Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllättävän harva ymmärtää, että elämän tarkoitus on rakkaus.

Vierailija
27.05.2017 |

Kaikki muu jää toiseksi, jos osaa kokea aitoa rakkautta. Kirjoitin osaa, koska olen tullut siihen tulokseen, että suurimmalle osalle ihmisistä ei lopulta ole täysin avautunut se, mitä rakkaus voi olla. Se esimerkiksi tekee täysin toissijaiseksi pohdinnat, miksi kannattaisi hankkia lapsia. Jos kokee suurinta rakkautta lastaan kohtaan, koko kysymys on absurdi ja osoittaa vain sen, ettei kysyjällä ole ymmärrystä elämän suurimmasta voimasta. Siksi usein kuuleekin sanottavan, "En tiennyt mitä rakkaus on ennen kuin sain oman lapsen."

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämällä ei kai ole tarkoitusta, mutta oman elämäni tarkoitus on kerätä mahdollisimman paljon kokemuksia, ja toki rakastaa miestäni siinä samalla.

Vierailija
42/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämän tarkoitus on elää eli syödä, nukkua ja rakastella. Me kaikki olemme maapallon elävä organismi olemme kuin kukka ja avaruus on kukkaruukku. Kertokaapa vaan mikä muu kukka tappaa itseään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämän tarkoitus on oppia tuntemaan itsensä eikä varsinaisesti rakastaa. Rakkaus on yksi osa-alue elämästä muiden tunteiden muassa. Elämässä tulee ennemmin tai myöhemmin vastoinkäymisiä ja ne ovat niitä merkittävimpiä hetkiä jolloin ihminen oppii itsestään paljon.

Vierailija
44/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Sitten mun elämälläni ei ole eikä tule koskaan olemaan tarkoitusta koska en ole koskaan saanut enkä tule koskaan saamaan rakkautta. N28

Luitko edellisen viestin? "Elämän tarkoitus ei ole saada rakkautta, vaan löytää se itsestään."

Ap

Tuo nyt on ihan suurinta paskaa mitä voi sanoa ihmiselle, jota ei ole rakastettu. Miten silloin voi löytää rakkautta itsestään jos on vaikkapa tullut aina hylätyksi.

Vierailija
45/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä elämän tarkoitus on oppia tuntemaan itsensä eikä varsinaisesti rakastaa. Rakkaus on yksi osa-alue elämästä muiden tunteiden muassa. Elämässä tulee ennemmin tai myöhemmin vastoinkäymisiä ja ne ovat niitä merkittävimpiä hetkiä jolloin ihminen oppii itsestään paljon.

Se rakkaus, josta puhuin, ei ole "yksi osa-alue elämästä muiden tunteiden muassa". Se rakkaus on suurin, eikä sille ole sanoja. Ei tunne, eikä mitään muutakaan määriteltävissä olevaa. Suurin osa ihmisistä todella ei tiedä, että se on elämän tarkoitus.

Ap

Vierailija
46/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nää jatkuvat elämäntarkoituskysymykset. Ei ole mitään suurempaa tarkoitusta, me olemme täällä pelkästään sattumalta. Kukaan ei määrää mikä on oikea tarkoitus, koska sellaista ei ole olemassa.

Vierailija
47/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on kehittää itsestään parempi ihminen kuin nyt olet. Tähän kuuluu rakkaus, empatia, jne.

Vierailija
48/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Sitten mun elämälläni ei ole eikä tule koskaan olemaan tarkoitusta koska en ole koskaan saanut enkä tule koskaan saamaan rakkautta. N28

Luitko edellisen viestin? "Elämän tarkoitus ei ole saada rakkautta, vaan löytää se itsestään."

Ap

Tuo nyt on ihan suurinta paskaa mitä voi sanoa ihmiselle, jota ei ole rakastettu. Miten silloin voi löytää rakkautta itsestään jos on vaikkapa tullut aina hylätyksi.

En väittänytkään että se olisi helppoa. Se ei kuitenkaan ole mahdotonta. Sinullakin on vain yksi elämä, toivon että löydät rakkauden voiman. Ei ulkoa, vaan sisältä. Tämä saattaa kuulostaa diipadaapalta, mutta kaikki lähtee avoimesta mielestä. Sinä yksin olet vastuussa elämästäsi. Loppu tulee joka tapauksessa, joten eikö kannattaisikin jättää negatiivisuus ja valita rakkaus. Et ehkä vielä tiedä mitä se tarkoittaa, mutta valitsemalla sen joka päivä löydät sen vielä.

Ap

Vierailija
49/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rakkaus on myös elämän tarkoitus. Minulle rakkaus tarkoittaa huonoista ajoista selviämistä. Suruista, uteliaisuuden lopputuloksista (olivatpa ne sitten hyviä tai pahoja) jne. Rakkaus ei ole minulle onnen huumaa, eikä tylsä ja typerä päätös myöskään. Se on jotain, mikä on annettu minulle. En voisi itse päättää kuinka paljon minulla on rakkautta. Voin kyllä koittaa oppia avautumaan sille lisää, niin että sitä olisi elämässäni mahdollisimman paljon. Mutta jos elämä vie alas tuonelaa kohti, ei minun haluni tuntea rakkautta siinä sillä hetkellä paljoa paina. Mutta en silloinkaan unohda, että tarkoitukseni on rakastaa, vaikka mitä pahaa tehtäisiin minulle.

Uskon, että tuon viimeksimainitun avulla selviän elämässä eteenpäin ja pois siitä pahasta, mitä muut usein minulle haluavatkin, tai ainakin tulevat aiheuttaneiksi, koska ovat ihmisinä vajavaisia, kuten itsekin olen.

Vierailija
50/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää nää jatkuvat elämäntarkoituskysymykset. Ei ole mitään suurempaa tarkoitusta, me olemme täällä pelkästään sattumalta. Kukaan ei määrää mikä on oikea tarkoitus, koska sellaista ei ole olemassa.

TÄMÄ +1. Miksi elämällä täytyy olla tarkoitus? Osaavatko ihmiset edetä vain käskystä yhtä tehtävää päin? Ja hyvin epätodennäkoistä että joku voimakkaampi voima on semmoisen määrännyt. Jumalaa ei ole, tai os on se ei ole kaikkivoipa taikka hyvä

Vierailija
51/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ +1. Miksi elämällä täytyy olla tarkoitus? Osaavatko ihmiset edetä vain käskystä yhtä tehtävää päin? Ja hyvin epätodennäkoistä että joku voimakkaampi voima on semmoisen määrännyt. Jumalaa ei ole, tai os on se ei ole kaikkivoipa taikka hyvä

Saisiko tähän AP responsea?

Vierailija
52/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En väittänytkään että se olisi helppoa. Se ei kuitenkaan ole mahdotonta. Sinullakin on vain yksi elämä, toivon että löydät rakkauden voiman. Ei ulkoa, vaan sisältä. Tämä saattaa kuulostaa diipadaapalta, mutta kaikki lähtee avoimesta mielestä. Sinä yksin olet vastuussa elämästäsi. Loppu tulee joka tapauksessa, joten eikö kannattaisikin jättää negatiivisuus ja valita rakkaus. Et ehkä vielä tiedä mitä se tarkoittaa, mutta valitsemalla sen joka päivä löydät sen vielä.

Ap

Oletko aivan varma, ettei rakkaus löydy negatiivisiudenkin keskeltä? Minusta itselle pitää sallia kaikki tunteet. Olla vihainen, se se vasta rakkautta onkin! Mä ainakin olen vihainen ja raivoan, enkä koe, että se uhkaa rakkautta millään tapaa.

Vierailija
53/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap käsittelet tämän, että joku jättää lapset tekemättä narsistiäitinsä takia? Eikö ole vastoin logiikkaasi, että suuri rakkaus lapsia kohtaan voi olla myös ettei saata heitä syntymään, vaikka haluaisi. Entäs rakastavaiset, jotka huumassa tekevät lapsen, eikä ajatella miten selvitään arjesta ja vanhemman vastuusta? Onko se mielestäsi suurinta rakkautta, kunhan puksauttaa lapsen maailmaan?

Vierailija
54/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua itseänikin on tässä keskustelussa vähän häirinnyt tuo "tarkoitus"-sana. Se on sana, ja sanat eivät koskaan pysty kuvaamaan tätä asiaa, koska oikeasti sille ei ole sanoja. Jokainen antaa sanoille tietyn merkityksen oppimansa perusteella. Käsky, tehtävä, ylemmän tahon määräys. Jumala. Rakkaus. Nämä kaikki ovat vain ihmisen antamia sanoja sille, jolle ei ole sanoja. Ehkä tämä koko keskustelu on turhaa, ne tietävät, jotka ovat tietääkseen. Joissakin toisissa ehkä itää nyt siemen.

