Teinien vanhemmat! Päästättekö nuorenne juhlimaan päättäripäivänä?
Omani päättää ysiluokan, enkä tiedä uskallanko päästää... On kiltti nuori ja fiksu, mutta en halua hänen juovan ollenkan :(
Kommentit (21)
En todellakaan. Ei onneksi olekaan semmoinen
No kyllähän tuon ikäsen voi hyvin päästää
Kyllä päästäisin ja omanikin oli viime vuonna, sovi vaan kotiintuloaika vaikka 22 tai 23
Tottakai voi mennä mutta alkoholiin en anna lupaa. Eli jos juo, niin rangaistus tulee.
Saisi mennä, mutta tuskin haluaa. Kotiintuloaika viimeistään 23 ja puhelin oltava päällä ja siihen on vastattava, jos soitetaan.
Jep, kannattaa päästää. Mutta alkoholittomuuden voi hyvin pitää esim. soittamalla aina välillä, viestit ei riitä. Ja kotiintuloaika!
Saahan tuo ulos mennä, mutta en sille ole viinapulloa käteen iskemässä? Mopolla kun menee, niin toivon ettei tule edes alkoholi mieleen...
Päästän, saman ikäinen. Kotiintuloaika 23. Yleensä on tullut jo aiemmin. Tunnustaa juomisensa, eivät kännää.
Ja muista tarkistaa reppu/laukku kun lähtee, juomien varalta
En päästä, koska alkoholi, nikotiini ja huumeet vaanii puskassa viattomia nuoria ja niiden hyökkäykselle ei voi mitään ja nuori kuolee hitaasti ja kivuliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ja muista tarkistaa reppu/laukku kun lähtee, juomien varalta
Juomat viedään metsään ja haetaan sieltä, kun vanhemmat jää kulman taakse. Ei nuoret ole tyhmiä.
Muistakaa, että turvallisin tapa juoda alkoholia on paikassa mihin kukaan ei nää ja nopeasti kännätä.
En uskalla. Nykyään on kaikki huumeet:( Alkoholia antaisin juoda.
Mä pikemminkin rohkaisen menemään. Ei itse juo, mutta kaverit ovat alkaneet ja tuntuu, että vieraantuu parhaista kavereista, jotka ainakin vielä ovat muuten ihan kunnollisisa ja huolehtivat kouluista ja muusta. Tietenkään en missään nimessä halua hänen juovan ja oma näkökantakin on, että "sitten mä alan vaan huolehtimaan niistä kännisistä". Mutta katsotaan.
Olen itse ollut nuorena menossa mukana vaikka en juonutkaan. Harrastin tavoitteellisesti kilpaurheilua, eikä tullut mieleenkään ryypätä. Mutta mukana olin ja osa kaveriporukkaa.
Pysyn itse tietenkin ajokunnossa ja olen valmiina hakemaan mistä vaan. Olen lisäksi sanonut jo muulloinkin, että meille saa aina tulla, jos kaveri on huonossa kunnossa, vaikkei oma tyttäreni olisi edes mukana. Mielummin tänne kuin johonkin epämääräiseen paikkaan. Mietitään sitten aamulla mitä tehdään. Kunhan on turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Saisi mennä, mutta tuskin haluaa. Kotiintuloaika viimeistään 23 ja puhelin oltava päällä ja siihen on vastattava, jos soitetaan.
Ei kai sulla nyt niin tärkeää asiaa voi olla, että pitää soitella illalla. En myöskään ymmärrä miksi pitää tulla klo 23, jos seuraavana päivänä ei ole mitään. Antakaa nuorten nauttia lomasta
Kiitos vastauksista! Teini olisi jäämässä yöksi tälle kaverilleen juhlien jälkeen. Ovat kaikki tosi kilttejä, mutta silti, minun pieni nasu :( onko väärin jos menen käymään siellä viemässä vaikka jotain minkä hän "unohti"?
Tarvitsisin kovasti apua! Teinin kanssa on kärhämää asiasta...
Ap