Mikä avuksi järkyttävään yskään?
En saanut yöllä nukuttua yskän takia. Otin aamulla Recipectiä, auttoi n. 30min jonka jälkeen rajuja yskäkohtauksia eikä ne enää lopu.
Noin tunnin päästä tuosta otin Resilaria, ei mitään vaikutusta vaikka aiemmin tehonnut hyvin.
Googlailin että kuuma juoma auttaa, joten keitin vettä ja join Finrexiniä (aspiriini, kofeiini, c-vitamiini) eikä se hillinnyt yskää ollenkaan.
Otin avokilta Ventoline Diskusta jonka avulla yskä lähti pariksi tunniksi. Yskä tuli takaisin voimakkaampana ja vielä pahemmalla hengenahdistuksella, otin uudestaan Recipectiä, ei auttanut, otin allergialääke Cetirizinin, sitten otin toisen satsin Ventolinea eikä sekään auttanut enää. Aiheutti vaan tärinää ja sydämentykytystä. Olen pari kertaa jo oksentanut kun on ollut näitä pahoja yskäkohtauksia. Silmät vuotaa koko ajan, yskin muutaman sekunnin välein ja hengittäminen on ajoittain vaikeaa. Kurkku turvonnut ja kipeä yskimisestä.
Ei allergioita, vaan flunssaan liittyvä oireilu. Flunssaa ollut koko viikon mutta yskä alkoi vasta eilen, nyt näin pahana. Allergialääke olisi auttanut jo tähän mennessä jos allergiasta kyse.
En voi olla sisällä, en ulkona, en autossa, en missään yskimättä jatkuvasti. Ulkona olo vähän helpottaa oireita, mutta täällä on paljon katupölyä joka oikein näkyy tuulen mukana, joten aina tuulenpuuskan tullessa meinaan tukehtua. Mietinkin jo että pitääkö mun passittaa avokki ostamaan mulle hengitysmaski jossa on suodatin, kun tuntuu ihan mahdottomalta selvitä tätä päivää...
Eli nyt pikaisesti apuja, kiitos! :(
Kommentit (16)
Hae nyt ihmeessä päivystyksessä antibiootit flunssan jälkitautina voi hyvin olla joku tulehdus jopa keuhkokuume.
Vierailija kirjoitti:
Opioidit auttavat oikeasti, kunhan löydät lääkärin, joka uskaltaa niutä kirjoittaa.
Mulla on yksi kipuun määrätty Tramal 50mg jäljellä, voiko se tosiaan auttaa tähän yskään? Otan sen tietty jos oikeasti auttaisi tähän!
T. Ap
Hunaja. Ja jostain luin että suklaakin toimii paremmin kuin yskänlääke. Jättää jonkun kerroksen nieluun/kurkkuun mikä rauhottaa. Itse en ole testannut mutta kannattaa kokeilla.
siirappia life kaupasta
carolus mixtura, yrttiyskänlääke
Tottakai opioidit auttavat. Panacod toimii myös. Lamauttaa kroppaa, joten keuhkojen solutkaan eivät jaksa kuljettaa limaa. Saat nukutuksi.
Et oo lääkärissä käyny? Saattais kirjottaa kodeiinipitoista yskänlääkettä kun kerrot ettei mikään muu auta.
Laita lasiin/mukiin vettä(n5cm korkeudelle) , pilli sinne veteen ja puhaltelet sinne. Tee useita kertoja päivässä sen aikaa kun jaksat, 2-5min kerrallaan ainakin. Usko pois, tepsii!
Nuku istuen, ja yskänpastilli suuhun. Hunajaa tosiaan. Ja sit se kodeiinipitoinen yskänlääke (tosin mul viime kovassa yskässä vaan pahensi kun laumautti yskärefleksin ja heräsin kun meinasin 'tulehtua' limaan). Kyl se siitä, pari viikoa.
Tuossa Recipectissä on kodeiinia ja sitä olen ottanut kaksi kertaa, ei auta... :(
Olen nukkunut kolmella tyynyllä puoli-istuvassa asennossa nyt pari yötä/yrittänyt ainakin nukkua, pastilleja en uskalla enää syödä kun yskän yllättäessä vedin niitä jo kaksi henkeen. Meinasi tukehtua, toisen sain kakisteltua takaisun suuhun ja toinen meni runsaalla vedellä alas... tukehtuminen ei houkuttele.
T. Ap
Jos sulla on sauna, niin mene sinne ennen nukkumaan menoa. Älä lämmitä kiuasta kuumaksi, että saat höyrylöylyt. Hengitä höyryä pitkään ja rauhallisesti.
Muista myös juoda paljon. Se, että kropassa on tarpeeksi nestettä, auttaa limaa liikkumaan.
Mulla oli samaa tuossa pari viikkoa, enemmän kyllä kurkussa ärsytti. Aivan kamalaa yskintää, silmät vuoti, ja kurkku oli ihan karrella. Mulla kesti flunssa 5 viikkoa eri oireineen. Kokeile höyryhengitystä, juo paljon ja yritä vain olla yskimättä. Tyhmä ohje, jonka sain erikoislääkäriltä, mutta yskiminen lisää yskimistä.
Paranemisia!
Heroiini on vahvinta yskänlääkettä. Sitä käytettiin mm. sodassa.
Saunaa ei ole mutta istuin tänään päivällä suihkutilassa, suihku oli tosi kuumalla ja höyrytti huoneen. Olin siinä n. 20min mutta olo ei helpottanut kovin paljoa.
Nesteytys on kunnossa, tai no pelkään nyt vesimyrkytystä tukehtumisen sijaan kun laskeskelin juoneeni tänään 4,5l vettä. Tosin 10 tunnin aikana.
14, pitää koittaa tuota yskimättä olemista jos pystyn. Välillä vaan niin paha ettei pysty olemaan yskimättä.
T. Ap
Mustaparran yskänmikstuura. Kysy apteekista farmaseutilta, ei löydy hyllyltä.
Opioidit auttavat oikeasti, kunhan löydät lääkärin, joka uskaltaa niutä kirjoittaa.