Millä lääkkeellä teiltä on parantunut ahdistus/paniikkihäiriöt
Kommentit (51)
Citalopram ja lyrica. Mulla oli molemmat, mutta nyt enää pieni annos citalopramia. Korjaan vielä sen verran, että ei siitä sairaudesta varsinaisesti parane, mutta sen kanssa oppii elämään ja pahimmat oireet pysyy lääkkeellä poissa.
Mun tyttärelläni on yleistynyt ahdistushäiriö, ja se pysyy kurissa Seronililla. Ei siis paniikkihäiriöitä, vaan yleistynyt ahdistus, vähän toisentyyppistä...
Essitalopraami.
Kuin olisi auennut ihan uusi maailma siinä 3-5 viikon tienoilla
Mulla on auttanut sertraliini, ja tietenkin elintavat: säännölliset syömiset (paniikkikohtaus iskee todennäköisemmin nälkäisenä jne) ja nukkumiset, kahvin vähentäminen, hengitysharjoitukset, mindfulnesista se todellisuuteen ankkuroituminen tjsp.
Siihen voi syödä lääkkeitä lopun ikäänsä ja juosta terapeuteilla tai
alkaan säännöllisesti ulkoilemaan.
Essitalopraami. Mirtazapiini poisti myös ahdistuksen, mutta siinä oli liikaa sivuvaikutuksia.
Ei mikään lääke sitä paranna! Hyvänen aika, miten pihalla voi joku olla..
Lääkkeet toki turruttaa, mutta ainoa terveellinen ja kestävä muutos saadaan elämäntapamuutoksilla ja siedätyshoidolla. Ahdistus ja jännitys,sekä paniikki on kuitenkin vain tunteita joihin ei kuole ja joita voi(ja pitää) oppia hallitsemaan ja sietämään.
Ei päihteitä. Ei edes silloin tällöin. Alprox tarvittaessa. Paniikkikohtaukset helpottaneet huomattavasti.
Eihän lääke sitä paranna? Mitä en nyt ymmärrä?
Lyrica on tehokas, mutta sen kanssa kannattaa olla varovainen. Itse käytin pikkuannosta unen laatua parantamaan, ei ongelmia. Jätin pois heti kun voin, koska ystävällä hyvin ikäviä kokemuksia. No eri syystä söi ja oli isompi annoskin, mutta se itsetuhoisuutta kohti vaellus oli karmivaa katsottavaa, ennen kuin tajuttiin mistä se johtui.
Vierailija kirjoitti:
Eihän lääke sitä paranna? Mitä en nyt ymmärrä?
Mikä sitten parantaa mielestäsi?
Seronil, sitten Venlaflaxin. Ei ahdista, voin hyvin. (+ 2 vuoden psykodydaaminen terapia, nukahtamisvaikeuksiin tarpeen mukaan melatoniini.) Yritän nukkua riittävästi, liikkua ja käytän vähän alkoholia. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Seronil, sitten Venlaflaxin. Ei ahdista, voin hyvin. (+ 2 vuoden psykodydaaminen terapia, nukahtamisvaikeuksiin tarpeen mukaan melatoniini.) Yritän nukkua riittävästi, liikkua ja käytän vähän alkoholia. Tsemppiä!
Kuinka kauan paraneminen vei?
Ei lääke paranna. Hyvällä tuurilla oireet pysyvät poissa niillä. Ihmettelen tuota kolme vuotta tuloksettomasti terapiassa käynyttä. Millaisella terapeutilla kävit? Mikä terapiasuuntaus?
Metyylifenidaatti ja tupakka. Ne auttavat itselleni.