Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit! Opettakaa poikanne tekemään ajoissa kotitöitä ja kantamaan vastuu niistä. Saatte sitten tulevaisuudessa mukavammat miniät, jotka eivät nalkuta miehelleen tekemättömistä kotitöistä

Vierailija
27.05.2017 |

Ja jotka kiittävät anoppejaan hyvästä työstä poikien kasvattamisessa ja jotka ovat sitten mielelläänkin tekemisissä anoppinsa kanssa. Eli sinulla ja tulevalla miniälläsi tulee olemaan paremmat ja lämpimämmät välit kun jo nyt kasvatat poikasi tavoille ja toiset huomioon ottavaksi.

Näin ainakin itse aion toimia poikani kohdalla. Vaikka hän minun kultamussukkani onkin niin kyllä mä häntä opetan siivoamaan jälkensä, viemään likaiset vaatteet suoraan pyykkikoriin, ripustamaan märän pyyhkeen naulakkoon, heittämään jätskipaperit ym roskat suoraan roskiin jms kotityöt.

Toivottavasti tuleva miniä kiittää.

Itse en nimittäin omaa anoppiani kiitä, kun ei ole antanut oman poikansa osallistua ollenkaan kotitöihin pienenä ja tulos näkyy sitten meidän kotona. 🙄

Toivottavasti osaan opettaa oman poikani paremmin.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin tasa-arvoinen suhde miehen kanssa etten ole yhtään huolissani. Mies siivoaa ehkä enemmän ja itse hoidan sen "metatyön". Kotona oleva vanhempi pääasiassa hoitaa kodinhoidon. Ja vuorotellen ollaan lapsia kotona hoitamassa. Veikkaan että omat pojat eivät osaa ajatella aikuisena yhtään hommaa naisen/miehen työksi.

Vierailija
22/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset oppivat tehokkaimmin omaa sukupuolta olevan vanhemman esimerkkiä seuraamalla, joten isien olisi välttämätöntä ottaa koppi tästä tehtävästä.

Kotihommia oppii tekemällä niin mies kuin nainenkin. Miehen veli ei kotihommia tee, kun taas mieheni tekee.

Sama perhe ja kasvatus, asenteet vain kovin erilaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kasvatusvastuu sysätään aina äidille? Opettakaa te miehet jälkikasvunne kunnolla älkääkä vierittäkö vastuutta vaimoillenne.

Mutta naiset voivat sysätä maanpuolustuksen miesten niskoille? Olethan käskemässä tyttäresi inttiin?

Ja sen jälkeen perustamaan yrityksiä miesten sijasta?

Noinko koville ottaa vaatimus lastenkasvatuksesta :D

Vierailija
24/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kasvatusvastuu sysätään aina äidille? Opettakaa te miehet jälkikasvunne kunnolla älkääkä vierittäkö vastuutta vaimoillenne.

Mutta naiset voivat sysätä maanpuolustuksen miesten niskoille? Olethan käskemässä tyttäresi inttiin?

Ja sen jälkeen perustamaan yrityksiä miesten sijasta?

Ei ole tytärtä ja poikaa olen kehoittanut ryhtymään sivariksi. Tämä maa ei ole kuolemisen arvoinen ja armeijakin yksi poikien leikkikoulu (oman mieheni mukaan).

Firma löytyy. Sinulta tuskin sellaista löytyy. 

Vierailija
25/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suurin osa miehistä osaa tehdä kotitöitä. Suurin osa vain ei halua. Eikä koe muutenkaan mitään kodin sisäistä pakertamista kiinnostavaksi. Tyttöystävä tai vaimo otetaan siksi, että joku muu tekisi ja hakisi ruoat ja siivoaisi. 

Kummatkin veljeni on opetettu tekemään kotitöitä, ja kumpikin on suoriutunut äidin opeista kuin pikku sotilaat. Teini-iän puuskissakin. Mutta sitten tuli aikuisuus ja seurustelusuhteet. Kumpikin veljistäni elää tällä hetkellä yksin kotia hoivaavan naisen kanssa, eivätkä enää itse tee mitään. Miksi tehdä jos nainen tekee? Ilmeisesti naiset tekevät työtä vieläpä ihan mielellään. 

Vierailija
26/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi ei koskaan sa tyttöystävää jos opetat hänet tuollaiseksi kiltiksi ja kunnolliseksi.

Kannattaa enemmin ostaa pojalle kaljaa ja tupakkaa, tytöt tykkäävät tupakkapaikkojen koviksista.

Tämä. Olen fiksu ja naisten mielestä komea (äiti ei ole koskaan kehunut mitenkään), mutta kiltiksi kotimieheksi kasvatettu, niin en ole koskaan päässyt seurustelemaan.

Vierailija
27/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut lapsilleni, että kotityöt on helppo ostaa. Kannattaa keskittyä siihen, mikä itseä kiinnostaa, olla siinä hyvä, tienata kunnolla ja ostaa kotitöille tekijä, jos ei itse niistä välitä. Pojan tyttöystävälle ei vain sovi, että siivooja käy kahdesti viikossa, hän yrittää itsepäisesti saada poikaani moppaamaan, koska ei halua siivoojaa kotiinsa. Poika totesi, että no hätä, ei tämä ole sinun kotisi vaan minun. Saat mopata, jos haluat, mutta siivooja käy silti.

Vierailija
28/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen nuoren miehen tulee oppia kynttiläkuppien siirtely, avokadopastan teko, mindfullness-meditaatiot, pölyhuiska kädessä kulkeminen, kukkaessu päällä tiskaaminen, "kaverisynttärien lahjojen miettiminen" *oksennus tähän väliin* , lasten kouluun ilmoittaminen ( joka tehdään kerran per lapsi),

potpurripussien ripustaminen vaatekaappiin, korkokenkien oikeanlainen sijoittelu kenkätelineeseen,

pashminahuivien oikeanlainen sijoittelu eri puolille asunnon kaappeja vuodenaikojen mukaan, tietyn huuhteluaineen käyttö tietylle toppatakille, juuri niiden oikeiden joululiinojen valitseminen joulukuun 19. päivä silitettäväksi valitseminen, kevätverhojen silityksen suunnittelu, kukkaistutusten miettiminen, cosmopolitanin testien tekeminen, hierontaöljyjen osto ja yksisarvishoitoihin tutustuminen.

Jos näitä ei ole TOSIMIES oppinut jo teini-ikäisenä, on peli täysin menetetty.

Vierailija
29/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovaa homma se pesu ja astianpesukoneen napin painaminen martyyriäideille ja naisille. Uhriutuminen tulee jo äidinmaidosta.

No onhan se ihan perseestä. 

t. mies, joka noita hommia tekee 

Vierailija
30/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja kotityöpsykoosi, jaxuhali.

Vierailija
31/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettanut lapsilleni, että kotityöt on helppo ostaa. Kannattaa keskittyä siihen, mikä itseä kiinnostaa, olla siinä hyvä, tienata kunnolla ja ostaa kotitöille tekijä, jos ei itse niistä välitä. Pojan tyttöystävälle ei vain sovi, että siivooja käy kahdesti viikossa, hän yrittää itsepäisesti saada poikaani moppaamaan, koska ei halua siivoojaa kotiinsa. Poika totesi, että no hätä, ei tämä ole sinun kotisi vaan minun. Saat mopata, jos haluat, mutta siivooja käy silti.

Siivoojan käyttö omassa kodissa on noloa (ellei ole huonokuntoinen vanhus tms). Oman kodinhoidon pitäisi olla naiselle kunnia-asia. Jos ei siihen kykyne, on jotenkin vajaa naiseuden suhteen, luultavasti feministikin.

Vierailija
32/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset oppivat tehokkaimmin omaa sukupuolta olevan vanhemman esimerkkiä seuraamalla, joten isien olisi välttämätöntä ottaa koppi tästä tehtävästä.

Meinasinkin laittaa tämän kommentin.

Äidin hommana on opettaa tyttärille autontankkaus, ilmanpaineiden tarkistus, öljyn ja veden, pissapojan tarkistus. Sulakkeiden ja paristojen vaihtaminen.  (En käsitä naisia, jotka ei osaa edes autoa tankata; tunnen 2 näitäkin.)  Polkupyörän renkaan vaihto, ilman laittaminen siihen, ketjujen öljyäminen, jarrupalojen säätö.  Nyt ei tarvitse enää lamppua asentaa sokeripalaan, sillä uusissa asunnoissa on ne pistoraisiat. Hajulukon siivoaminen, lattiakaivon putsaus. Nämä on ihan minimiasiat, millä selviytyy.

