Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit! Opettakaa poikanne tekemään ajoissa kotitöitä ja kantamaan vastuu niistä. Saatte sitten tulevaisuudessa mukavammat miniät, jotka eivät nalkuta miehelleen tekemättömistä kotitöistä

Vierailija
27.05.2017 |

Ja jotka kiittävät anoppejaan hyvästä työstä poikien kasvattamisessa ja jotka ovat sitten mielelläänkin tekemisissä anoppinsa kanssa. Eli sinulla ja tulevalla miniälläsi tulee olemaan paremmat ja lämpimämmät välit kun jo nyt kasvatat poikasi tavoille ja toiset huomioon ottavaksi.

Näin ainakin itse aion toimia poikani kohdalla. Vaikka hän minun kultamussukkani onkin niin kyllä mä häntä opetan siivoamaan jälkensä, viemään likaiset vaatteet suoraan pyykkikoriin, ripustamaan märän pyyhkeen naulakkoon, heittämään jätskipaperit ym roskat suoraan roskiin jms kotityöt.

Toivottavasti tuleva miniä kiittää.

Itse en nimittäin omaa anoppiani kiitä, kun ei ole antanut oman poikansa osallistua ollenkaan kotitöihin pienenä ja tulos näkyy sitten meidän kotona. 🙄

Toivottavasti osaan opettaa oman poikani paremmin.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on täällä keskusteltu aiemminkin miten pojat ja niistä kasvavat miehet eivät osaa mitään.

Paljonko näitä "ruusunnuppuja" oikein on? Itselleni lapsesta lähtien alkaen oli selvää kotityöt ja ruuanlaitto. Pesästä lähtö tuli jolloin piti opetella lisää asioita ja äidille soitto hän neuvoi.

Järkytys oli inttiin meno, miten siellä huomasi osan minun ikäisistä olevan aivan lapsen asteella... perunan kuoriminen, hiustenpesu, toimiminen kiiressä... Kaikki aivan hukassa. Jotenkin aika pelottaavaa jos 18v. miehenalku ei osaa kuoria perunaa tai pestä itse hiuksiaan TAI ei ole ollut kertaakaan poissa yön yli kotoa.

No ei siinä mitään äitini (menehtynyt) hänen pitkäaikainen miesystävä(poikaystävä) asui viikot äitinsä luona missä äiti pesi vaatteet, teki ruuan, herätti aamulla ja osti jopa kaljat :) .  Sitten viikonloppuna meidän luokse asumaan täys ylläpitoon, olin silloin 12v.

Lukiessani tätä palstaa ihmettelen välistä miten jotkut naiset löytävät aina ne " ruusunnuput "

T:Keskiviivan mies.

Vierailija
42/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu u, ei taas tartte ihmetellä miksi naiset hakevat suurimman osan avioeroista.

Eikä myös miksi miehet haluaa asua yksin, 10vuodessa yli kymmenkertaistunut yksin asuvien miesten määrä.

Fiksut miehet katso ei ryhdy ollenkaan suhteisiin teidän naisten kanssa ; )

Aika karu fakta. Tuohon faktaan lisäisin että sinkkunaisten koirien määrä tuplaantunut samassa ajassa.

Naiset =ei osaa olla yksin

Miehet = osaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika osaa vähän kaikkea, kakunkin tekaisee, mutta ei näy miniää. Poika ei taida tarvita naista :(. 

Vierailija
44/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko keskustelu on sinänsä aika jännä, koska saastaisimmat ihmiset jotka tunnen , ovat naisia.

Ja taas ylläpidetään sitä myyttiä, että kukaan mies ei koskaan mitään kotitöitä ole tehnyt, eikä tee ennen kuin aseella uhattuna.

Vierailija
45/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti repi hiuksia päästään, mutta me lapset vain pysyimme sotkuisina. Eipä siinä mikään määrä nalkutusta auttanut. Omat kotini olen aina pitänyt siisteinä ja hyvin sisustettuina. Turha liioitella kasvatuksen merkitystä.

Mistä kuvittelet saaneesi mallin ja oppineesi noi taidot?

Koulun kotitaloudesta?

Lehdistä?

Kotoa?

Siis mitkä ihmeen taidot? Kotitöiden tekeminen on normaaliälyiselle ja -kykyiselle ihmiselle naurettavan helppoa. Netistä töytyy varmasti alle minuutissa ohjeet ihan mihin tahansa kotityötehtävään, joka kaltaiselleni kerrostaloasujalle voi tulla vastaan, ja netistä olen ne oppinut sitä mukaa kuin niitä on tarvinnut tehdä.

Vierailija
46/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä aiheesta on täällä keskusteltu aiemminkin miten pojat ja niistä kasvavat miehet eivät osaa mitään.

Paljonko näitä "ruusunnuppuja" oikein on? Itselleni lapsesta lähtien alkaen oli selvää kotityöt ja ruuanlaitto. Pesästä lähtö tuli jolloin piti opetella lisää asioita ja äidille soitto hän neuvoi.

Järkytys oli inttiin meno, miten siellä huomasi osan minun ikäisistä olevan aivan lapsen asteella... perunan kuoriminen, hiustenpesu, toimiminen kiiressä... Kaikki aivan hukassa. Jotenkin aika pelottaavaa jos 18v. miehenalku ei osaa kuoria perunaa tai pestä itse hiuksiaan TAI ei ole ollut kertaakaan poissa yön yli kotoa.

No ei siinä mitään äitini (menehtynyt) hänen pitkäaikainen miesystävä(poikaystävä) asui viikot äitinsä luona missä äiti pesi vaatteet, teki ruuan, herätti aamulla ja osti jopa kaljat :) .  Sitten viikonloppuna meidän luokse asumaan täys ylläpitoon, olin silloin 12v.

Lukiessani tätä palstaa ihmettelen välistä miten jotkut naiset löytävät aina ne " ruusunnuput "

T:Keskiviivan mies.

Hyvästä kodista ei kukaan halua pois, huonosta lähdetään heti, kun voidaan. Siksi osa armeijaan menevistä ei ole koskaan ollut yötä pois kotoaan. Tosin todella pieni osa, koska harvassa on ne vanhemmat, jotka eivät koskaan matkusta minnekään. Eniten armeijassa on hukassa ne pojat, joilla ei ole koskaan ollut ketään huolehtimassa ja olemassa turvana.

Vierailija
47/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika osaa vähän kaikkea, kakunkin tekaisee, mutta ei näy miniää. Poika ei taida tarvita naista :(. 

Poikasi taitaa olla ns. siihen suuntaan kalleellaan...  Kakunkin tekee. 

Vierailija
48/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi ei koskaan sa tyttöystävää jos opetat hänet tuollaiseksi kiltiksi ja kunnolliseksi.

Kannattaa enemmin ostaa pojalle kaljaa ja tupakkaa, tytöt tykkäävät tupakkapaikkojen koviksista.

No miksi sitten esim komeaa ja hyväkäytöksistä Robinia (yhden esimerkin mainitakseni) pidetään jokaisen anopin unelmavävynä?

ei robin ole moneen vuoteen siivonnut mitään. hotellissa siivotaan puolesta ja kotona naiset siivoaa ihan himoissaan tehdäkseen vaikutuksen

Robinin siivoamisista en tiedä, on varmaan hänellä ilmankin paljon tekemistä, koulu ja keikat ym.

Mutta Robinilla on terveet elämäntavat, se näkyy päällekin, kun kunto on korkealla ja ulkonäkö ihana. Eikä varmaan uneksikaan pilaavansa ääntään tupakoimalla!

Vierailija
49/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan palstamamma mankeloi pyyhkeensä, lakanansa, tyynyliinansa ja pöytäliinansa?

Ja pesee mattonsa, ikkunansa, uuninsa, vaatekaappinsa jne. säännöllisesti? Itse teen näin.  Sinkkumies, ei se jankkaaja.

Vierailija
50/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi taitaa olla ns. siihen suuntaan kalleellaan...  Kakunkin tekee. 

Kaikki maailman huippukokit ja huippukondiittorit ovat miehiä, ja vain muutama niistä on miehiin päin kallellaan. Wt-palstamamma ostaa vaan jatkossakin sitä ydinsodan kestävää X-tra-kääretorttua, Rainbow;n keksejä ja kokkailee niitä kalapuikkojaan.

Vierailija
51/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu u, ei taas tartte ihmetellä miksi naiset hakevat suurimman osan avioeroista.

Eikä myös miksi miehet haluaa asua yksin, 10vuodessa yli kymmenkertaistunut yksin asuvien miesten määrä.

Eipäs liioitella.

"Yksinasuvia oli vuoden 2016 lopulla yhteensä 1,1 miljoonaa, joista 46 prosenttia oli miehiä. Yksinasuvien miesten määrä on tuplaantunut reilussa kahdessakymmenessä vuodessa."

Ja monet näistä on eronneita. 

Vierailija
52/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan kotiin muuttaminen opettaa moninkertaisesti enemmän kotitöistä kuin vanhempien nalkutus.

Vierailija
53/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kasvatusvastuu sysätään aina äidille? Opettakaa te miehet jälkikasvunne kunnolla älkääkä vierittäkö vastuutta vaimoillenne.

No miksihän?? Mitä tuo aloituskin kertoi? Äippä ajattelee tulevaa miniää miellyttääkseen kasvattaa poikansa tietyllä tavalla. En vois kuvitella et joku isukki opettaja tyttären esim leipomaan pullaa et vävyllä on mahdollisimman hyvät oltavat. Kaikki haukkuis miehen maanrakoon.

Naisten kontrollin tarve. Siitä on kyse.

Vierailija
54/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opetan tyttäriäni valitsemaan miehen joka on asunut yksin, ei ikinä sellaista joka muuttaa suoraan äidin helmoista. Toki pitää varmistaa että se mies myös osaa huolehtia kämpästään, onhan niitä pommikuntoisia (tai sitten äidin siivoomia) poikamiesboksejakin ihan riitämiin nähty.

Vierailija
55/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikohan palstamamma mankeloi pyyhkeensä, lakanansa, tyynyliinansa ja pöytäliinansa?

Ja pesee mattonsa, ikkunansa, uuninsa, vaatekaappinsa jne. säännöllisesti? Itse teen näin.  Sinkkumies, ei se jankkaaja.

Ei mamman tarvi. Etkö ole vielä oppinut tätä? Mamma asettaa aina ja ikuisesti kodin standardit. Piste. Jos mamma ei jaksa, ni ei hätää: hän on vaan nykyajan äiti, jos saa (olisi jopa suotavaa) olla paska mutsi + vaimo. Se on vaan trendikästä. Jos mamma on siivoushullu eikä mies pöyhi tyynyjä hänen mukaan juuri silloin ja juuri siten kuin mamma haluaa -auta armias!

Vierailija
56/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs liioitella.

"Yksinasuvia oli vuoden 2016 lopulla yhteensä 1,1 miljoonaa, joista 46 prosenttia oli miehiä. Yksinasuvien miesten määrä on tuplaantunut reilussa kahdessakymmenessä vuodessa."

Ja monet näistä on eronneita. 

Aivan sama. Huolestuttava ilmiö. Kaikin puolin.

Vierailija
57/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äideille ihan vaan vinkiksi, että kannattaa ensin opettaa ihan muita asioita kuin kotitöitä jos ei halua sitä nalkuttavaa miniää.

Vierailija
58/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opetan tyttäriäni valitsemaan miehen joka on asunut yksin, ei ikinä sellaista joka muuttaa suoraan äidin helmoista. Toki pitää varmistaa että se mies myös osaa huolehtia kämpästään, onhan niitä pommikuntoisia (tai sitten äidin siivoomia) poikamiesboksejakin ihan riitämiin nähty.

Eikö ne tyttäret saa tehdä ihan itse tuota valintaa? Sit ihmetellään miksi äideillä ja tyttärillä on niin hankalaa tulla toimeen...

Vierailija
59/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isät taas voi opettaa, älä tee lapsia, äläkä ryhdy parisuhteeseen suomalaisen naisen kanssa. Parempi opetus ja pojat kiittää.

Tän voi helposti kääntää toisinpäinkin. Itse olen naimisissa ruotsalaisen miehen kanssa ja parempaa miestä ei voisi olla. Osallistuu aktiivisesti myös kotitöihin ja on todellinen herrasmies. Suosittelen!

Vierailija
60/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ku nuoret naiset olis automaattisesti itse siistejä :D Monikaan ei tasan ole!

Mut joo, varmaan miniä kiittää ku kontrollifriikki äiti on kouluttanut poikansa, että kelpaisi toiselle ihmiselle. Kammottava tapa ajatella lapsensa tulevaisuudesta, et minäpä tässä kasvatan et kelpaa toiselle (joka ei välttämättä itsekään korjaa jälkiään tms)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan