Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni urputtaa aina nenäsuihkeen käytöstä

Vierailija
26.05.2017 |

Meillä on mieheni kanssa koira. Olen lievästi allerginen koirallemme. Allergia ilmenee vain nenän tukkoisuutena, ei muuten. Mieheni alkaa urputtamaan aina kun ostan Vicksin nenäsuihketta. Hänen mielestään nenäsuihkeet ovat turhia. Minun pitäisi kuulemma hakea resepti allergialääkkeisiin. En halua käyttää allergialääkkeitä koska ne väsyttävät ja tekevät minusta äkäisen.
En ymmärrä tätä miehen reaktiota, aina kun olen ostanut apteekista uuden pullon nenäsuihketta. Jos se kerran auttaa minua, enkä koe tarvitsevani lääkkeitä, niin miksen saisi käyttää sitä? Jos en käyttäisi nenäsuihketta niin joutuisin hengittämään joka ilta suun kautta, kun nenä olisi ihan umpitukossa. Parit suihkaukset joka ilta riittää avaamaan nenän.
Mitä minun kannattaisi sanoa urpolle miehelleni? En jaksaisi tuota ainaista kitinää yhdestä ja samasta asiasta.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä maito (kaikissa olomuodoissaan) kokonaan pois, se saattaa puolittaa oireesi tai enemmänkin. Huomaat vaikutuksen kahdessa viikossa. 

En uskalla luopua maidosta, sillä olen kuullut että jos on pitkään ilman laktoosia niin siitä saattaa kehittyä laktoosi-intoleranssi.

Ap

Jaa tää nyt paljasti sitten aloituksen taas provoksi.

Jos jollain nyt oikeasti olisi sellainen tilanne, että nenäsuihke olisi päivittäisessä käytössä, niin todellakin kannattaa lopettaa ja käydä lääkäriltä hakemassa lääkkeet tukkoisuuteen. Nenäsumutteiden jatkuva käyttö aiheuttaa pahimmassa tapauksessa pysyviä muutoksia, joiden seurauksena esim. nenän ns. väliseinämä joudutaan poistamaan. Näin minulle on kertonut allergialääkärin lisäksi yksi farmaseutti.

T. yksi, joka käytti nenäsuihkeita useamman vuoden säännöllisesti ennen kuin älysi hakea allergialääkkeet

Vierailija
22/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vicks on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön flunssan aikana, ei allergian hoitoon. Flunssasuihkeet voi aiheuttaa nenäverenvuotoa. Mene lääkäriin ja hanki kunnon lääkkeet. Suosittelen myös alletgiatestiä. Pitkäaikainen altistus eläin- tms allergeenille voi aiheuttaa astman, ja se ei olekaan pikku juttu. Eläimestä luopumista kannattaa myös miettiä. Terveys ensin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä maito (kaikissa olomuodoissaan) kokonaan pois, se saattaa puolittaa oireesi tai enemmänkin. Huomaat vaikutuksen kahdessa viikossa. 

En uskalla luopua maidosta, sillä olen kuullut että jos on pitkään ilman laktoosia niin siitä saattaa kehittyä laktoosi-intoleranssi.

Ap

Jaa tää nyt paljasti sitten aloituksen taas provoksi.

Jos jollain nyt oikeasti olisi sellainen tilanne, että nenäsuihke olisi päivittäisessä käytössä, niin todellakin kannattaa lopettaa ja käydä lääkäriltä hakemassa lääkkeet tukkoisuuteen. Nenäsumutteiden jatkuva käyttö aiheuttaa pahimmassa tapauksessa pysyviä muutoksia, joiden seurauksena esim. nenän ns. väliseinämä joudutaan poistamaan. Näin minulle on kertonut allergialääkärin lisäksi yksi farmaseutti.

T. yksi, joka käytti nenäsuihkeita useamman vuoden säännöllisesti ennen kuin älysi hakea allergialääkkeet

Noin olen joskus kuullut kaverin sanovan. En sitten tiedä pitääkö se paikkaansa, en ole asiaa tutkinut.

Etkö lukenut viestejäni ollenkaan? Allergialääkkeet aiheuttavat minulle kamalan olon. Helpommalla pääsen kun käytän pelkkää nenäsuihketta.

Mitä niin kamalaa tuo Vick voisi sisältää että nenän väliseinämä jouduttaisiin poistamaan? No, eipä varmaan olisi nenä niin tukossa sitten sen jälkeen enää, hehheh.

Ap

Vierailija
24/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se allergia lääke illalla niin ei haittaa jos väsyttää

Vierailija
25/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vicks on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön flunssan aikana, ei allergian hoitoon. Flunssasuihkeet voi aiheuttaa nenäverenvuotoa. Mene lääkäriin ja hanki kunnon lääkkeet. Suosittelen myös alletgiatestiä. Pitkäaikainen altistus eläin- tms allergeenille voi aiheuttaa astman, ja se ei olekaan pikku juttu. Eläimestä luopumista kannattaa myös miettiä. Terveys ensin!

Ei ole ollut nenäverenvuotoa ainakaan vielä. Allergialääkkeet aikaansaavat kamalan olon. Minut on siis diagnosoitu koiralle ja siitepölyille allergiseksi. Ja ei, en todellakaan luovu rakkaasta koirastani vain sen takia että nenä menee tukkoon iltaisin.

Ap

Vierailija
26/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on reikä nenän väöiseinämässä vuosien vicksin käytön seurauksena. Voi aiheuttaa satulanenän, googleta.

Vierailija
27/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota se allergia lääke illalla niin ei haittaa jos väsyttää

Se väsymys joka siitä yhdestä allergialääkkeestä tuli (en muista nimeä, joku muu kuin Heinix) ei ollut vain pelkkää väsymystä. Tuli jotenkin ihan lamaantunut olo, makasin vain sohvalla paikoillaan ihan apaattisena enkä pystynyt nukkumaankaan. Se oli jotain outoa ja kauheaa..

Ap

Vierailija
28/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun tyhmä ap, kortisoninenäsuihke voisi sivuvaikutuksena jopa piristää sua. Vicksiin oot koukussa, lopeta se, pilaat limakalvosi sillä! Allergialääkkeistä ota feksofenadiinia sisältävä Telfast, niin ei väsytä.

Tosin taitaa olla typerä vitsi koko aloitus.

Vierailija
29/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on reikä nenän väöiseinämässä vuosien vicksin käytön seurauksena. Voi aiheuttaa satulanenän, googleta.

Hui kamala, oikeesti? Kuulostaa rankalta. Missä vaiheessa se huomattiin? Huomasitko sitä itse vai lääkäri? Vaikeuttaako se elämääsi?

Ehkäpä sitten täytyy kokeilla vaikka Glinoria tai Flixonasea.. Hieman vaan epäilyttää tuollaiset antihistamiiniset nen'suihkeet, mitäs jos nekin vaikuttavat jotenkin mielialaan. Mieleni on niin herkkä kaikkien lääkkeiden vaikutuksille.

Ap

Vierailija
30/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se laktoosi-intoleranssi alle kuukaudessa synny ja jos kuukauden täydellisellä maidottomuudella (juustot, jugurtit, piimät, heraproteiini jne) ei huomaa olossaan mitään eroa, voi jatkaa maidollista elämäänsä huoleti.

Vierailija
31/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakaan, Glinorissa tai Flixonasessa ei ole antihistamiinia, huoh. Ja jos et ole kokeillut kestineä tai telfastia, olet todella ankea, etkä tiedä mistään mitään. Mene sinne apteekkiin ja kysy neuvoa, äläkä ole tuollainen avuton ruikuttaja! Heinix, zyrtec, cetiritzin-ratiopharm, ja oot kokeillut vasta YHDEN lääkkeen!

Mutta on niitä paljon muitakin? Loratadiinit, desloratadiinit ja vielä Benadryl esinmainitsemieni lisäksi.

Ja kortisoni nenäsuihke nyt vain on oikea valinta allergianenäsumutteeksi, älä inise sivuvaikutuksista, tai kärsi sittn siitä koiran aiheuttamista oireista! Olet syy, miksi kaikki nämäkin lääkkeet sais olla reseptillä!!! Onneksi harva maallikko on ihan noin pihalla.

Vierailija
32/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitun tyhmä ap, kortisoninenäsuihke voisi sivuvaikutuksena jopa piristää sua. Vicksiin oot koukussa, lopeta se, pilaat limakalvosi sillä! Allergialääkkeistä ota feksofenadiinia sisältävä Telfast, niin ei väsytä.

Kai minä sitten olen tyhmä. Olen vain ostanut Vicksiä kerta toisensa jälkeen kun se auttaa. Eikä mies ole esittänyt mitään muuta perusteluita että "ne ovat turhia".

Piristää? Tuskinpa. En halua käyttää mitään lääkkeitä sen takia että nenäni on vain iltaisin tukossa. Kuten tuossa sanoinkin niin monet lääkkeet vaikuttavat mielialaani epäedullisesti. Ja mitäs iloa minä saisin vääntämällä tällaisesta asiasta vitsiä?

Ap

Vierailija
33/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai minä sitten olen tyhmä. Olen vain ostanut Vicksiä kerta toisensa jälkeen kun se auttaa. Eikä mies ole esittänyt mitään muuta perusteluita että "ne ovat turhia".

Piristää? Tuskinpa. En halua käyttää mitään lääkkeitä sen takia että nenäni on vain iltaisin tukossa. Kuten tuossa sanoinkin niin monet lääkkeet vaikuttavat mielialaani epäedullisesti. Ja mitäs iloa minä saisin vääntämällä tällaisesta asiasta vitsiä?

Ap

Kyllä kortisoni piristää, tosin se on niin paikallinen, verenkiertoon imeytymätön hoito niissä suihkeissa, että se on epätodennäköistä. Eli ei tule vaikutusta kumpaankaan suuntaan sen suhteen. Nenää se voi kuivattaa, mutta niin tekee Vicksikin. Ja luulitko, ettei Vicks ole lääke? Taas tyhmä! Siinä on lääkeaine nimeltä ksylometatsoliini, xylometazolin. Eli ihan kyllä lääkitset itseäsi koko ajan ja vielä ihan pieleen.

Vierailija
34/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummassakaan, Glinorissa tai Flixonasessa ei ole antihistamiinia, huoh. Ja jos et ole kokeillut kestineä tai telfastia, olet todella ankea, etkä tiedä mistään mitään. Mene sinne apteekkiin ja kysy neuvoa, äläkä ole tuollainen avuton ruikuttaja! Heinix, zyrtec, cetiritzin-ratiopharm, ja oot kokeillut vasta YHDEN lääkkeen!

Mutta on niitä paljon muitakin? Loratadiinit, desloratadiinit ja vielä Benadryl esinmainitsemieni lisäksi.

Ja kortisoni nenäsuihke nyt vain on oikea valinta allergianenäsumutteeksi, älä inise sivuvaikutuksista, tai kärsi sittn siitä koiran aiheuttamista oireista! Olet syy, miksi kaikki nämäkin lääkkeet sais olla reseptillä!!! Onneksi harva maallikko on ihan noin pihalla.

"Kortisonia sisältävät nenäsuihkeet saattavat aiheuttaa nenäverenvuotoa, ärsytystä, nenän kuivumista ja karstoittumista. Näitä voi lievittää kostuttavilla nenäsuihkeilla ja -tipoilla." Ei houkuttele.

En ole inissyt Vicksin sivuvaikutuksista, kun sellaisia ei ole ollut.

En HALUA käyttää allergialääkkeitä, vaikka kuinka niitä tuputtaisitte. Yritän elää mahdollisimman lääkkeetöntä elämää. Jos nenäsuihketta ei lasketa.

Ap

Vierailija
35/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui kamala, oikeesti? Kuulostaa rankalta. Missä vaiheessa se huomattiin? Huomasitko sitä itse vai lääkäri? Vaikeuttaako se elämääsi?

Ehkäpä sitten täytyy kokeilla vaikka Glinoria tai Flixonasea.. Hieman vaan epäilyttää tuollaiset antihistamiiniset nen'suihkeet, mitäs jos nekin vaikuttavat jotenkin mielialaan. Mieleni on niin herkkä kaikkien lääkkeiden vaikutuksille.

Ap

Huomasin itse, ei vaikuta elämääni muuten paitsi sinne kerääntyy räkää / verta ja muuta ja sitä pitää tyhjentää monta kertaa päivässä ja tietysti saattaa suurentua koko ajan..

Vierailija
36/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä kortisoni piristää, tosin se on niin paikallinen, verenkiertoon imeytymätön hoito niissä suihkeissa, että se on epätodennäköistä. Eli ei tule vaikutusta kumpaankaan suuntaan sen suhteen. Nenää se voi kuivattaa, mutta niin tekee Vicksikin. Ja luulitko, ettei Vicks ole lääke? Taas tyhmä! Siinä on lääkeaine nimeltä ksylometatsoliini, xylometazolin. Eli ihan kyllä lääkitset itseäsi koko ajan ja vielä ihan pieleen.

Olisihan se kiva luopua nenäsuihkeestakin, mutta kun en vaan kestä nenän tukkoisuutta.

Hmm, tehoaisikohan jos suihkuttaisi nenäänsä pelkkää mentolia ja kamferia, joita Vicksikin sisältää..

Ap

Vierailija
37/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptillä saa Dymista nenäsuihketta, siinä on nenästeroidi ja -antihistamiini samassa.

Vierailija
38/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä nyt hyvä ihminen Otrivinia äläkä mitään Vicksiä! Otrivin on nenänaukaisijoiden aatelia!

Vierailija
39/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kortisonia sisältävät nenäsuihkeet saattavat aiheuttaa nenäverenvuotoa, ärsytystä, nenän kuivumista ja karstoittumista. Näitä voi lievittää kostuttavilla nenäsuihkeilla ja -tipoilla." Ei houkuttele.

En ole inissyt Vicksin sivuvaikutuksista, kun sellaisia ei ole ollut.

En HALUA käyttää allergialääkkeitä, vaikka kuinka niitä tuputtaisitte. Yritän elää mahdollisimman lääkkeetöntä elämää. Jos nenäsuihketta ei lasketa.

Ap

Mikä sua vaivaa, saatanan typerys? Sä käytät jo nenäsuiketta, VÄÄRÄÄ sellaista, jolla voit tuhota nenäsi. Miksi et voi vaihtaa sitä nenäsuihkeeseen, OIKEAAN, joka ei tuhoa nenääsi, eikä ylläpidä tukkoisuutta, vaikka et käyttäisi sitä, tai olisi koiraa lähelläkään?

Miksi et halua käyttää allergiaan tarkoitettua nenäsuihketta, joka lääkkeenä olisi sinulle sopivampi ja oikeampi, kuin flunssaan tarkoitettu nenäsuihke? Mikä siinä, että se oikea vaihtoehto on allergiaäke, sinua häiritsee? Ei vittu mikä tampio..... Neuvo näitä nyt sitten apteekissa...

Vierailija
40/51 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisihan se kiva luopua nenäsuihkeestakin, mutta kun en vaan kestä nenän tukkoisuutta.

Hmm, tehoaisikohan jos suihkuttaisi nenäänsä pelkkää mentolia ja kamferia, joita Vicksikin sisältää..

Ap

No ei varmasti tehoa pässi.