Vierailija
33/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti repi hiuksia päästään, mutta me lapset vain pysyimme sotkuisina. Eipä siinä mikään määrä nalkutusta auttanut. Omat kotini olen aina pitänyt siisteinä ja hyvin sisustettuina. Turha liioitella kasvatuksen merkitystä.

Vierailija
34/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa

Mutta AP, olet fiksu kasvattaja.

Vierailija
35/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan käyttö omassa kodissa on noloa (ellei ole huonokuntoinen vanhus tms). Oman kodinhoidon pitäisi olla naiselle kunnia-asia. Jos ei siihen kykyne, on jotenkin vajaa naiseuden suhteen, luultavasti feministikin.

Siivoojan hankkiminen on yhtä noloa kuin se, että ostaa kaupasta valmisvaatteita tai teettää vaatteet ompelijalla. Kyllä naisen sen verran tulee osata, että omat vaatteensa saa tehtyä.

Vierailija
36/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti repi hiuksia päästään, mutta me lapset vain pysyimme sotkuisina. Eipä siinä mikään määrä nalkutusta auttanut. Omat kotini olen aina pitänyt siisteinä ja hyvin sisustettuina. Turha liioitella kasvatuksen merkitystä.

Mistä kuvittelet saaneesi mallin ja oppineesi noi taidot?

Koulun kotitaloudesta?

Lehdistä?

Kotoa?

Vierailija
37/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu u, ei taas tartte ihmetellä miksi naiset hakevat suurimman osan avioeroista.

Eikä myös miksi miehet haluaa asua yksin, 10vuodessa yli kymmenkertaistunut yksin asuvien miesten määrä.

Fiksut miehet katso ei ryhdy ollenkaan suhteisiin teidän naisten kanssa ; )

Vierailija
38/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37 jatkaa

Mutta AP, olet fiksu kasvattaja.

Kiitos! Kokemus opettaa. Ap

Vierailija
39/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisen nuoren miehen tulee oppia kynttiläkuppien siirtely, avokadopastan teko, mindfullness-meditaatiot, pölyhuiska kädessä kulkeminen, kukkaessu päällä tiskaaminen, "kaverisynttärien lahjojen miettiminen" *oksennus tähän väliin* , lasten kouluun ilmoittaminen ( joka tehdään kerran per lapsi),

potpurripussien ripustaminen vaatekaappiin, korkokenkien oikeanlainen sijoittelu kenkätelineeseen,

pashminahuivien oikeanlainen sijoittelu eri puolille asunnon kaappeja vuodenaikojen mukaan, tietyn huuhteluaineen käyttö tietylle toppatakille, juuri niiden oikeiden joululiinojen valitseminen joulukuun 19. päivä silitettäväksi valitseminen, kevätverhojen silityksen suunnittelu, kukkaistutusten miettiminen, cosmopolitanin testien tekeminen, hierontaöljyjen osto ja yksisarvishoitoihin tutustuminen.

Jos näitä ei ole TOSIMIES oppinut jo teini-ikäisenä, on peli täysin menetetty.

Tämä oli siis sarkasmia, mutta aika vammaisesti kasvatatte lapsianne, jos ne eivät edes sukkiaan osaa lattialta kerätä, tai osallistua kotitöihin. Olit sitten äityli tai isyli.

Vierailija
40/90 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun mahdollinen tuleva anoppini - tai appiukkoni alkaisi kovin kehumaan ja ylsitämään minua kun teen tavanomaisia kotiaskareita -ei kai tähän tarvitse niistä esimerkkejä antaa- niin saattaisin kyllä alkaa epäillä, että olen joko piilokamerassa, tai sitten mahd. appivanhempani on hukannut järkensä. Vähintäänkin kokisin oloni jotenkin vaivautuneeksi, enkä tietäsi miten ottaa kehut ta kiitokset vastaan. - - - Vai pitäsikö tässä kohtaa alkaa uskotella itselle, että syy siihen, miksi olen sinkku johtuukin siitä, että en kaipaa rinnalleni mitään erityistä kodin hengetärtä ja / talouden ylläpitäjää.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä