaa ketään trollailullani ns. kilttitrolli.

Vierailija
20/27 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloa loukkauksista

Ei todellakaan aina näin! Minä en kiusaa ketään trollailullani ns. kilttitrolli.

Suurin osa kysymyksiin vastauksena tulleesta trollauksesta näyttää pahantahtoiselta ja sellaiselta, jossa tavoitteena on nimenomaan satuttaa haavoittuvassa asemassa olevaa kysymyksen esittäjää. Sadistista ja psykopaattista toimintaa siis. Satutetaan siksi, että voi satuttaa (ei empatiaa = psykopaatti tai sosiopaatti), satutetaan siks että nautitaan satuttamisesta (sadisti).