Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmammat tiistaihin

28.03.2006 |

yritin pinoa etsiä, ei tainnut vielä olla

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa

En ole jaksanut kirjoitella juuri lainkaan, mutta aina välillä luen muiden kuulumiset.

Joku kyseli 26.11. syntyneiden kellonaikaa. Meidän Samu syntyi 3.07, pitkällisen pusaamisen tuloksena ;)

Yllättävän helppoa on kaikki ollut. Poika on kiltti kuin mikä, eikä itke oikeastaan koskaan. Istumisen harjoittelu alkoi jo kaksi ja puolikuisena ja nyt pääsee puoli-istuvasta asennosta istumaan. Kääntymistä on harjoitellut ahkerasti kuukauden verran ja perjantaina sitten oivalsi sen ja nyt elämä on pelkkää ympäri-ympäriä. Eteenpäin koittaa myös kovasti, ja aika raivarit tulee, kun ei vielä pääse.

Yöt alkoi mennä repaleisiksi, joten aloitin viime viikolla maistattaa perunaa. Nyt sitten sitä syödään jo ihan reilusti. Eilen meni koko sose, jossa oli kaksi perunaa ja jotain desin verran rintamaitoa. Torstaina on neuvola, katsotaan miten toi paino on noussut.

Että semmottii täällä

Ö+Samu 4 kk (ent. Bile-Hile)

Vierailija
2/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin palasimme Suomeen Kyproksen lomalta. Oli todella onnistunut ja rentouttava loma, vaikka niin etukateen sita stressasin. Oli meilla tavaraakin kylla mukana, kaikki korvikkeet (8litraa), vaipat, laakelaukku, iso kasa tuttipulloja, kertistuttipulloja-nain jotain manitakseni. Hotelli oli aivan ihana-sellainen kylpylahotelli, jossa oli todella paljon harrastusmahdollisuuksia ja leikki/puuhamaa lastenhoitajien kera.Esikoinen aina jossain vaiheessa paivaa ilmaisi halunsa lahtea sinne lastenhoitoon viihdytettavaksi. Kukaan ei sairastunut, lapset nukkuivat hyvin yonsa ja lennot sujuivat hienosti.

Mutta kylla vauvasta huomasi, miten onnellinen han oli kun palattiin kotiin. Hihkui jumppamatollaan ja satki jalkojaan ilmassa. On myos nukkunut paivaunet paremmin taalla kotona.

Mun oli pakko aloittaa kiinteat vauvelille heti kun palattiin kotiin. Maitoa alkoi kerralla menna lahes 3dl entiseen 1,5dl verrattuna. Olen nyt antanut maissia pari paivaa, muttei ole kauhean innoissaan. Illalla annan maissivellia. Millaan tavalla ei ole vatsa reagoinut. Annan nyt viela vahan aikaa vain maissia, kunnes lisaan sitten jotain muuta ruokalistaan.

Kavin lomalla ahkerasti punttiksella ja pelattiin miehen kanssa tennista ja nyt alkaa olla samanlainen olo, kun oli ennen raskautta. Ihanaa. Mutta tukkaa multa lahtee kauheasti.Inhottaa, kun joka paikassa kotona on pitkia hiuslonkeroita. Mieskin valittaa,etta tukkii suihkun viemarin.

Mitas viela...Vauva ei kaanny, ei edes yritysta. Sen sijaan punnertaa istumaan sinnikkaasi. Samoin varaa jaloillaan ihan polvet suorana. tykkaa kovasti kun hanta seisotetaan.Mietin vain,etta miten paljon saa seisottaa..voiko siita olla haittaa noin pienelle? Kittykatti- oisko sulla tietoa?

Noema: Onnittelut, kun sait noin ison tentin aikaiseksi. Miten ihmeessa onnistuit lukemaan tenttiin???Taytyy myontaa,etta esimerkkisi innoittamana kavin eilen kirjastossa hakemassa kurssikirjat 4ov tenttiin, joka on 31.5.Mietin,etta kahdessa kuukaudessa saisin varmaan tuon tietomaaran hallintaan. Missa tiedekunnassa/yliopistossa muuten opiskelet?itse olen Hgin oikiksessa ja siellahan tunnetusti luettavaa riittaa...Mutta mina kylla kovasti tykkaan. kesan ajattelin olla ihan lomalla ja syyskuussa sitten jatkaa taysaikasena opiskelijana. Meilla on tuo lastenhoitajan etsinta parhaillaan kaynnissa.

Nyt lahden lenkille tuonne VESISATEESEEN.Ihme ilma. Mies viela isyyslomalla, niin jaa lapsenvahdiksi.

Mukavaa loppupaivaaa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta tupruttaa, lähinnä tuiskuttaa! Apua, eikö se kevät tuukaan?! No eiköhän se kuitenkin jossain vaiheessa tule. Mä tossa Viherpeukalo-lehteä kattelin ja ajattelin tilata perennoja sieltä..Me laitettiin viime kesänä nurmikko kasvamaan ja nyt olis sit kukkapenkkien ym..vuoro.

Mä en kyllä oo mikään puutarha ihminen, mut kai mä jotain osaan räpeltää!

Poika nukkuu kuistilla. Yritin sisälle eka nukuttaa, mut eihän se nuku! eli eikun päälle ja vaunuihin. Eilen nukkuin melkein 4 tuntia ulkona, piti 6 jälkeen herätellä jo..

eilen maisteltiin pojan kans päärynää ja tänä aamuna kasvot oli aivan tulipunaiset ja poika raapi verinaarmuille päätään..eli päärynä on pois suljettu näköjään ruokavaliosta. Lääkäri kyllä sanoikin et jos omena ei käy, niin todennäköisesti ei sit päärynäkään. No, nyt taas parannellaan naamaa muutama päivä. Kortisonia laitoin ja helpotti se kutinaa taas toistaiseksi.

Huomenna olis vauvan 4kk neuvola, mut saas nähä pitääkö meidän se perua. Kun tuo keskimmäinen muksu on kovasti kipeenä..Poikakin on jo 4,5kk vanha, joten jos nyt joudun perumaan ajan, niin seuraava aika varmaan on jo sit 5kk neuvola..eli jääköhän meiltä nyt 4kk punnitus/mittaus sit väliin? No katotaan aamulla tilannetta.

Vaunuista kuuluu nyt äänimerkkejä..meen vähän hyssytteleen, jospa nukkuis vielä hetken..

äitykkä

Vierailija
4/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin örmelö, että teidänkin poitsun nimi on Samu, kuten meilläkin. :)

Sunnuntaina sitten tapahtui ensi kerran se KÄÄNTYMINEN selältä mahalleen ja kyllä ihmetystä riitti, kun maisemat yhtäkkiä vaihtuvatkin toisiksi. Tuon yhden kääntymisen jälkeen ei ole kuitenkaan toista tullut, joten tarvii varmaan pojan miettiä pienessä päässään hiukan aikaa mitä tuli tehtyä ja miten. ;)

Mulla alkaa matkakuume nousta pikku hiljaa, ollaan lähdössä ensi viikon perjantaina Rukalle. Kiva päästä pitkästä aikaa kotiympyröistä muuallekin! Poitsun kummit lähtevät matkaan, joten pääsee mamikin vähän rentoutumaan, kun hoitajia riittää.

Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!

Lioness76&Samu

Vierailija
5/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla nyt meidän vuoro sairastua...mulla on tosi flunssanen olo, kurkkukipeä, väsyttää ja palelee, onneksi Teemulla ei vielä näytä olevan mitään vaivaa.

Joku kyseli niistä bodyn jatkopaloista ja Kultapienestä minäkin olen ne tilannut, muistaakseni 6e/kpl ja siihen kangaspalaan nähden mun mielestä kallis hinta, näppärä sorminen tekee semmoset hyvinkin ite, mutta käytössä äärimmäisen kätevät!

