telia kokemuksia?
ajattelen liittymän vaihtoa, kaikki toiminut hyvin?
Kommentit (218)
Tänään viimeksi katkos sekä valokuitu-että mobiili liittymässä. Jatkuvia katkoksia viikoittain. Yht'äkkiä yhteys katkeaa 10 minuutista tuntiin. Telian mielestä vika ei ole heidän.
No ei todellakaan. Muutin uuteen asuntoon ja vuokraan kuului Soneran netti, nykyinen Telia. Netti pätkii vähän väliä eikä suostu toimimaan kunnolla. Puhelimeni netti toimii paremmin (DNA).
Reititintä on vaihdettu jne, alan osaajan kanssa. Ainakin Sonera-aikana yrityksen nettisivuilla oli, että jos asentaja tulee katsomaan niin sitoudun maksamaan lähes satasen maksun. Eli kun asentaja "ei löydä" vikaa, niin maksan satasen...
Turussa ainakin toimii hyvin, sekä valokuitu että mobiili. Asiakaspalvelu on hyvää ja asiat on aina saatu hoidettua.
Törkeää epäpAlvelua Telialta! Juuri tuota, että asiakas joutuu maksamaan, kun "asiantuntija" ei osaa korjata vikaa!
Ihan läpipaska on telia!
Ap kai kysyi puhelinliittymästä, ei netistä?
Katso CellMapperista mikä operaattori on lähinnä Sinua ja valitse se. Silloin puhelut toimii ja data kulkee vikkelästi.
Vaihdoin kartan innoittaman DNA:n Teliaan. Nettiyhteys parani 16 megasta 89 megaan.
Pysykää kaukana Teliasta. Telia vie rahat eikä takaisin anna vaikka kuinka olisivat laskuttaneet väärin. Ja niille kenellä sellainen jo on niin tarkastakaa laskut, laskuttavat ihan omiaan ja muuttavat asioita ilmoittamatta yhtään mitään ja laskussa aina jotain ylimääräistä laskutettavaa. He eivät myöskään maksa veroja Suomessa, tekevät sellaisia yrityksen sisiäsiä kauppoja välttääkseen verojen maksamisen, verojen kiertäjiä. Olen menettänyt monta tuhatta Soneralle (nykyään Telia) viallisten laitteiden takia joista eivät ota mitään vastuuta niin joutunut maksamaan vuosia heille laitteista jotka eivät edes toimi ja sen lisäksi vuosia maksanut niiden kanssa tulleista vuosien sopimuksista. He eivät ota mitään vastuuta vaan sanovat vain että vie asia kuluttuja asiamiehelle. Kun he saavat rahat niin niitä eivät takaisin anna.
Laskutuksessa on jos jonkinlaista ylimääräistä mistä laskuttavat. Kuinka moni edes tarkastaa laskunsa? Ja sitten kun soittaa väärin laskutuksesta niin he tarjoavat alennusta tulevista puhelimen käytöistä pari euroa sen sijaan että hyvittäisivät ja korjaisivat mitään.
Pääsin jo Sonerasta eroon vihdoin vuosien siellä olleista kytky kaupoista johtuen (siis niistä mitkä eivät edes toimineet) ja Telellä oli hyvä asiakaspalvelu. Sitten kun Sonera osti Telen niin jouduin taas sinne kaupan mukana. Laskuttivat jopa uudelleen sellaisesta mistä hyvitys oli tehty. Ystävälläni oli mitä ihmeellisin laskutus kun olivat muuttaneet sopimusta kesken kaiken mitään ilmoittamatta, olivat siitä heidän mukaan lähettäneet siitä tekstiviestin.
Ulkomailla matkustaessa tuli viesti että netin käyttö oli tosi kallista siellä, vaikka sen olisi pitänyt kuulua hintaan. Sitten kun Suomessa takaisin soitti Telialle sanoivat ettei siitä laskuteta. Kiva juttu kun ei nettiä uskaltanut käyttää matkan aikana heidän lähettämän viestin takia.
Heillä on semmoinen motto että viedään vain niin paljon rahaa kuin mahdollista. Virheitä ei korjata, ylimääräistä laskutetaan, asiakaspalvelu on kauheinta mitä Suomessa tiedän. Telialla työskentelevät ovat selvästi koulutettu niin että takaisin ei rahoja anneta kun ne kerran on saanut, laskutetaan mahdollisimman paljon ja jos joku jotain huomaan niin annetaan vähän alennusta pari euroa vuodeksi eteen päin.
Kirjoitin tämän sen takia että jos joku toinen säästää rahansa tämän takia niin se oli sen arvoista.
Kannattaisi varmaan kokeilla vaikka Moi mobiilia jossa on selkeä laskutus eikä mitään pelleilyä tai varmaan ihan mikä muu kuin Telia ja eiköhän ne muut maksa verojakin Suomessa eikä vain ole ryöstämässä Suomalaisten rahoja.
Minulla on prepaid-liittymä Telialta. Tulee todella paljon tarjous tekstiviestejä, joskus alkaa oikein ärsyttää. Muuten ei ole moitittavaa, en ole joutunut vielä asioimaan asiakaspalvelun kanssa. Netistä sitten en osaa sanoa.
En voi suositella. En tiedä onko mahdollista, mutta mielestäni netti on toiminut huonommin/hitaammin nyt Telia nimen alla kuin Soneralla. Asiakaspalveluakaan en voi kehua: yritin ulkomailla ollessani Telian nettisivuilta etsiä sähköpostiosoitetta, jolla voisi ottaa yhteyttä, mutta en löytänyt. Joko todella hyvin piilossa tai sellaista ei ole. Chat-palvelu muka piti olla 24/7, mutten sitäkään sivuilta silloin löytänyt hitaan ulkomaan wifin varassa. Soittamaan en palvelunumeroon sieltä alkanut, kun olisi maksanut varmasti mansikoita.
Samaisella ulkomaanmatkalla puhelin oli muka useampana päivänä kuluttanut mobiilidataa jonkun säälittävän määrän, jonka vuoksi näiltä päiviltä tuli laskuun se minimimaksu datan käytöstä ulkomailta. Ei siis iso summa, mutta siitä huolimatta aiheeton, sillä puhelimesta oli koko matkan ajan mobiilidata kokonaan pois päältä, jolloin sen ei kaiken järjen mukaan pitäisi käyttää dataa ollenkaan. Reissulla tuli myös jatkuvasti viestejä hintatiedoista uudestaan ja uudestaan. Yksi kerta olisi riittänyt. Kaiken huipuksi jossain välissä matkaa sain myös vietin, että ulkomaandatankäyttöni lähestyisi laskutuskauden maksimia (joka oli joku naurettavan korkea summa), joka ei sitten pitänyt paikkaansa, kun pääsin vihdoin hädissäni hitaalla wifillä tarkistamaan asian. Soneran aikana ei tällaisia ongelia ollut.
Vaihdoin juuri viime viikolla liittymäni pois telialta, kun vihdoin palasin matkalta kotimaahan.
Huono kokemus Teliasta! Vaihdettiin kesäksi ulkomaandatapaketin vuoksi Teliaan. Puhelin huomaamatta kytkeytynyt Kroatiassa Bosnia-Herzegovinan verkkoon 10 kilometrin päässä rajalta. Kroatiassa netti kuuluu pakettiin, Bosnia-Herzegovinassa hinta 12,49e/Mt. Onneksi selvittiin säihkähdyksellä ja muutamalla eurolla. Laskua ihmeteltäessä ja asiaa selviteltäessä Telialta niin surkeaa asiakaspalvelua, että nyt entinen Telialainen. Mobiilidatan poiskytkentä ei kuulemma riitä, vaan pitää tehdä dataroamingesto netistä... Minulle Moi on paras ja selvästi halvin kotimaassa. Jatkossa myös Moi ulkomailla.
Telialla on todella huono asiakaspalvelu.
Älä missään tapauksessa!!!
Sonerasta vain paskoja kokemuksia.... eise nimen muutos tuotetta paranna!
Yrittivät aikoinaan periä vanhemmilta useamman kuukauden ajalta saman laskun useemman kertaa, vasta hetken väännön jälkeen saivat oikastua, loppui tuo pökäle siihen.
Yhteydet saattavat sen testi hetken toimia ja sitten alkaa ongelmat..... lagaa vitusti tai ei toimi ollenkaa.
Itse ollut 10 vuotta elisan leirissä ja pelittää erittäin hyvin,4g yhteyksissä ollut tänä vuonna ongelmia, veikkaan että pakolaisista johtuva ylimääräinen rasite
TeliaPartio kirjoitti:
Telia on huijari kirjoitti:
Pysykää kaukana Teliasta. Telia vie rahat eikä takaisin anna vaikka kuinka olisivat laskuttaneet väärin. Ja niille kenellä sellainen jo on niin tarkastakaa laskut, laskuttavat ihan omiaan ja muuttavat asioita ilmoittamatta yhtään mitään ja laskussa aina jotain ylimääräistä laskutettavaa. He eivät myöskään maksa veroja Suomessa, tekevät sellaisia yrityksen sisiäsiä kauppoja välttääkseen verojen maksamisen, verojen kiertäjiä. Olen menettänyt monta tuhatta Soneralle (nykyään Telia) viallisten laitteiden takia joista eivät ota mitään vastuuta niin joutunut maksamaan vuosia heille laitteista jotka eivät edes toimi ja sen lisäksi vuosia maksanut niiden kanssa tulleista vuosien sopimuksista. He eivät ota mitään vastuuta vaan sanovat vain että vie asia kuluttuja asiamiehelle. Kun he saavat rahat niin niitä eivät takaisin anna.
Laskutuksessa on jos jonkinlaista ylimääräistä mistä laskuttavat. Kuinka moni edes tarkastaa laskunsa? Ja sitten kun soittaa väärin laskutuksesta niin he tarjoavat alennusta tulevista puhelimen käytöistä pari euroa sen sijaan että hyvittäisivät ja korjaisivat mitään.
Pääsin jo Sonerasta eroon vihdoin vuosien siellä olleista kytky kaupoista johtuen (siis niistä mitkä eivät edes toimineet) ja Telellä oli hyvä asiakaspalvelu. Sitten kun Sonera osti Telen niin jouduin taas sinne kaupan mukana. Laskuttivat jopa uudelleen sellaisesta mistä hyvitys oli tehty. Ystävälläni oli mitä ihmeellisin laskutus kun olivat muuttaneet sopimusta kesken kaiken mitään ilmoittamatta, olivat siitä heidän mukaan lähettäneet siitä tekstiviestin.
Ulkomailla matkustaessa tuli viesti että netin käyttö oli tosi kallista siellä, vaikka sen olisi pitänyt kuulua hintaan. Sitten kun Suomessa takaisin soitti Telialle sanoivat ettei siitä laskuteta. Kiva juttu kun ei nettiä uskaltanut käyttää matkan aikana heidän lähettämän viestin takia.
Heillä on semmoinen motto että viedään vain niin paljon rahaa kuin mahdollista. Virheitä ei korjata, ylimääräistä laskutetaan, asiakaspalvelu on kauheinta mitä Suomessa tiedän. Telialla työskentelevät ovat selvästi koulutettu niin että takaisin ei rahoja anneta kun ne kerran on saanut, laskutetaan mahdollisimman paljon ja jos joku jotain huomaan niin annetaan vähän alennusta pari euroa vuodeksi eteen päin.
Kirjoitin tämän sen takia että jos joku toinen säästää rahansa tämän takia niin se oli sen arvoista.
Kannattaisi varmaan kokeilla vaikka Moi mobiilia jossa on selkeä laskutus eikä mitään pelleilyä tai varmaan ihan mikä muu kuin Telia ja eiköhän ne muut maksa verojakin Suomessa eikä vain ole ryöstämässä Suomalaisten rahoja.
Kiitokset palautteesta! Muutama korjaus tähän alkuun. Eli myös me maksamme veromme Suomeen. Sen lisäksi investoimme vuosittain Suomeen yli 200 Miljoonaa euroa, työllistämme suoraan n. 3300 ihmistä ja välillisesti tuhansia lisää. Pelleilyllä tai huijaamisella tällainen ei onnistu.
Jos laskutuksessa on tapahtunut jokin virhe, se korjataan, ehdottomasti. Haluaisitko tarkemmin kertoa millaisesta asiasta sinun kohdallasi oli kysymys?
Mitä tulee roaming viesteihin niin niissä on tosiaan ollut vikaa ja vääränlainen viesti on varmasti hämännyt asiakkaitamme. Omasta puolestani pahoittelut tästä. Hinnoittelu menee kuinkin liittymän ominaisuuksien mukaan, eli jos liittymän kuukausimaksuun kuuluu esim. 10Gt nettiä EU ja ETA -alueella, silloin se kuuluu, riippumatta viestin sisällöstä.
Jos haluat että laskujasi selvitellään vielä kertaalleen, laita ihmeessä meille viestiä telia.fi -sivujen kautta. Mieluusti katsotaan kaikki yhdessä läpi jos jotain on hampaan kolossa ja selvitetään mitä on tapahtunut.
//Merja@TeliaPartio
Työllistätte Suomessa joo. Henkilökuntaa potkittu joka vuosi ulos. Virosta palkattu halvemmalla henkilökuntaa. Erittäin huono asiakaspalvelu. Olen ollut asiakas 90 luvulta lähtien. Nyt tänä vuonna mitta täyttyi ja siirsin liittymät DNA:lle. Vanha asiakas on vain lypsylehmä. Vaihtamalla saa paremmat edut. Nettiyhteydenkin onnistuivat katkaisemaan yllättäen, vaikka olin kertonut tarkan päivänmäärän milloin katkaistaan. As. palveluun sai soitella ja jonottaa. Eivät osanneet sanoa miksi netti katkaistiin aikaisemmin. Aina jotain säätöä.
Itsellä Telian asiakaspalvelusta hyviä kokemuksia, kyllästyin DNAn kalliiseen pakettiin sain hyvän tarjouksen telialta ja jos oli jtn ongelmaa he soittivat kyllä minulle . Sama paketti kuin DNAlla mutta 7e halvempi suosittelen!! Ja aina mukavia olleet aspassa .
Hyviä kokemuksia, tosin vain puh.liittymien suhteen. Aspaan ei ole tarvinnut olla yhteydessä.
Surkea liittymä. Kysyin miten lopetan tilauksen niin chat asiakas palvelija ei tiennyt 5.9.17 klo 14.41 mutta yritti udella muita asioita. Mitä urpoja sinne asiakaspalveluun oikein palkataan ?
Yhdys sana kokemuksia?