Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihaliemikuutio vai fondi?

Vierailija
08.07.2008 |

Olen aina käyttänyt lihaliemikuutioita, nyt ajattelin kokeilla tuota fondia.

Missäs vaiheessa sitä lisätään esim. keittoon? Samallako tavalla kiehuvaan veteen vai vasta loppuvaiheessa?

Niin ja kumpi on mielestäsi parempaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä väliä missä vaiheessa sen laittaa, kohan ei ihan lopussa, että pääsee maut esiin, eikä jää huonosti sekoitetuksi.

Se on parempaa kuin kuutiot. Osta montaa makua.

Vierailija
2/9 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistu sen kummemmalta kuin tusinakuutiokaan ja natriumglutamaattipitoisuus on hirveä. Ja olen kokeillut ei makuja.

Sen sijaan käytän kunnon haudutusaikaa ja lipstikkaa/hunajaa.

jos on pakko tehdä pikaruokaa eikä ehdi haudutella tai aineet on sellaisia mitä ei voi, käytän niitä knorrin bouilloin kasvisliemikuutioita tai reformin luomukasvisliemijauhetta, joissa ei ole natriumglutamaattia. Ja makukin on kohtuullinen. Knorrin kuutiolla ehkä vähän parempi kuin reformilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liemikuutioita välttelen teollisen maun ja natriumglutamaatin takia (jota on myös fondeissa). Jos on pakko pikamaustaa, käytän Maggin Yrttikimppu-kuutiota, siinä ei natriumglutamaattia ole.

Vierailija
4/9 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ovat (paitsi se punainen), ei natriumglutamaattia ja suolana PAN-suola.

Vierailija
5/9 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipuli-persilja, jossa yrttisydän <3.

Vierailija
6/9 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tykkään niistä, olikohan Knorrin, joissa on oliiviöljyä.

Fondia käytän enemmän mausteena kastikkeissa tms, kuutioita pohjana keitoissa jne. lihaliemen tekemiseen

Vierailija
7/9 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litrahinta ei näytä kiinnostavan ketään. Tiedättekö että yritykset etsimällä etsivät miten tuotteista saadaan suurempi kate, samoista raaka-aineista, yksi tapa on muutta pakkauskokoja, toinen tapa muuttaa nimeä, varsinkin kun se nimi ei ole suomea. Sitten jo mennään lujaa kun saadaan joku bloggaaja mainostamaan niin että se ei näytä mainokselta, voi yksikköhinnan jo tuplata samalle mössölle, kun huippukokki mainitsee tuotteen, tuotteen hinnan voi kertoa kymmenellä, tai sillä ei enää ole väliä mitä maksaa (vertaa artekin huonekalut, niissähän on sama jopa siten ettei väliä miltä näyttävät).

Sama näissä valmistuksen sivutuotteissa, teurasjätteiden keittoliemissä.

Vierailija
8/9 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee näistä maustejutuista mieleeni enoni, hän on sodanaikaisissa kuvissa komeana poseeraamassa punaraitaisissa ratsuhousuissa komean miekan kanssa. Kaikki sanoivat että hän oli rakuuna. Suhtaudun hieman varauksella ruokaohjeisiin joissa kehotetaan lisäämään soppaan rakuunaa (eno on sankarihautuumaalla).

Vierailija
9/9 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miten voit itse valmistaa fondia? Tee mausteliemikuutiosta liemi ja keitä sitä reilusti kasaan, maistuukin samalta.