Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-> SYYSKEIJUJEN tiistai <-

28.03.2006 |

Pinoon vaan :)

-piias-

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut huono aamu=(,yön nukuin suht hyvin.pari pissalla käyntiä ja juoma reissua.

päätä jyskyttää,liekö verenpaineet koholla.

taidan mennä pötkölleen jopa tämä helpottaisi?

kesäkeiju 17+4

Vierailija
2/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta, mulla rakenneultra klo 13 eli just siun perään :) Hauskaa. Mitä luulet, menetkö yksin vai tuleeko miehesi mukaan? Miun mies on todennäkösesti töissä, mutta tosin vain kerrosta alempana samassa talossa, joten ehkä kerkeää ultraan (kuopuksen rakenneultraan ei ehtinyt). Tämäpä oli tosi jännä sattuma, kun vielä laskettu aikakin sama päivä :) Kuukausi siis siihen riemuun..

Huomenta kaikille muillekin :)

Minusta tulee kummitäti, ihan ekaa kertaa! Tosin vauveli on vielä ystäväni masussa, laskettu aika 23.9. Mut silti oon tosi iloinen. Vertailtiin eilen mahoja ja hällä oli niin hauska pallo, että nauroin ihan kippurassa :D Oma mahani on semmonen levee lättänä.. Vähän koholla, tämä maha on tuntunut nousevan nopeampaa kuin edelliset, napakin on enää puolikas kuoppa..

Räkätauti nostaa päätänsä täälläkin. Poika aloitti sunnuntaina ja minua koski eilisen päähän ihan kauheasti. Viime viikollakin koski muutamana päivänä ja eilen sit vihdoinkin kävin Panadolia apteekista. Jonka jälkeen huomasin, et mulla oli laukussa niitä kaksi! Ja kuinka monena päivänä kärvistelin ilman särkylääkettä :( No nyt vuotaa nenä. Pian tulee mahatauti, se on meillä aina huhtikuussa.

Mukavaa päivänjatkoa! -piias- rv 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne ovat aivan ihania, tosin ite oon tosi saamaton niissä.. Esikoinen kun syntyi, niin meillä oli joka paikka täynnä rotinaherkkuja. Oli ihanaa mättää lusikalla unelmakääretorttua suoraan jääkaapista pitkinä öinä ;) Kuopuksen kohdalla hieman vähemmän, mutta kyllä silloinkin oli karjalanpiirakoita ja rotinapullaa ym pakastimeen asti. Minusta se on todella ilahduttava tapa vierailta tuoda eväät mukanaan, ei niinkään se tavara, vaatteet tms.

Onko muuallakin päin Suomea tätä rotinakulttuuria?

-piias-

Vierailija
4/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen sitten minäkin tehnyt omalle syysvaaville ekan hankinnan: löysin eilen todella siistit ja hyväkuntoiset käytetyt kaksostenrattaat - ja vielä halvalla:) Myyjäksi osoittautui kaiken lisäksi mun tuttu, hassua. Eli eipähän tartte pähkäillä enää ton vaunuasian kanssa.

Räkätaudista: meilläkin kuopukselle iski eilen kunnon räkätauti, tänään ei tosin ole enää kuumetta. Peruin kuitenkin oman neuvola-aikani tältä päivältä (otan aina kuopuksen mukaan), jottei poika tule enää kipeämmäksi. Sain uuden ajan perjantaille, joten vielä muutama päivä pitää elellä ja odotella sydämenäänten kuuntelua.

Noista nimistä vielä: meillä on jo esikoisesta asti ollut tytön nimi valmiina, ja noin kuukausi sitten keksittiin pojallekin nimi. Pojan toinen nimi on kyllä vielä vähän hakusessa.

On muuten sit tosi järkky ilma täällä Vantaalla tänään, onkohan sitä kevättä tulossa ollenkaan? Mä olen niin kevät- ja kesäihminen, ja ihan tuskastun kun vaan pakkasta ja lunta pukkaa edelleen...

Siitä huolimatta mukvaa tiistaita kaikille!!!

Mäkimeirami rv 16+4 ja pojat 02 sekä 05

Vierailija
5/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elämä jatkuu vatsataudin kourissa. Muut terveinä paitsi kuopus. Hän onkin tosi huonossa kunnossa. Lauantain jälkeen ei ole syönyt juuri mitään. Sairaalaankin saatiin lähete, mutta vielä yrtetään kotona pärjätä Osmosalin avulla. Samaisella lääkkellä ne lapsia hoitaa sairaalassakin, ja Taysin lastenosasto on kuulemma aivan täynnä.

Kyllä on pyykkikone pyörinyt viikonlopun jälkeen. Viikonloppuna poika oksensi pyykkiin ainakin neljät petivaatteet ja tietysti täkit ja tyynyt ja vaatteita tietysti. Alkaa itsekin olemaan aika poikki. Onneksi huomiselle luvassa ravintolailta naisporukassa.

Parempaa loppupäivää teille muille mammoille. Tälläistä tää elämä välillä on..

Andoliniska + vauva-kirppu 15+ 3

Vierailija
6/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kiirusta, eikä ole ollut aikaa kirjoitella eikä kyllä lukeakaan syyskeijujen juttuja. Nyt olikin sitten urakka, kun lueskelin neljän päivän kirjoitukset yhteen menoon. Huh!

Nimistä on ollut juttua. Minä tiedän kyllä mieluisan nimen tytölle, mutta pojan nimestä ei ole aavistustakaan. Olen Minjuskan kanssa samoilla linjoilla, että eihän sitä tiedä käykö valmiiksi mietitty nimi sitten vaavelille. Kummankin aiemman lapseni kohdalla nimi on vaihtunut ajatellusta. Oman lisänsä tuo ukkoehdokas, jolla on vähintään yhtä vahvat mielipiteet asioista kuin minulla ja hän ei ymmärrä ollenkaan, miksi nimi pitäisi päättää ulkonäön perusteella. Hänellä on valmiina nimi sekä pojalle että tytölle enkä pidä erityisemmin niistä kummastakaan. Voipi olla, että nimiasiasta tulee meillä oikein sota...

Rotinat on ihana perinne. Kyllä meilläkin äitini on tuonut karjalanpiirakoita ja muutakin syömistä. Toivottavasti tälläkin kertaa.

Olo on virkistynyt, vaikka yhä iltaisin tuppaa väsymys yllättämään. Nyt olen jo jaksanut käydä kävelemässä, mutta muu liikunta on jäänyt. Olosta johtuen ei ole pumpit ym. jaksaneet kiinnostaa ja ajatuskin tunkkaisesta ilmasta ahdistaa. Täytyy uiminen viritellä tässä kevään mittaan uudelleen.

Riesana on täälläkin tavallistakin kuivempi iho. Ärsyttää, kun iho oikein hilseilee vaikka kuinka yritän kosteuttaa sitä. Ja tämä liitoskipuilu on ihan järkyttävää. Todella lohdullista ajatella, että tähän ei mikään oikein auta ja kipu tulee jatkumaan koko raskauden ajan... Ääääh! Kävely on lähinnä ankkamaista taaperrusta, kun ei oikein tiedä, kuinka jalkansa laittaisi, että vähiten sattuisi. Lisäksi meinaa selkäkin iskeä juntturaan. No, siihen auttaa kyllä tukiasu ja jonkin verran hieronta. Täytyy varmaan käydä useammin hierojalla, ellen saa aikaiseksi venyteltyä taas pikkuhiljaa.

Yksityiseltä varaamaani rakenneultraa odotellaan täälläkin. Aika olisi neljän viikon päästä. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että odottavan aika on pitkä...

fullmoon 16+1

Vierailija
7/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Purple]

Fullmoon kiva kuulla sunkin kuulumisia¿.täällä kans nuo liitoskivut kiusaa:(

Mulla oli tänään neuvola ja kuuluihan sieltä sydänäänet!!!

Vaikka liikkeitäkin olen ollut tuntevinani ja pahaolo on antanut selviä merkkejä että kyllä siellä jotain tapahtuu, silti ihana varmistus tuo sydämensyke. Nyt tekis mieli sanoa maha-asukille että siitäs sait, vaikka kuinka yrität vaan piileskellä, [B]

sinut on kuultu!!!!

[/B] Äänet kuului tosi selkeästi, tätikin ihmetteli että onpas napakat äänet. Välillä kuului ihmeellistä töminää ja täti sanoi että vauva potkii kovasti ja pyörii.

Kyselin että onko se nyt poika vai tyttösyke ja täti vaan nauroi :)

Kaikki muutkin oli ok ja seuraavalla neuvola kerralla mennäänki jo viikkoa 19!!!

Valittiin synnytys-sairaala ja kyllähän me Tampereelle mennään¿kun minä viimeksi kävin siellä keskenmenon jälkitarkastuksessa me päätettiin miehen kanssa että seuraavan kerran tullaan tänne synnyttämään!!!! (luultavasti kuitenkin käydään synnytysvalmennuksessa ensin, mutta kuitenki). Silloin se oli vaan haave ja nyt näyttää kovasti siltä että tottahan siitä tulee ja synnyttämään ollaan menossa.

Kerttu rv 14+ [color=pink][size=6]♥[/size]

Vierailija
8/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello jo yksi, enkä oo saanu mitään erikoista aikaiseksi. Pöllö.

Onneksi sentäs palkkakuitti tuli ja oon saanut palkan myös sairauslomalta. Meinasi jo mennä hermot odotellessa. Äitiysloma mulla alkaa 14.7., aion siis aloittaa sen 50pv aiemmin. Kerroin jo sen pomolle, koska tiiän, miten hankala minulle on lomittaja löytää sinne työ-paikkakunnalle.

Selkkasin vauvanvaatelaatikon ja ihan onneton määrä siellä vaatetta oli. Pikkuvauvan vaatteita, potkareita ym, ei ollut nimeksikään. Muutama tytön 60+cm body ja sit collegepaitaa tms oli. Eli: jos tulokas on poika, otan aika varmasti pakkauksen ja jos tyttö, otan tuttavaperheen vaateavustuksen vastaan (niillä 2 tyttöä). Minusta tuo ä-pakkaus on aika poikamainen.

No eipä tässä muuta tällä erää :D -piias-

Vierailija
9/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valitus jatkuu..

Vasta-aine tulos tulikin jo tänään ja niinhän siinä kävi ettei minulta niitä löytynyt, eli immuniteettia ei ole. Torstaina otetaan uudet näytteet, ne varsinaiset infektionäytteet josta pitäisi näkyä olenko saanut tartunnan. Jos olen, minut siirretään äitipolille tarkkailuun jossa saa sitten käydä aika tiuhaan jotta nähdään mihin suuntaan vauvan tilanne menee.

Edelleen on olemassa se oljenkorsi etten saanut tartuntaa, mutta kyllä tämä jo taas vähän lätisti.

Muutenhan voin oikein hyvin, ja niitä liikkeitäkin on kyllä ollut jonkin verran nyt viime päivinä, ja se tuntuu tosi hyvältä.

Nyt on sellainen olo että tekee mieli olla ihan hiljaa ja istua vaan, joten lopetan lyhyeen.

Voikaa hyvin!

Tinah 17+2

Vierailija
10/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinah: älähän nyt vielä heitä kirvestä kaivoon kuitenkaan...olen ymmärtäny että parvorokko on melko huono tarttumaan, eli ei olis mikään kaikkein ärhäkin tapaus siinä suhteessa. Toivottavasti näin myös siun tapauksessa, kurjaa ylimäärästä huolta siis sullakin. Mulla eka testi oli kans nega ja toinen toi tuloksen, et en ole saanu tartuntaa.

Piias: uskomatonta!!! Siellähän sitten masuinemme istuskellaan!! Mie en itseasiassa tiedä tuleeko mies mukaan, tulee jos töiltään ennättää. Mutta jonkun tietynistumapaikan vois kyllä sieltä valkata, niin tunnistetaan toisemme, tiiä vaikka viereisissä saleissa aikanaan punnerretaan tai samassa huoneessa pötkötellään, olis kiva tunnistaa sinut sittenkin!

Täällä on ihan olematon olo. Siis ei tunnu että olisin raskaana. Ruoka alkoi yllättäen maistumaan, maha tuntuu kadonneen lähes olemattomiin, rinnatkaan ei tunnu enää niin turvonneilta ja kipeiltä. Liikkeitäkään en eilen illalla bongannu. Alan olla kohta huolissani jos ei ala monoa tuntumaan!!!

Täytyy eurata tilannetta ja soittaa neuvolaan että kuuntelee sydänäänet jos ei ala huomiseeen mennessä liikkeitä tuntumaan..inhottavaa tämmönenkin, olis nyt ees vähä paha olo ;)

(ei tosi, sitä en toivo takasin)

Tuntuuko teistä muista toisen/kolmannen/useamman odottajista nää raskauden riemut lähinnä riesoilta? Mulla ainakin on ekaa kertaa vähä sellanen " voi ei taas tätä pahaa oloa..." " kohta alkaa taas se närästys..." ja " hitto pitääkö miun pitää tuota tukivyötä taas joku 5kk putkeen,ääh??" ajattelu päällä. Oikeesti ajatus Renniestä ja tukivyöstä tökkii!!

MInjuska ja hiirenherne 16+1

Vierailija
11/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt lukemassa, mutta kommentoida en ole ehtinyt/jaksanut.

Mulla oli tänään rakenneultra, jota olen jännittänyt jo varmaan viikon. Ja tietty turhaan. Masuasukilla oli kaikki niinkuin pitikin. Ja viikot vastasi minun yllätyksekseni nauvolan viikkoja. Eli laskettu aika ei siirtynytkään syyskuun puolelle. Oletin itse, että siirtyy yli viikolla. Jatkan kuitenkin tällä listalla, kun olen tänne jo liittynyt. Laskettu aika on siis 30.8. Kysyin samalla, että jokohan nyt näkis, onko sieltä kumpi tulossa. Ultraaja vähän naurahti ja sanoi, että ainakin tässä tapauksessa näkee selvästi. Eli poika sieltä olisi tulossa. Tuntuu ihan hassulta, kun kaksi aiempaa on tyttöjä. Osaakohan sitä edes poikaa hoitaa... Mulla oli muuten tuo 2v mukana, vaikka lapussa selvästi sanotaan, että ei lapsia mukaan. Eipä tuo tuntunut ultraajaa haittaavan.

Olo on muuten ihan suht hyvä. Pahoinvointia on taas iltaisin, mutta aika lievää. Iskias on kyllä iskenyt jo ja se onkin välillä tosi kivulias. Ja närästystä löytyy. Mitähän vielä listais. Väsymystä on edelleen, mutta ei ihan niin voimakasta kuin on ollut.

Äitiyspakkauksesta on ollut puhetta. Mä aion ottaa sen, koska haluan jokaiselle talteen sen oman täkkipussin. Kummallakin neidillä on omansa tallessa. Ja meillä kun ei ole oikeastaan kuin tyttöjen vaatteita. No veljen vaimo epäilee heidän tulokkaansa olevan tyttö, niin silloinhan voitais vain vaihtaa vaatteet. Heillä kun esikoinen on poika.

Mutta tämä tällä kertaa.

T. Költtänä ja poika 17+6

Vierailija
12/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin niitä seerumi-seula vastauksia myös, ja kun mitään ei ole kuulunut lähdin soittelemaan niiden perään.

Pitkän kiemuran jälkeen selvisi että näytteeni on lähtenyt aivan väärään paikkaa ja siitä on tutkittu vain ne tavalliset, eli veriryhmä ym. Eli uusiksi meni.

