Uusperheen lasten epätasa-arvo
Minulla on 15 v ja 12v tytöt, miehellä 15v poika. Tyttöni ovat isällään 1-2 viikonloppua kuukaudessa, ja 1-2 päivänä viikolla, miehen poika käy meillä joka toinen viikonloppu. Ongelmana on se, että miehen poika saa ihan kaiken mitä haluaa. On uusimmat puhelimet, uusi läppäri,lähdössä kesälomalla sekä Formula-kisoihin Itävaltaan että muuten vain lomalle Los Angelesiin. Aina merkkivaatteet, aina parasta.
Minulla ei ole varaa maksaa omille lapsille mitään vastaavaa ja siitä alkaa nyt tulla todellinen ongelma. Poika istuu täällä nenä kiinni läppärissä ja suunnittelee reissuja, omat joutuu tyytymään korkeintaan Tallinnaan. Olen sanonut, että jos ei matkoilla kehuskelu lopu,niin otan läppärin ja otinkin, mutta poika paineli kauppaan ja osti uuden. Kuulemma minä voin pitää sen vanhan, en kuitenkaan saa sitä auki,mutta siihen saa jonkun etäseurannan, jos yritän myydä sen.
Miehen mielestä elämä ei ole reilua, pitää olla iloisia, että edes yhdellä perheessä menee hyvin, kun toiset tuskailee pätkätöiden kanssa. Silti alkaa ottaa päähän pojan ehdotukset, että "säästä ja sijoita, silloin sinullakin on rahaa" siinä vaiheessa, kun omat lapset saa 10 euroa viikkorahaa ja ostaa irtokarkkipussin. Pitäisi suunsa kiinni.
Kommentit (6)
Miehesikö matkustelee vai äitinsä? Jos miehesi niin todellakin epäreilua.
Miksi sinä olet lapsesi vienyt tuollaiseen tilanteeseen elämään? Jos edes mies ei tuon vertaa osaa lastaan kasvattaa kunnioittamaan muita ihmisiä nii ei hyvin mee.
Miehen poika ei saisi saada mitä haluaa, koska sinulla ja ex-miehelläsi ei ole varaa kustantaa samaa tyttärillenne?
Vierailija kirjoitti:
Miehesikö matkustelee vai äitinsä? Jos miehesi niin todellakin epäreilua.
No ei todellakaan ole epäreilua. Ei kai pojan kuulu kärsiä siitä, että isällä on persaukinen nainen, joka ei ole edes ymmärtänyt tyytyä yhteen kakaran vaan on vääntänyt kaksi, joille ei sitten ole varaa kustantaa mitään.
Ja miten se, että miehesi lapsi saa isältään kaiken mitä haluaa, liittyy sinuun ja sinun lapsiisi?? Ei mitenkään. Kouluttaudu, hommaa kunnon tulot, niin SINÄKIN voit tarjota lapsillesi kaiken tuon.
Ymmärrän täysin, että isä haluaa oman lapsensa kanssa matkustella ja tottakai saa niin tehdä. Ikävää, että omat lapsesi eivät pääse, mutta ei todellakaan nykyisen miehesi tarvitse matkoja heille maksaa. Tietysti ikävää, jos nuori mies reissuillaan kehuskelee ja siitä isä voisi poikaa puhutella ja sopia käyttäytymissäännöt.