Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin masennuslääkkeen ja hirveät vieroitusoireet. Sairausloma?

Vierailija
27.05.2017 |

Lopetin masennuslääkkeen eilen kokonaan, laskin toki ensin annosta ja eilen oli viimeinen pilleri. Viime viikko oli jo annosta laskiessa aivan helvettiä. Töissä sinnittelin ja jouduin ottamaan useana päivänä pahoinvointilääkettä ja pari kertaa jopa rauhoittaviakin. Samoin päänsärky on aivan järkyttävää.

No, tänään en sitten enää lääkettä ottanut. Olo vaan pahenee ja en tiedä miten ihmessä kykenen töihin maanantaina! Olo on kuin helvetillisessä krapulassa. Sydän tykyttää, huippaa, päätä särkee ja en saa syötyä mitään paitsi vähän jotain suolaista. Oksettaa. Tuntuu, että koko keho räjähtää. Vatsa hirveällä ripulilla.

Että sellaista tavaraa sitten tullut vedettyä, eipä kukaan kertonut lääkettä määrätessä lopetusoireista. Lääkärin kertoi, että voi jotain pientä vieroitusoiretta tulla. PIENTÄ?!!

Oikeesti voiko tämän takia saada sairauslomaa? Jos jatkuu tällaisena niin en vaan voi mennä töihin. Olen koko päivän maannut sängyssä ja käynyt välillä ripuloimassa vessassa.

En todellakaan ota yhtään pilleriä tuota enää ja huom., en lopettanut seinään tätä ja annosta vähitellen laskien.

Mitähän sitä maanantaina sanon esimiehelle? Olo siis tosiaan pahenee koko ajan ja varmaan tulee hetken pahenemaankin, nyt kun tuo poistuu kokonaan elimistöstä. Voi apua...

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääkitys ja kuuluuko siihen varmasti tuollainen oire?

Vierailija
2/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö ei ne ole riippuvuutta aiheuttavia.

-lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nopea lopetus. Ja sinä feikkilääkäri ole hiljaa.

Vierailija
4/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai lopettanut ilman lääkärin lupaa. Masennuslääkkeet ja rauhoittavat toimivat eri tavoin, ja harvoin rauhoittavat (joita ei muutenkaan tulisi käyttää kuin tarvittaessa, sillä ovat todella koukuttavia) yksin riittävät pitämään oireita kurissa. Suosittelisin nyt ainakin edes käymään päivystyksessä.

Vierailija
5/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxin. Järkytyin kun asiaa googlettelin, että tosiaan kai aika tyypillistä saada ihan vitumoiset oireet. Toki osa ei saa mitään, yksilöllistä.

Mietin miten tämä pitäisi selittää esimiehelle. Olenko vatsataudissa vai mitä.. Kaikki ruoka lentää ripulina ulos melkeinpä ja oksettaa niin perkeleesti. Toki voisin pumpata itseni täyteen pahoinvointilääkettä, kipulääkettä ja vielä ottaa tarvittaessa rauhoittava.. En vaan kykene työskentelemään "lääkepöllyssä" ja kun en yhtään tiedä kauanko tämä kestää. Viime viikko tosiaan meni sisulla ja lääkkeillä, nyt olo pahentunut ihan hirveäksi kun lääke jäi kokonaan pois.

Ap

Vierailija
6/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaksiini on ihan järkkyä myrkkyä. Älkää hyvät ihmiset käyttäkö!!

Vierailija
7/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian nopea lopetus. Ja sinä feikkilääkäri ole hiljaa.

Näin minulle on opetettu.

-lääkäri

Vierailija
8/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ei kannattaisi lopettaa sitten?

Vierailija
9/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso annos sulla oli? Oletko parantunut?

Vierailija
10/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi, että voi eka laskea annoksen vaikka 75mg ja sit vaan lopettaa. Mä en tosiaankaan lopettanut tuosta sitten, vaan laskin yhä pienempään. Tietenkin lääkäri on tietoinen, että tämä jää pois. Toki lopetustahti alkuperäisestä annoksesta 150mg oli suht rivakka, mutta joudun aloittamaan eri asiaan eri lääkkeen ja tämä ei sen kanssa käy ollenkaan eli ehkä siksi on vieroitusoireet kovat. Tosin oon kuullut, että vaikka lopettaisi tosi hitaasti niin voi olla silti kauheat olot. . Mutta joo, en lopettanut seinään ja näillä nyt mennään.

Ap

Vierailija
11/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollahan lukee wikipediassakin, että käyttö pitää lopettaa hitaasti pitkän ajan kuluessa. Urpo.

Vierailija
12/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetitko kuitenkin liian äkkiä?  Mulla meni lopetellessa puolisen vuotta, eikä ollut oireita.

Vierailija
13/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että tilanne johtuu lääkityksen lopettamisesta, muuta asiaa, eli sairauslomaa vaan. Et tuon kuvauksen perusteella ole mitenkään työkykyinen (ellei tilanne ehdi maanantaihin mennessä paranemaan).

Vierailija
14/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä muutkin kärsineet lääkevieroituksesta. Ei siihen ole tarvittu sairaslomaa. Viidennenpäivän jälkeen alkaa helpottamaan.

Vierailija
15/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Aloitin juuri Venlafaxin-nimisen lääkityksen.

Vierailija
16/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuollahan lukee wikipediassakin, että käyttö pitää lopettaa hitaasti pitkän ajan kuluessa. Urpo.

Edelleenkin olen tätä jo pidempään "lopetellut" ja oireet tuli kun laskin tuosta 75mg alaspäin. Siihen asti ei ongelmaa ollut. Lääkärin mielestä jo tuon 75mg voisi SUORAAN lopettaa, päätin itse kuitenkin ottaa varovaisemmin.

Lääkärille kerroin huolesta vieroitusoireita koskien ennen kuin alettiin laskea tätä, kuulemma psykosomaattisia nämä tämmöiset :D.

Ap

Vierailija
17/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ja kuuluu asiaan jos lopetit liian nopsaan. Kauanko pienensit annosta? Viikon? Jos teit koko homman liian nopeasti, voit joutua aloittamaan lääkkeen uudelleen hyvin pienellä annoksella uudelleen :D Ja sitten lopettamaan sen tarpeeksi hitaasti -> lopetusoireistoa ei tule.

Vierailija
18/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä muutkin kärsineet lääkevieroituksesta. Ei siihen ole tarvittu sairaslomaa. Viidennenpäivän jälkeen alkaa helpottamaan.

Mä mietin sitä, että miten voin pahoinvointini kanssa mennä ensinnäkin bussilla töihin. Vatsakin on niin sekaisin. Äsken sain alas iltapalaa ja johan sai vessaan juosta kun toisesta päästä lensi.

Ap

Vierailija
19/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin olen tätä jo pidempään "lopetellut" ja oireet tuli kun laskin tuosta 75mg alaspäin. Siihen asti ei ongelmaa ollut. Lääkärin mielestä jo tuon 75mg voisi SUORAAN lopettaa, päätin itse kuitenkin ottaa varovaisemmin.

Lääkärille kerroin huolesta vieroitusoireita koskien ennen kuin alettiin laskea tätä, kuulemma psykosomaattisia nämä tämmöiset :D.

Ap

Kuinka pitkään olet vähennellyt annosta?

Vierailija
20/57 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Aloitin juuri Venlafaxin-nimisen lääkityksen.

Monelle se on hyvä ja toimiva lääke, joillekin se ei sovi. Joillekin aiheuttaa pahoja vieroitusoireita, joillekin ei. Tietysti kovaäänisimmät pelottelijat ovat niitä joille se ei ole ollut oikea valinta. Itse olen tuota käyttänyt ja myös lopettanut käyttämästa, ja on toiminut ja ei ole aiheuttanut mitään hirveitä vieroitusoireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän