Miten vastata nasevasti, jos joku kysyy viiltelyarvista?
Käsivarsissa tosiaan paljon vanhoja arpia 12 vuoden takaa ja toki ne vieläkin näkyvät pahasti. Ehdotuksia otsikon mukaan jos joku koiranleuka käy heittämään läppää? Tämänhetkisissä hommissa en aina voi suojautua pitkähihaisiin. Kuvittelin jo olevani sinut menneisyyteni kanssa, mutta uusi työpaikka luo paineita.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kysyy niin todella tahditonta. Mulla sama juttu ja koskaan, ikinä, milloinkaan ei kukaan ole kysynyt. Taannoinen poikaystävä niitä joskus tutkaili ja totesin vain että "ihan ite tein".
Multa on joskus kysynyt tuntemattomat ihmiset, mutta pelkästään humalaiset törpöt.
Ala tohkeissaan selittää levelistä 14,5 Blue Whale-pelissä.
Onpas muutamalla ihmeellinen käsitys itseään viillelleistä.
Suurin osa viiltelyistä ajoittuu teini-ikään tai varhaisaikuisuuteen ja johtuu pahasta olosta, johon ei saa apua. Ja näiden muutamien mielestä tuo yksittäinen, keskenkasvuisena ihmisenä tapahtunut asia määrittää kyseiset ihmiset lopuksi ikää jotenkin negatiivisesti.
Ihmiset tulevat erilaisista taustoista, heillä on erilaiset turvaverkot ja erilaiset keinot selvitä. Puhumattakaan siitä, että toiset joutuvat kokemaan paljon enemmän rankkoja juttuja, myös täysin itsestään riippumatta. Itseään vahingoittavat myös mm. syömishäiriöiset, päihdeongelmaiset, tupakoitsijat ja ties mitkä muut ryhmät, mutta ainoastaan viiltelijät ovat näiden muutamien mielestä arveluttavaa porukkaa, vaikka näistä muista ryhmistä ei vain näy ulospäin, jos ongelma kuuluu menneisyyteen (eikä aina vaikka olisi ajankohtainenkin).
Kummeli Jackpot -elokuvasta löytyy hyvä repliikki moneen tilanteeseen: "Se oli sitä sekavaa aikaa."
Paperi loppui kesken ja jatkoit käteen...
Vain tosi tyhmällä tapauksella tulee mieleen kysyä toisen arvista on niitä sitten missä kohtaa vartaloa tai kasvoja hyvänsä. Tyhmät kysymykset ja kommentit voi ohittaa sillä, ettei vastaa mitään. Vaihtaa vaan viileän rauhallisesti puheenaihetta.
Kukaan ei ole koskaan kysynyt. En kyllä kauheasti tietyissä tilanteissa pidä niitä esillä, koska ärsyttää ajatus siitä, että joku määrittelee minut niiden perusteella, vaikka tapahtuneesta on jo hirveän pitkä aika.
Onhan se monilla ihmisillä terveystiedoissa ikuisena jälkenä se kerran koettu mt-ongelma, ja se vaikuttaa lopun elämää kaikkeen asiointiin. Minulla se ei ole terveystiedoissa, vaan iholla, kaikkien luettavana.
Voihan sitä tulla arpia vaikka mistä.
Sanot että ruohonleikkuri lähti käsistä?
Saisko niihin tatuoinnit päälle? Että niinkun, haluutko mielummin niistä sitten keskustella kuin arvista?
Viillelleeseen naiseen ei kannata koskea pitkällä tikullakaan,no panna voi jos näyttää muuten hyvältä,mutta ongelmia on tiedossa.
M kirjoitti:
Viillelleeseen naiseen ei kannata koskea pitkällä tikullakaan,no panna voi jos näyttää muuten hyvältä,mutta ongelmia on tiedossa.
Muista sitten käyttää kahta kondomia jos niin onneton ja puutteessa olet.Ajattele jos vaikka paksuksi p*nisit? Pilaisit oman ja lapsesi elämän.
Jos haluat nasevan vastauksen antaa, niin ei kuulosta siltä että olisit sinut asian kanssa. Vain hölmö kysyisi viiltelyarvista, mutta itse kyllä vastaisin ihan suoraan. Pääsee helpoimmalla.
Minulla on kokemusta lähinnä baarista (siellä ihmiset ovat todella julmia), kesällä sitten vapaa-ajalta niin kaupassa käynnistä kuin pankistakin. Töissä saan onneksi käyttää pitkähihaista. Satunnaisille utelijoille olen kertonut tykkääväni vähän rajummasta seksistä tai pitänyt heitä hulluna kun itse en näe mitään. Etenkin selvin päin oleviin toimii todella hyvin kun sanoo ettei kyllä näe mitään, kannattaa ehkä hakea apua noihin harhoihin jos ne kovin vaivaa.
Kärsin epävakaasta persoonallisuushäiriötä, mutta nyt se on paremmassa tasapainossa hoidon ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta lähinnä baarista (siellä ihmiset ovat todella julmia), kesällä sitten vapaa-ajalta niin kaupassa käynnistä kuin pankistakin. Töissä saan onneksi käyttää pitkähihaista. Satunnaisille utelijoille olen kertonut tykkääväni vähän rajummasta seksistä tai pitänyt heitä hulluna kun itse en näe mitään. Etenkin selvin päin oleviin toimii todella hyvin kun sanoo ettei kyllä näe mitään, kannattaa ehkä hakea apua noihin harhoihin jos ne kovin vaivaa.
Kyllä jokainen rajumpaa seksiä harrastava tajuaa että olet itsetuhoinen eikä se liity mitenkään seksiin.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Muista sitten käyttää kahta kondomia jos niin onneton ja puutteessa olet.Ajattele jos vaikka paksuksi p*nisit? Pilaisit oman ja lapsesi elämän.
Eikö se ole jo petos jos paljastuukin vasta sängyssä että naisella onkin reidet täynnä viiltelyarpia. Tuo on aivan tietoista harhaanjohtamista sillä nainen tietä että miehen on erittäin vaikea vetäytyä tuossa vaiheessa. Jos käy vahinko niin voit varautua siihen että viiltely jatkuu kun muija flippaa taas jostain terveelle ihmiselle normaalista stressistä ja on aina silloin tällöin osastolla.
Sano että vanhempasi pahoinpitelivät sinua jatkuvasti, kun olit lapsi.