Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nasten jatkuva välipala-laiduntaminen

Vierailija
28.05.2017 |

En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.

Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.

Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?

Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?

Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.

Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.

Kommentit (303)

Vierailija
1/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asshole, mene takaisin nukkumaan ja lopeta muiden arvostelu ja kyttäys!

Vierailija
2/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen samaa sekä  myös naistenlehtiä  ja personal rainereita jotka  tuota laiduntamista ja 3h välein syömistä toitottavat.

Olen nainen eikä mua todellakaan huvita  koko aikaa mässyttää jotain. Siin on kroppa liian kovilla kun koko ajan pukkaa inskaa kohoavan verensokerin stoppaamiseen. Muistakaa että se ylimääräinen hiilari muunnetaan maksassa rasvaksi!!! Tarpeeksi pitkät ateriavälit takaavat sen että  kroppa käyttää myös kropassa olevaa rasvaa energiaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tulee tunnin välein huono olo ja nälkä, syö vääränlaista safkaa. Suurin osa tuosta on vaan opittua ja siitä  oppii poiskin ellei ole 1, tyypin diabetes.

Vierailija
4/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on jos yhden jogurtin vetää päivällä oikean aterioiden välissä?

Vierailija
5/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen samaa sekä  myös naistenlehtiä  ja personal rainereita jotka  tuota laiduntamista ja 3h välein syömistä toitottavat.

Olen nainen eikä mua todellakaan huvita  koko aikaa mässyttää jotain. Siin on kroppa liian kovilla kun koko ajan pukkaa inskaa kohoavan verensokerin stoppaamiseen. Muistakaa että se ylimääräinen hiilari muunnetaan maksassa rasvaksi!!! Tarpeeksi pitkät ateriavälit takaavat sen että  kroppa käyttää myös kropassa olevaa rasvaa energiaksi.

Sinulla ei ole kyllä mitään hajua tekstisi perusteella terveellisestä syömisestä!

Terv. Ravitsemustieteitä opiskeleva

Vierailija
6/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tee kyllä täällä niin pihalla! Ei ihme että on ylipainoa tai muita ongelmia.

Vierailija
7/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan kuvailemasi puputtaja. Kirjoitan siis gradua julkisilla paikoilla, ja mukanani on aina evästä (leipää, hedelmiä, salaattia, keksejä ja sitä paholaisen suurinta keksintöä - vettä!). En viitsi pitää ruokataukoja, koska flow menee pienestäkin tauosta poikki.

Haittaaks tää ap:ta? Jos haittaa, niin tule ensi kerralla sanomaan siitä ihan henkilökohtaisesti, niin voidaan jutella ihan kasvotusten.

Vierailija
8/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleilkekin ihmisille suositellaan välipalojen syömistä verensokerin tasaisena pitämiseksi, ei ainoastaan diabeetikoille.

Vierailija
9/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vettä tarvitsisi joka välissä hörppiä jos joisi riittävästi kerralla, jokin sijaistoiminto kai tuokin.

Vierailija
10/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah kiitos! Olen ihmetellyt pari viime vuotta samaa, kun nää välipalat tuli yhtäkkiä osaksi joka palaveria ja bussimatkaa. Ei ole töissä sellaista hetkeä ettei jostain kuuluisi rapinaa kun joku proteiinipatukka kaivetaan esiin ja sitten mässytyksen ääntä. Miten ärsyttävää! Ja sitten lounaalla närpitään ruokaa ja syödään niiiin kevyesti. "Kun ei mulle oikein maistu ruoka". Aaargh. Syökää tauoilla ja kotonanne ja säästäkää muut siltä mässytykseltä.

Vierailija
11/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaleilkekin ihmisille suositellaan välipalojen syömistä verensokerin tasaisena pitämiseksi, ei ainoastaan diabeetikoille.

Verensokerin tasaisena pysymiseen riittää ruuan oikea sisältö, ei välipalojen syönti.

Vierailija
12/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Olen naisena päässyt asioista sen verran kahvipöydissä kuulemaan, että syitä näyttäisi olevan muutamia. Lähinnä uskottu näitä säännöllinen syöminen laihduttaa- juttuja ja uskotaan kaiken maailmassa paranevan jos juo tarpeeksi vettä ja myös kova itsetarkkailu ja pelko, että verensokeri laskee.

Suurin homma taustalla on, että kalorien nimissä tai puhtaasta nirsoudesta tai tottumuksen puutteesta ei syödä oikeita aterioita. Eli sen sijasta, että vedettäisi kerralla kunnon lämmin ateria, vedetään hyvin heikosti kylläisenä pitäviä eväitä ja vältellään etenkin rasvaa. Taustalla usein myös luulo, että isoateria jotenkin horjuttaisi sitä, että kaikki päivän energia olisi jaettava tasaisesti koko valveillaoloajalle niin, että ateriavälit ovat lyhyitä jaenergiaa kaikilla aterioilla saman verran.

Lopputulos on hirveä verensokerivuoristorata ja nälän ja kylläisyyden tunteiden hämärtyminen. Koskaan ei ole ihan kylläinen olo ja aina on pieni nälkä. Ja makeanhimo pysyy korkealla tasolla. Energiamääräkin saattaa nousta suuremmaksi kuin jos söisi itsensä kunnolla täyteen harvemmilla ruokintaväleillä.

Vierailija
13/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole kyllä mitään hajua tekstisi perusteella terveellisestä syömisestä!

Ei tittelit takaa tietoa.

Vierailija
14/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään muualla ei suositella kuon Suomessa. Katsopa miten Euroopassa syödään. Harvoin ja kunnolla ja iltapainotteisesti.

Vierailija
15/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on kyllä tutkimuksia, joissa harva ateriaväli näyttäisi säästävän insuliinia tuottavia soluja rasituksilta ja että ne sen seurauksena toimisivat paremmin.

Vierailija
16/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Sulla on pienet ongelmat. Toisten väipalat.  Ole onnellinen siitä.

Vierailija
17/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasainen verensokeritaso ei välttämättä ole elimistölle optimi, sillä emmehän me ole sopeutuneet siihen.

Pikemminkin sopeutumisemme on tilanteeseen, jossa ollaan nälässä ja sitten kun ruokaa löytyy syödään kerralla valtavasti.

Vierailija
18/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään muualla ei suositella kuon Suomessa. Katsopa miten Euroopassa syödään. Harvoin ja kunnolla ja iltapainotteisesti.

Missä Euroopassa? Espanjalaiset ja italialaiset ainakin syö koko ajan. Joka kahvilassa on kuppi oliiveja ja pähkinöitä, joita syövät. 

Vierailija
19/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Euroopassa? Espanjalaiset ja italialaiset ainakin syö koko ajan. Joka kahvilassa on kuppi oliiveja ja pähkinöitä, joita syövät. 

Tuskinpa niillä on työpaikkana kahvilan pöytä.

Ilmaisilla suolaisilla on tarkoitus saada asiakkaassa aikaan jano ja sen jälkeen myydä hänelle juotavaa.

Vierailija
20/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quuhyty2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasainen verensokeritaso ei välttämättä ole elimistölle optimi, sillä emmehän me ole sopeutuneet siihen.

Pikemminkin sopeutumisemme on tilanteeseen, jossa ollaan nälässä ja sitten kun ruokaa löytyy syödään kerralla valtavasti.

Väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi