Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos nyt saisit valita? rattaista asiaa

28.03.2006 |

Heippa. Meille tulee kolmas muksu :).. Kahden edellisen kanssa olen ostellut rattaita vähän " tyhmästi" (Brion liian isot yhdistelmät, huonot matkarattaat tarjouksesta, yhdet ponyt olivat ok muttei käy vauvalle, yhdet sateenvarjorattaat) ja koskaan en ole ollut oikein tyytyväinen mihinkään ostoksiini, paitsi yksiin jenkeistä ostettuihin joggereihin, jotka eivät ole kyllä myöskään mitkään pikkuvauvan rattaat. Olen vähän ulkona näistä vaunujutuista ja kyselisinkin nyt teiltä, mitkä rattaat ovat hyvät ja pitkäikäiset? Vanhat Briot menee nukutusvaunuina pihalla, mutta noin käyttövaunuiksi?? Jotkut, ehdottomasti ei tilaavievät (meillä on auto aina täysi, tavaraa tursuaa ikkunoistakin, hehe), hyvät pyörät, hyvät myös taaperolle, kivan näköisetkin pitäisi olla.. Vanhoista virheistä oppineena ostan mielummin yhdet hyvät kun autotallillisen huonoja. Jotenkin olisin tykästynyt mielummin kuomuratas ideaan (Brion novat?, yms) kun perinteiseen yhdistelmään. Sisarukset kävelevät itse :) jo ja niistä ei tarvii huolehtia tässä asiassa. Kiva jos viitsit vastata!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kauhean tyytyväinen Teutonian yhdistelmien laatuun tosin meidän mallimme oli sellainen joka vievät tilaa ja painavat mutta halusimme tukevat vaunut ulkoiluun. Itse ehdottaisinkin vaikka Mistraleja jossa ymmärtääkseni mahtuu ratasosassa sitten lapsi isompanakin nukkumaan, siitä en tiedä vievätkö tilaa autossa, kannattaa vertaille liikkeessä. Ostimme myös Brio Flexit ja olen ollut niiden laatuun erittäin tyytymätön vaikka esim. makuutila on pitkä (syy miksi ostettiin ja saatiin halvalla), myisin heti jos joku haluaa...eikä EVA-pyörätkään olleet hyvät, käytämme näissä Teutonian ilmakumeja jotka ovat loistavat ja kestävät.

Vierailija
2/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin pehmeällä kantokopalla joko Teutonian Mistralit (meillä on ollut) tai Teutonian Timmyt. Pehmeä kantokoppa toimi meillä ensin kantokoppana ja sitten lämpöpussina (=ei mitään erillisiä säilytettäviä koppia).

Erot:

- Mistral painavampi, lennossa vaihdettava työntösuunta, kalliimpi

- Timmy kevyempi, naama menosuuntaan, mutta kuomua kääntämällä v. 2006 mallissa saa naaman myös työntäjään päin

Miinusta molemmissa: onneton tavarakori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin minäkin kolmoselle. Isoja yhdistelmiä en halua missään tapauksessa. Olen katsellut Teutonialta Spirit S3ia ja Fun- mallia. Spirit on 3-pyöräinen kääntyvällä etupyörällä. Funissa on 2 pienempää pyörää edessä, myös kääntyvät. Haluan kätevät ja pieneen tilaan taittuvat rattaat, joita voi käyttää vähän isommallakin lapsella.

Niin ja makuuasentoon pitää saada istuin ehdottomasti. Vauva-ajan ajattelin selvitä kantokopan avulla.

Onko kenelläkään näistä malleista kokemusta?

Quinnyn freestyle comfortit on myös vielä listalla mukana.

Vierailija
4/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin edelleen. Todella kevyet ja kivat käyttää rattaina, vaunuinakin toimivat hyvin. Leveiden pyörien ansiosta oivat lenkkeilyrattaat.

Miinuspuolena voisin mainita leveyden, eli vievät paljon tilaa eteisessä.

Vierailija
5/12 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timmyt tuntuvat olevan suosiossa :), taidanpa perehtyä niihin. Mutta lisääkin saa kehua :). Kiitos vielä!

Vierailija
6/12 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin sellaiset juuri ja ainut asia mikä jäi mietityttämään on kuinka sohjokelillä pienemmät etupyörät pärjää. muutoin on näppärän kokoiset ja menee ahtaissa ostoskeskuksissakin varmasti näppärämmin kuin isopyöräiset systeemit!

Vierailija
7/12 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 3-pyöräiset ovat paljon näppärämmät kuin nelipyöräiset. Toki millä vaan pärjää. Ottaisin mahdollisimman kevyet ehkäpä Skaterit, Quinnyt tai vastaavat.

Vierailija
8/12 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aiemmin huomannut, että täällä on tällainenkin palsta, kun olen vaan Odotus-puolta lukenut...

Mutta kertokaas Teutonia Mistralin omistajat, onko ne kuinka painavat vaunut? Mä nyt sellaisia harkitsen kun ovat Hulluilla päivillä, mutta meillä ei ole autoa joten vaunut pitää olla mahdollisimman helpot ja kevyet nostaa bussiin tai raitiovaunuun.

Tuo kommentti pienestä koriosasta (siis siitä missä kuskataan ostoksia) arvelutti vähän myös, näillä vaunuilla kun on tarkoitus tehdä myös kaikki ruokaostokset.

Kanij

Vierailija
9/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teutonian Timmyjä tai Brion Flexejä, jos rattaat tarvii saada makuuasentoon. Nämä vähän pienempiä kuomurattaita. Novatkin on hyvät, mutta onhan ne vielä aika kookkaat... Emmaljungan Scootterit on myös näppärän kokoiset kuomurattaat, mutta eivät mene makuuasentoon (lepoasentoon kylläkin -> suositellaan vauvalle 6kk ylöspäin). Kannattaa käydä vertailemassa liikkeessä.

Vierailija
10/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pahasti jo out näistä ratasasioista, mutta jos meille vauva tulisi taloon, niin mä harkitsisin vakavasti kans noita Teutonian Timmyjä kantokopalla.

Nimimerkillä kamalat Brion yhdistelmät kerran omistanut ja käyttö jäi minimaaliseksi.

Vierailija
11/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ollu suhteellisen tyytyväinen Teutonian Mistraleihin. Ainahan jotain huomautettavaa olis, mutta noin yleensä ne ovat olleet passelit. Lapsi on nyt 1v3kk, että ei sen pitempää kokemusta. Tällä hetkellä tuntuu, että pärjäämme näillä siihen asti kun rattaita tarvitaan. On meillä kyllä matkikset autossa, mutta niiden käyttö rajoittuu kyllä ostoskeskuksiin...

Niin se vielä, että mistralit otettiin oikeastaan heittoaisan takia. Muuten olisin valinnu Timmyt tai muut pienemmät kuomarit. Näihin pienimpiinkin vauva mahtuu mainiosti nukkumaan (teutonian kantokassissa yli 7kk asti). En ole oikein ikinä ymmärtänyt, miksi vauva tarvitsee paljon nukkumatilaa...

T: MrsH

Vierailija
12/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut rockyt, mistralit ja y2k:t.Kaikkiin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Rockyt menevät todella littanaksi kasattaessa. Mistralit ovat sama ratas heittoaisalla. Ja y2k:t...no parempia en ole vielä löytänyt. Tosin eivät mene kovin kompaktiin kasaan.