Sikiötutkimuksesta sanottiin että on mahdollista vielä ottaa ne, mutta nyt on tosi kiire. Menenkin sitten aamulla uuteen seula-kokeeseen, ja samalla ne kai ottaa sen parvokoe kakkosen.

Kyllä menee kaikki putkeen!

Vierailija
13/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen se kevät on oikein mennyt, kun tuollainen myräkkä ulkona - blääh!! Minä olen myös niin henkeen ja vereen kesä-ihminen, että ahdistaa tämmöinen pyrytys :(

(.) Kävin aamulla neuvolassa ja kaikki ok. Painoa oli tullut 400g lisää viime käynnistä, korttiin merkitsi 82g viikolle. Hemoglobiini oli pudonnut 121:stä 115:sta, mutta neuvolan täti ei laittanut vielä rautakuurille, sanoi tuon 115 olevan alaraja raskaana oleville ja että jos tuosta tippuu niin sitten. Verenpaineet oli ihan ok, hiukan matalat, mutta kuuluu kuulemma asiaan. Pissassa oli hitusen proteiinit korkealla eli joudun viemään perjantaina pissatestit labraan ettei ole mikään infektio. Sanoi kyllä, että usein valkovuoto pissan joukossa saattaa sekoittaa tuloksia. En sitten tiedä voiko lemmekkäillä hetkillä olla mitään osuutta asiaan, kun pitkästä aikaa jaksoi eilen sekin puoli kiinnostaa...en viitsinyt kysyä ;) En tiedä miten teillä muilla, mutta meikäläisen kiinnostus niihin puuhiin on kyllä ollut aikas vaisua viime aikoina..

Sydänääniäkin kuunneltiin ja hienosti kuului kummankin kaveruksen jumputukset =) Toisen sykkeet oli pikkuisen kiihkeämmät ja potkiskeli kovasti doppleria ;), toinen olikin sitten hiukan rauhallisempi. On se vaan ihana ääni!!! :) Seuraava neuvola on kuukauden päästä ja ultra vkolla 20.

Hönttä: Kyselit siitä minun tukivyöstäni, en oikein päässyt merkistä selvyyteen koska vyöhän on siskoni vanha joten lapusta oli teksti kulunut pois. Epäilen kyllä että kyseessä voisi olla Patrician tukivyö, sen verran ensimmäisestä kirjaimesta oli jäljellä :) Neuvolan täti muuten suositteli minulle, että voisin alkaa pikkuhiljaa sitä käyttämään.

Nimistä kun on ollut puhetta niin minulla löytyisi tyttöjen nimet kyllä, mutta pojille ei sitten niin mitään. Miehellä on yksi pojan nimi aika vahvasti ehdolla enkä ole kyllä ihan samaa mieltä asiasta... :) Miehen mielestä minun ehdotukseni ovat liian erikoisia (eivät todellakaan ole!) ja minun mielestä mies taas tykkää aivan liian yleisistä/persoonattomista nimistä...että näin! Saa nähdä millaiset väännöt vielä saamme aiheesta aikaiseksi ;)

Eipä kai tässä muuta, eilisen ja tämän päivän olen ollut saikulla flunssan takia ja huomenna pitäisi lähteä Helsinkiin parin päivän koulutusreissulle :) Tiedossa siis hotelli-aamiainen - jee!!

:) elaine + papu ja ässä

Vierailija
14/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkää on täällä meilläkin päin, niin talvista lumimyräkkää pukkaa että luulisi olevan tammikuu. :/ Toivottavasti pian nyt oikeesti alkaa lämmetä ja lumet sulaa muuten tällä menolla on jo syyskuu ja meidän murut syntyy " menneen talven lumien" keskelle. ;)

Minä kävin eilen piiiitttkkäästä aikaa jumppaamassa ja kylläpä teki hyvää. Hyvin jaksoin vaikka viime aikoina väsymys on vaivannut kaikkea tekemistä. Pitää ottaa kyllä uusiksi vielä loppu viikosta, sen verran mukavaa puuhaa se kuitenkin on. Ja nyt kun vielä voi jumpata, kohta puoleen masu alkaa olla esteenä sille hommalle.

Pientä väsymystä lukuun ottamatta mulla olo on hyvä. Pahaa oloa ei ole näkynyt eikä kuulunut moneen päivään ja nukkunutkin olen suht hyvin.

Nimistä oli ollut keskustelua: meillä ei vielä olla mitään varsinaista nimeä mietitty, lähinnä ollaan puhuttu mitä ei ainakaan anneta. :) Esikoisenkin kohdalla kävi niin että toinen nimi löytyi helposti, sama kuin miehen toinen nimi. Etunimen puolestaan " löysin" päivystykseen jonottaessani. Istuin joitakin viikkoja ennen ristiäisiä päivystysjonossa flunssan vuoksi ja ennen minua lääkärille pääsi pieni poika, jonka nimi kuulosti juuri sellaiselta mikä kävi loistavasti toisen nimen eteen ja tuntui muutenkin hyvältä. Miehellekin se nimi sopi hyvin ja niin esikoisemme sitten sai hyvän nimen. :)

Mutta nyt imuria näyttämään villakoirille. Mukavaa viikkoa lumisesta säästä huolimatta! :)

T: Anmari rv 14+3

Vierailija
15/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman lapsen nimissä sitä onkin vääntämistä, jos ei satu toinen olemaan samaa mieltä!

Mulla onkin oikein kunnolla rajotteita nimien suhteen, olen aika kranttu :)

Meidän lapsen nimi ei saa olla liian krumeluuri, vaan melko tavallisen kuuloinen, muttei silti mikään liian tavallinen. Sitä ei saa olla kavereiden lapsilla, ystävien lapsilla, suvussa tai ystävien ystävien tai sisarusten lapsilla. Eikä sitä nimeä ole ollu kenelläkään entisellä hoitolapsella...8v työkokemus 70 paikkaisessa päiväkodissa rajoittaa melkoisesti siis!

Mutta kaksi kertaa on oiva nimi löytynyt! Esikoistyttären nimi on tullut 6vuoden aikana vastaan 3-4 kertaa, pojan nimi pulpahtelee pintaan jatkuvasti nykyisin, siitä kun tulo 2005 suosituin nimi :( mutta minkäs teet, sitä se ei ollu 2002 kun valintaa tehtiin.

Ja uudelle tulokkaalle on siis näillä kriteereilla nimi jo mietittynä, olipa siellä masussa kumpi tahansa.

Mutta suurin ongelma taitaa tulla kummien kanssa!! Mistä te joilla useampia lapsia on, olette keksineet kummit lapselle? Meillä on molemmilla lapsilla 4 kummia, joista vähintään yksi mies. Nyt saadaan etsimällä etsiä kummeja, kun ei viitsis montaa kertaa samoja nakittaa.. taitaa joutua tyytymään täm lapsi vähempiin kummeihin..

Liian aikaisin asioita mielessään pyörittlevä

Minjuska

Vierailija
16/16 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pakaran seutu ollut jo pidempään kipeä. Mietinkin nyt että onko se issiaskipua vai minkälaista se liitoskipu olikaan? Ja missä se tuntuu? Närästys on jälleen löytänyt tänne. Jätin muutamaksi päiväksi ruisleivän pois ja tuntui ekaksi auttavan, mutta taidan palata takaisin kun kerran närästää taas. Renniekään ei tunnu tänään auttavan. Liikkeitä en edelleenkään tunne. Odottelen niitä jo aika malttamattomana. Tosin oli huojentavaa lukea oliko se eilisestä ketjusta, että ei ihan kaikki muutkaan vielä tunne. Jaahans pesukone pysähtyi, täytyy mennä laittamaan vaatteet vielä kuivuriin. Mukavaa viikkoa kaikille.

rv 17+1