Horoskoopeista joku kyseli että onko 22.11 syntynyt skorpioni vai jousimies..ite oon syntynyt 23.11 ja sama ongelma, toisissa raja menee 22.11 ja toisissa 23.11 mutta pääsääntöisesti olen asiaa tulkinnut niin että 22.11 on vielä skorpioni ja 23.11 alkaa jousimies, yleisemmin taitaa olla näin...meillä onkin jännä perhe noitten horoskooppien suhteen ku ollaan kaikki jousimiehiä :))

Meillä meinas mennä elämä sekasin ton kellon siirron takia, mutta eilen jo näytti siltä että palaamme normaaliin rytmiin...

nyt ei enempää pysty kirjottaan sata kertaa tästäkin jo pitäny juosta suorittamaan pikku " palveluksia"

Vierailija
6/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea, kun niin monet toivottelivat tervetulleeksi marrasmammoihin:kiitos! Meillä on tänään ollut pojalla hiukan itkuinen päivä eikä suostunut syömäänkään ennen päiväunia mitään. Nyt siis vielä nukkumassa ja syönyt viimeksi klo 8.30. Kummallista!

Siivouksesta mulla on sellaista (varmasti outoa) kerrottavaa, että olkaahan onnellisia ettette oo mitään siivousfriikkejä. Minä meinaa olen! Imurointi on pakko suorittaa, kun nään lattialla hiukankin pölyä tai roskaa. Arvatkaa siis vaan, kun tultiin synnytyksen jälkeen kotiin sairaalasta (oltiin siellä viisi päivää). Meinasin heti samantien tarttua imuriin. Ei siis ihme ettei maito heti noussut rintoihin. Jostain syystä en osaa ottaa rennosti, vaan mieli ei lepää ennen kuin on siistiä. Tunnistaako kukaan itseään samanlaiseksi siivousintoilijaksi??? Ennen vein matot ulos joka toinen viikko, mutta nyt olen siitä kyllä joustanut. Oikein olen kateellinen ystävälleni (jolla on myös vauva) kun hän kertoo aina vain lepäilevänsä, kun vauva on päiväunilla. Minulle vauvan päiväuniaika merkitsee silitystä, siivousta, pyykin pesua jne. Ja ihan itse olen nämä vaatimukset itselleni asettanut.

Nyt täytyy kyllä mennä kurkkaamaan ulos vaunuihin, että onko siellä kaikki kunnossa, kun poika näin kauan nukkuu ilman ruokaa.

Kirjoitellaan taas:)

Vierailija
7/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sairastaville! Ja voimia masennuksen kouriin joutuneelle perheelle.

Meidän 4,5kk neuvolassa painoa oli 7210 ja pituutta 62,8. Täystissitys jatkuu iloksemme edelleen mutta aloitellaan ihan maltillisesti makututustelut joku päivä. Uutta jännää:) Tyttö on saanut d-tipat lusikalla ja nykyisin lusikka kiinnostaa sen verran paljon että voisi olla otollinen aika pukata suuhun muutakin;)

Tänään on ollut ihme päivä! Tyttö nukkuu normaalisti kolmet päikkärit päivän aikana, yhteensä n. 4 h. Nyt on jo tähän mennessä kolmannet käynnissä ja jokaiset ovat kestäneet 50 min. Heti jo äiti huolestuu että onko jotain vaivaa (korvat?) mutta jospa kuitenkin vain on unipäivä välissä:)

ROBYN kertoi lastenhoitajan olevan hakusessa. Itse valveskelin viime yönä miettien syksyä. Olisi niin ihana jäädä vauvelin kanssa kotiin mutta todennäköisesti palaan töihin marraskuussa. Jospa saisi edes jättää vauvan kotiin... Onko kellään tietoa lastenhoitajan palkkakuluista? Ja nettovaikutuksesta, kulut-tuet? Mitenhän sitä löytäisi luotettavan ja hyvän... Noh, aikaa onneksi vielä on.

Olen kateudesta vihreänä NOEMALLE tenttirutistuksesta! Juuri päätin, että perjantainen tenttikoettelemus on siirrettävä seuraavaan saumaan. Lukemisesta ei saa millään kiinni, motivaatio on hakusessa:( Taloprojektikin on siinä vaiheessa, että saan suunnitella tapetteja, kaakeleita ym. ihanaa ja arvatkaa vain kumpi kiinnostaa enemmän, tylsä konsernitilinpäätöksen tenttimatsku vai sisustussuunnitelmat ja aika vauvelin kanssa!

Bodien jatkopalat kiinnostavat minuakin! Hihoja yleensä riittää vaikka kuinka mutta kaula-aukko venyy rinnuksiin asti.

Miten muilla marrasvauvoilla vaikutti kellon siirtäminen? Meillä nukahdetaan illalla ja herätään aamulla samoihin kelloaikoihin. Jännä että kelloajat pysyivät, ei " vanha" aika.

:)mammakka

Vierailija
8/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava päivä kun vauva vieraita kävi. Eihän noi lapsoset vielä osaa kuin vähän toisiaan kattella, mutta mammojen on mukava rupatella. Neitikin väsähti ihan totaalisesti eikä muistanut edes kiukutella unille mennessä, vaan sammahti vaunuihin heti.

Kerrankin voi sanoa, että ihanaa kun sataa vettä! Lumi sulaa kohinalla ja kevät etenee! Onneks neitin saa kuistille nukkumaan niin saapi nukuttua.

Näätä: Lähinnä varmaan että jos olis nälkä tunnin välein ja söis niin sitten sitä löysää perunasosetta. Kyllä meilläkin joinain öinä syödään sormia ilman että olis nälkä, nukahtaa kun vähän peittoa heilauttaa tai kääntää kylkeä. mutta itsellehän se on tietenkin hankalaa, kun heräilee tiheästi. Mutta eipä kaverin vauvan yöt olleet miksikään muuttuneet kiinteiden alotuksen myötä, eli ei välttämättä toimi.

Mutta nyt syömään, nälkä jo kurnuttaa tällä mammalla!

T: Hertta ja Anni 4kk ja 23pv

Vierailija
9/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robyn, opiskelen myös Helsingin yliopistossa! Mulla on pääaineena teologinen etiikka ja uskonnonfilosofia, joten luettavaa riittää myös :)

Jostain sain energiaa tehdä tentin (saattaa johtua siitä, että olen nostanut opintotukia ja nyt on kesätentteihin asti aikaa tehdä 15 ov). Luin viikon verran intensiivisesti. Meillä tilannetta kyllä helpottaa se, että ukkeli nukkuu yöt heräämättä.

Oli muuten kumma fiilis istua tenttisalissa. Ihan sellainen, wau, olen elossa meininki! En tarkoita, että kotona kokisin olevani aivokuollut, mutta oli kiva saada taas vähän sutinaa aivoihin.

Tsempit teille lukemisiin!

Noema

Vierailija
10/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa taitaa tosiaan olla enemmänkin liikkeellä, nyt on itselläkin kurkku kipeä ja vähän puolikuntoinen olo. Kun vaan ei tulisi flunssa tuolle meidän pikkuiselle. Onneksi mies on tämän viikon talvilomalla niin pääsen tarvittaessa lepäilemään kun mies voi leikittää ja hoitaa poikaa normaalia enemmän. Tuolla justiin peuhaavat yhdessä leikkimatolla. :-)

Poika jatkaa edelleen rintaraivareitaan, mutta nyt sentään suostuu kuitenkin lopulta syömään tissiltä kun on hetken saanut pistää hanttiin. Nuori kapinallinen. ;-) Tänään maisteltiin sitä paljon puhuttua bataattia. Poika suhtautui aika neutraalisti, ei nyrpistellyt muttei ihastunutkaan. Peruna-kukkakaalisose on edelleen pojan ehdoton lemppari. Bataatin syömisen jälkeen pojalle nousi poskiin vähän punaista ihottumaa mutta ihottuma myös katosi aika nopeasti. Tarvii kuitenkin olla varovainen bataatin suhteen. Eikös Kittykatilla ollut vähän sama meininki...?

Nyt on kyllä pää vähän tyhjä, taidan mennä hetkeksi pötköttämään...

Auringonkukka ja poika melkein 4kk 3vkoa (hurjaa miten aika rientää :-)

Vierailija
11/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo parikin eri kertaa yrittäny kirjuutella, mutta het on jotain tullu...

Anoppi oli käymässä ja neiti päätti lähteä nyt vuorostaan sinne yöx. Aikamoinen kyläluuta, kun ei kotsassa viihdy. Mukava vain,kun tykkää mennä niin ei oo sit niin äitin perään.

Kiitokset minunkin puolestani tervetulotoivotuksista =) Musta tulis kyllä ihan friikki,jos vaan aikaa ois enemmän. Parempi kun ei oo. =)

Minultakin lähtee hiuksia aivan valtavasti. Se on joku hormoonisydeemi.

Meidän ukkeli kyllä tykkää kovasti syömisetä. Perunaa vasta olen antanu, enkä sitäkään kuin mutaman teelusikallisen, mutta niin ahneesti kyllä syö. Ja näyttää maistuvan hyvält. Ja lusikan kans ihan frendejä ovat. =)

Kääntyilyn suhteen ei uutta. Aamusella viihty kyllä tosi kauan yksinään lattialla. ja tv:n kattelu on kivaa, ohjelmalla ei väliä. =)

On kyllä pikkasen haikeeta, kun vauva-ajat jo ohi. Kasvaa ja miehistyy vaan päivä päivältä. =) nyyh nyyh.. vaikka eipä mitään, mukava seurata, kun oppii uusia juttuja. Ja kivoja kavereitahan niistä kasvaa.

Nyt tuo perttu-ukkeli hermostaa lattialla. taidetaan olla menossa pyllypyykille. Ja kuolaisia terveisiä lähettää lajitovereilleen.

Heippelis!!! Taitaa mennä huomiseen.

Voimia,jaksamisia ja iloista mieltä kaikille. =)

Vierailija
12/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ähellyksen ja puhinan jälkeen meiän poikanen onnistui kääntymään selältä mahalleen! Aiemminkin on hiukan ollut yritystä, mutta käsi on ollut tiellä. Pari kertaa kääntyi tänään, saas nähdä vieläkö on taito huomenna muistissa. Mahaltaan ei sit kyllä enää takaisin osaakaan kääntyä, ja sit menee jossain vaiheessa hermot ja äipän täytyy auttaa takas selälleen.

Kylläpäs tuntuu sykähdyttävältä tuommoiset pienet mutta kuitenkin niin suuret jutut, kun näkee kuinka lapsi oppii uutta ja kehittyy. =)

Isovanhemmat tuleekin vasta huomenna kylään, joten enpä jaksanutkaan tänään kummemmin siivoilla. (laiska!) otin sen sijaan päikkärit iltapäivällä, kun olin niin poikki. huomenna sit tarttis saada aikaan jotakin.

Hienoa kun joku, olikohan noema, jaksaa vielä opiskella tässä ohessa. *nostaa hattua* tai kun toisilla on useampia lapsia. meillä on tämä yksi ja ainoa esikoinen, eikä edes varmasti " hankalimmasta" päästä, ja siltä olen välillä aikas väsynyt. mitenhän sitä sitten jaksaa jos joskus useampia lapsia siunaantuu. tästä aiheesta oli jotain omaakin pinoa tuolla huomasin, mutta en sinne jaksanut kirjoitella.

Nyt hyvät yöt ja illanjatkot!!

Gerda

Vierailija
13/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poju nukkuu yllättävän pitkiä pikkutorkkuja. Siis yleensä kellon tarkasti puoli tuntia on tässä vaiheessa aamua nukuttu, mutta nyt on nukkunut jo reilu tunnin. Tosin viime yö oli taas melko repaleinen. Taitaa poika harjoitella kääntymistä unissaan, kun oli jos vaikka minkälaisella kaarella yöllä sängyssä, kun kävin tuttia taas useamman kerran antamassa. Ja nyt syötiinkin ainakin neljä kertaa. Th neuvolassa viime viikolla sanoikin, että yöt ovat nyt mahdollisesti siksi repaleisia, että uusia taitoja opetellaan unissaan.

Eilisessä pinossa kysyttiin bodyn jatkopaloista. Minä olen niitä tilannut sellaisesta paikasta kuin kultapieni.com. Ihan ovat olleet käteviä. Meillä ei siis kestoilla, mutta kun 60-62 bodyt alkoivat kinnaamaan, niin hihoja oli jäljellä vaikka kuinka vielä. Niinpä käytettiin noita jatkopaloja.

Poju kutsuu!

Vierailija
14/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tänään taas väsyttää...pitäis jaksaa vähän siivotakin, kun tulee noita isovanhempia illalla kylään. Mä en oo oikein siivouksen ystävä :) Vaikkakin kyllähän sitä itsekin viihtyy paremmin sit kun on siistiä, ei vaan aina jaksais siivota. No jospa iltapäivällä sais otettua päikkärit niin vähän helpottais.

Me käytiin eilen vauvajumpassa. Siellä oli kivaa, ja kai se hiukan sit oli tehokastakin kun tänään on " lihakset" kipeet. Vaikkei mitään hikijumppaa ollutkaan.

Eilen illalla oli vielä mielessä joku aihe, mistä piti kysellä. Mut en mää enää muista. Hmm.

Gerda

Vierailija
15/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin vähän taukoa siitä, kun viimeksi kirjottelin ja tännehän on tullut paljon uusia marrasmammoja&vauvoja! Kivaa!

Syy siihen, että en oo muutamaan päivään käynyt kirjoittelemassa on siinä, että miehellä näyttäisi (taas) olevan masennuskausi menossa. Hänellä siis ajoittain iskee masennus. Lääkkeet kyllä on ja juttelemassakin käy ammatti-ihmisen kanssa, mutta ei näköjään pidä kokonaan " tautia" kurissa. Näinä jaksoina ei itsekään jaksa kauheasti mitään ylimääräistä, vaan yrittää pitää arjen hallinnassa. Toivotaan nyt, että ei kauan kestäisi...

Meillä edelleen maistellaan makuannoksina perunaa. Tyttö taitaa luulla, että on joku uusi kiva leikki menossa, jossa äiti yrittää työntää suuhun jotain ihme mössöä ja hänen täytyy sylkeä se pois (hymyssäsuin)!

Vatsalleen meillä on käännytty muutaman viikon ajan ja nyt neiti selvästi harjoittelee selältä mahalleen kääntymistä. Vielä ei ihan mene...

10kaks: Kyselit vauvan syntymäajasta. Meidän tyttö syntyi klo. 04.33. Päivä oli muuten 22.11. Ja nyt oisin kysynyt HOROSKOOPISTA; eli jossain horoskoopissa tänä päivänä syntyneet on jousimiehiä ja jossain skorpioneja. Kumpikohan on oikein?

Vauvauinnista vielä 10kahdelle: Uinnissa pärjää vauvan kanssa myös yksinkin, jos haluat mennä!

Vierailija
16/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö mentiin yhdellä syötöllä luksusta :)

Mietin itse, että miksiköhän sitä vauva-aikaa aina muistellaan jälkikäteen upeana aikana? En tarkoita sillä, etteikö se olisi sitä, mutta meilläkin ensimmäiset kolme kuukautta oli jotenkin järkyttävää, shokki suorastaan, vauva kitisi lähes kaikki hereillä olo aikansa ja vuorokausirytmi oli aivan hukassa, huh huh, tähän päälle vielä omat tunnekuohut ja imetyksen opettelu.

Nyt on aivan erilainen vauva talossa, turhat kitinät on loppunut ja naurua riittää ja nukkuu hyvin öisin.

No se noista pohdinnoista...

Masennus on raskasta henkilölle itselle ja lähiympäristölle ja sitä on niin paljon nykyisin, alkaa itsestäkin tuntua että tässä ympäröivässä yhteiskunnassa on pakko olla sille altistavia tekijöitä. Koittakaa jaksaa :)

Meilläkin neiti syö kuin linnunpoika :) Suu auki niin että kielikin on ulkona, että lisää ruokaa ja sassiin.

Olin lauantaina lastentarviikkeessa ja tuhlasin liian paljon. Matkaan lähti touhumatto, auto leikkikalu jne. Näissä molemmissa oli sellainen lapsiystävällinen peili.

Neiti heräs...

palataan

Vierailija
17/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki,

Tervetuloa uudet heti näin aluksi.

Meillä käännyttiin eilen vatsalta selälleen ja voi sitä riemun päivää, kun ei enää tarvitse käydä kääntämässä poikaa =)

Meillä on siis nyt viikko maisteltu maissia ja hyvin menee neljä lusikkaa kuin ei mitään vain. Ajattelin tänään antaa luumua hiukkasen ja totuttaa siihen makuun. Sit vois ajatella sitä perunaa ens viikolla.

Painoakin on päässyt kilo tippumaan eli painolistan päivittäjälle, painoni on nyt 77,5. Pääsin neuvolan vaakaa käyttämään, kun tuo oma on romu ja pois heitettävässä kunnossa =)

Le Cheile ja Kaapo Einari

Vierailija
18/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kanssa ilmoittaudun siivousta inhoavaksi,tai ei se ainakaan lempi puuhiin lukeudu. Varsinkin imurointi on yhenlaista pakkopullaa! Ja sitä pitäis usein harrsataa,kun tuo aurinko tuo kaiken karvan ja pölyn niin hyvin näkyviin. No onneksi se ei tänää mollota,joten ei tarvitse imuroinnistakaan stressata =D. Ja nyt pytyi laittamaan tytön parvekkeelle nukkumaan,saas nähdä millaiset unet tulee kun vaunut ei ole liikkeellä. Laitoin lämpömittarin vaunuihin pään viereen,näytti n.18 astetta lämmintä,että eipä tuolla vaunuissa palelemaan pääse. Toppapuku on kyllä edelleen päällä,mutta onneksi tajusin jättää tuon makuupussin pois.

Mie oon kanssa tänään ollu jotenkin erityisen väsyny,mistä lie johtuu. En jaksanu lähteä edes koiraa käyttämään ja nukuin Pinjan kanssa ekat unet,mitä ei oo tullu tehtyä aikoihin. Mutta nyt onneks hieman pirteämpi olo,kun tuli nukuttua ylimääräistä.

Tänään pitäis taas lähteä salille rehkimään,kädet on vielä edellisestäkin käynnistä kipeät,mutta eiköhän nuo tuosta tokene. Toivottavasti tää kuntoilu kausi nyt kestää,eikä lopahda,niin kuin yleensä tuppaa käymään miun kuntoilu pyrähdysten kanssa.

Eipä tässä nyt muuta tältä erää,kenties illalla tulee palailtua uudelleen,lukemassa varmasti käyn,mutta saas nähdä tuleeko mitään tekstiä.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille =)

postanu ja Pinja 4kk 13pv

Vierailija
19/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin 4kk neuvolassa ja mitat 6960g ja 66cm eli on pitkä ja hoikka poika, isäänsä taitaa tulla.

Eilen maisteltiin bataattia kunnolla ekaa kertaa ja ei se oikein suju. Suu on kiinni ja pysyy kun lusikka ees näkyy ja mitä vähän saa menemään niin syljetään pois naama nurin kääntyneenä. Tissittelyt siis jatkuu vielä =D Maistelua jatketaan kuitenkin, kun näin hankalaa on lusikan kanssa soseesta puhumattakaan niin syytä on jatkaa harjotuksia, aikaa taitaa kulua! Tänään naama on lehahtanu punaseks joten nyt tehoseurantaa että sopiiko bataatti vai ei.

Ulos pukeminen on hankalaa, onneks Reima lähetti nyt uuden vanupuvun entisen tilalle. Ei tarvi reppanan hikoilla toppahaalarissa.

Ja tässäpä nämä kuulumiset olikin tältä erää!

Vierailija
20/22 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko on imuroida joka päivä kissojen takia, karvaa riittää. Intoa nostattaa kummasti uus imuri, sillä on kiva hurautella =DDD