Ap

Vierailija
55/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Oletko aivan varma, ettei rakkaus löydy negatiivisiudenkin keskeltä? Minusta itselle pitää sallia kaikki tunteet. Olla vihainen, se se vasta rakkautta onkin! Mä ainakin olen vihainen ja raivoan, enkä koe, että se uhkaa rakkautta millään tapaa.

Löytyy, ehdottomasti löytyy! Rakkaus on kaikissa, mutta se pitää ensin valita. Toiset valitsevat jatkuvasti vain negatiivisuuden antamatta samalla tilaa rakkaudelle. Negatiivisuus on monille osa identiteettiä, johon turvaudutaan.

Ap

Vierailija
56/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap käsittelet tämän, että joku jättää lapset tekemättä narsistiäitinsä takia? Eikö ole vastoin logiikkaasi, että suuri rakkaus lapsia kohtaan voi olla myös ettei saata heitä syntymään, vaikka haluaisi. Entäs rakastavaiset, jotka huumassa tekevät lapsen, eikä ajatella miten selvitään arjesta ja vanhemman vastuusta? Onko se mielestäsi suurinta rakkautta, kunhan puksauttaa lapsen maailmaan?

Jos jättää lapset tekemättä narsistiäitinsä takia, oletan että ihminen pelkää tuolloin kohtelevansa omia lapsiaan samoin kuin itse tuli kohdelluksi. Jos näin on, niin suurinta rakkautta pitää lähteä antamaan ensin itselleen. Rakastaa sitä pientä lasta, joka jäi vaille äitinsä epäitsekästä rakkautta. Itseään täytyy oppia rakastamaan, ennen kuin voi rakastaa omia lapsiaan epäitsekkäästi. Jos narsistiäiti vaikuttaa lapsensa elämään noin vahvasti, rakkauden löytäminen on erittäin haasteellista, mutta ei mahdotonta. On kuitenkin valtavasti ihmisiä, jotka jäävät oman lapsuutensa rakkaudettomuuden taakan alle löytämättä koskaan suurinta rakkautta sisältään.

Ap

Vierailija
57/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki automaattisesti rakasta lapsiaan. Eivät kaikki, joille näytetään tie, osaa kulkea sitä. Eivät kaikki, joilla on silmät, näe. Eivät kaikki, joilla on korvat, kuule.

Ap

Vierailija
58/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo nyt ainakaan ei ole minun mielestäni rakkaudellista suhtautumista jos väheksyy muiden kokemuksia rakkaudesta. Minun käsittämäni rakkaus ei koskaan väheksy muita, vaan ymmärtää antaa muiden rakastaa kuin vain siihen kykenevät. Ei se helpoin tie missään nimessä.

Ei ketään voi pakottaa mihinkään, kaikki lähtee itsestä. Väheksyä ja antaa ovat vain sanoja, asenteellisia sellaisia.

Ap

Vierailija
59/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoissa sähkökemia saa aikaa seksuaalista himoa (rakastumista) ja kiintymystä (rakkautta). Jos ihminen ei koe esim. aivovamman vuoksi noita tiloja, hänen elämällään ei ole tarkoitusta? Ap:kin voi joutua vielä tuollaiseen tilaan.

Vierailija
60/82 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Löytyy, ehdottomasti löytyy! Rakkaus on kaikissa, mutta se pitää ensin valita. Toiset valitsevat jatkuvasti vain negatiivisuuden antamatta samalla tilaa rakkaudelle. Negatiivisuus on monille osa identiteettiä, johon turvaudutaan.

Ap

Mutta koska viha on rakkautta, sitä ei tarvitse valita (pois) tunteakseen rakkauden. Negatiivisuudesta en puhunut sanaakaan. Eihän raivo, viha ja muu vastaava ole mitään negatiivisia asioita. Olet käsittänyt väärin. Ne kaikki kuuluvat rakkauden etsintään. Ihminenhän lukitsee itsensä ulos rakkaudesta, jos kieltää vihansa.

Minua loukkaa, kun sanot jonkunnvalitsevan negatiivisuuden. Sehän (jos puhumme vihasta negatiivisuutena, mitä se ei tosin ole) tulee sisältä aivan yhtä paljon kuin rakkauskin. Ei kukaan valitse olla negatiivinen, sinä valitset suhtautua kärsiviin ihmisiin niin, että he sinusta ovat muka negatiivisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme